Nissanov novi SUV s hibridnim pogonom vozi kao električni automobil
NISSANOV sustav treće generacije e-Power debitira u osvježenom kompaktnom SUV-u Qashqai.
Redizajnirani hibridni pogon nudi poboljšanu učinkovitost i ukupnu profinjenost.
Ovaj nadograđeni sustav pokretat će i sljedeću generaciju SUV-a Rogue u Sjevernoj Americi.
Hibridi su se pojavili kao popularan kompromis, nudeći praktičnu ravnotežu između motora s unutarnjim izgaranjem i električne energije za širok raspon vozača. Nissan nastavlja usavršavati svoju samopunjivu hibridnu tehnologiju, a njegov najnoviji napor dolazi u obliku sustava e-Power treće generacije.
Nadograđeni pogonski sklop debitirao je u europskom Qashqaiju, ali će se koristiti i u sljedećoj generaciji američkog Roguea i japanskog minivana Elgrand.
Prema Nissanu, novi hibridni sustav nudi "doseg i praktičnost dizela, s profinjenošću i odzivnošću električnog vozila". Ova najnovija iteracija nadograđuje verziju predstavljenu 2022. godine, s primjetnim poboljšanjima u potrošnji goriva i profinjenosti. Naravno, unaprijeđena tehnologija dolazi uz osvježeni Qashqai, koji je u Europi lansiran prošle godine s ažuriranim stilom i značajkama.
Učinkovitiji i sposobniji
S WLTP potrošnjom goriva od 4,5 litara na 100 km, osvježeni Qashqai e-Power pokazuje značajno poboljšanje u odnosu na prethodni model koji je trošio 5,3 litre na 100 km. Nissan tvrdi da ovo omogućuje hibridnom SUV-u da prijeđe i do 1.200 km s jednim spremnikom goriva, s realnim dosegom koji i dalje premašuje 1.000 km. Emisije CO2 također su smanjene, s 116 g/km na 102 g/km.
U srcu samopunjivog hibridnog sustava nalazi se novi 1,5-litarski benzinski motor opremljen većim turbopunjačem. Za razliku od tradicionalnog hibridnog sustava, ovaj motor ne pokreće kotače izravno. Umjesto toga, radi kao generator za električni motor i bateriju od 2,1 kWh, koje podržava energija prikupljena kroz regenerativno kočenje. Ovakav raspored eliminira potrebu za konvencionalnim mjenjačem i omogućuje glatku, trenutačnu isporuku snage koja je sličnija električnom vozilu.
Sve glavne komponente, uključujući motor, generator, inverter, reduktor i povećalo, smještene su u kompaktnu, laganu jedinicu kako bi se poboljšala iskoristivost prostora i ukupna učinkovitost.
Nadogradnje u profinjenosti i performansama
Unutar kabine, Nissanovi inženjeri uspjeli su smanjiti razinu buke za čak 5,6 dB u usporedbi s prethodnim modelom. Vibracije su također smanjene, posebno pod opterećenjem. Izlazna snaga povećana je za 15 KS (11 kW), čime ukupna snaga iznosi 202 KS (151 kW ili 205 KS). Ta se brojka postiže kada vozač odabere novi način rada Sport, koji daje dodatni poticaj od 13 KS (10 kW).
Još jedna prednost nadograđenog pogonskog sklopa je produljeni interval servisa, sada povećan s 15.000 na 20.000 kilometara, što bi moglo pomoći u smanjenju učestalosti održavanja i troškova tijekom vremena.
Revidirani Qashqai e-Power bit će proizveden u Nissanovoj tvornici Sunderland u Velikoj Britaniji, s dostupnošću u Europi od rujna 2025. Nakon toga, planirano je lansiranje na tržištima diljem Afrike i Oceanije. Cijene će biti potvrđene bliže lansiranju.
Sustav e-Power treće generacije koristit će se i u sljedećoj generaciji Nissana Roguea, čiji je dolazak u SAD planiran do fiskalne godine 2026., koja završava 31. ožujka 2027. U Japanu će isti pogon pokretati nadolazeći minivan Elgrand, koji se također očekuje do tog vremenskog okvira.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati