Škoda sanja o sportskim modelima, ali prvo mora zadovoljiti glad za SUV-ovima
ŠKODA planira ponuditi zanimljiviji model u budućnosti, ali tek nakon što ostvari prodajne ciljeve s mainstream modelima.
Škoda ima reputaciju po kreativnim studentskim konceptima, ali kada je riječ o proizvodnim modelima, obično igra na sigurno. Trenutna ponuda se uvelike oslanja na crossovere i SUV-ove, uz nekoliko hatchbacka, limuzija i karavana. Izvršni direktor Klaus Zellmer priznao je da, iako mainstream segmenti ostaju glavni fokus brenda, postoji potencijal za nešto avanturističnije u budućnosti.
Unatoč stalnom pomaku prema elektrifikaciji, Škoda je zadržala svoj sportski RS znak, iako je najsportskije što trenutno prodaje SUV u coupe stilu. Ipak, koncept Vision GT iz 2022., koji se nedavno pojavio u igri Gran Turismo 2024., dao je naslutiti kako bi ekspresivnija, sportski orijentirana Škoda mogla izgledati.
Govoreći za Car Magazine, Zellmer se osvrnuo na Vision GT i njegove reference na klasični 1100 OHC iz 1957.: "To su mali eksperimenti – na neki način daju energiju brendu, ali poslovna logika je nažalost minimalna." To prilično dobro sažima izazov. Zabavne ideje lako je zamisliti, ali opravdati ih upravi tvrtke sasvim je druga priča.
Zellmer je objasnio zašto Škoda nije pokrenula proizvodnju uzbudljivijeg automobila, priznajući da se brend trenutno fokusira na profitabilne mainstream modele s pogonom prikladnim za svakog kupca, uključujući električne, hibridne i motore s unutarnjim izgaranjem, dok za sada ostavlja po strani nišne ponude.
"Nažalost, trenutno nemamo ni financijski luksuz, ni kapacitet za to," rekao je. "Volio bih. Volio bih vidjeti automobil koji govori srcu, poput kabrioleta ili nečeg sličnog – ali trenutno je naš puni fokus na portfoliju koji pokriva taj veliki otisak. Ti automobili bili bi samo nišni modeli."
Prvo mainstream, zatim projekti iz strasti
Škoda je postala jedna od uspješnih priča VW Grupe, postupno gradeći imidž brenda i povećavajući prodaju tijekom posljednja dva desetljeća. U 2024. proizvođač je zabilježio rekordne brojke, s prihodom od 28 milijardi eura (32,8 milijardi dolara) i 926.600 prodanih vozila. S takvim rezultatima, prirodno je pitati se kada bi Škoda mogla konačno odobriti model koji se više tiče strasti nego obujma prodaje.
Zellmer to ne isključuje, ali kaže da se to neće dogoditi odmah. U dogledno vrijeme fokus ostaje na učvršćivanju ponude električnih vozila. Međutim, optimističan je da će moći proširiti horizonte u sljedećem desetljeću.
"Kad jednom sredimo naš portfolio na određeni broj automobila, gdje svaki stil karoserije prodaje više od 100.000 jedinica godišnje – tada možemo početi razmišljati o više ideja", rekao je. "Već prodajemo više od 200.000 Octavia svake godine."
Bi li nišni električni automobil mogao postati stvarnost?
Škodina izvršni direktor također je istaknuo da razvoj nišnog modela možda nije toliko zahtjevan za resurse koliko zvuči. S već postojećom platformom, brend bi jednostavno mogao dizajnirati novu karoseriju na postojećoj performansnoj EV platformi. Sudeći prema specifikacijama Enyaq RS-a, koji isporučuje 335 KS (250 kW / 340 KS), električni sportski automobil izgrađen na toj osnovi definitivno ne bi oskudijevao snagom.
Ali nisu samo sportski automobili na Zellmerovom umu. Spomenuo je i Yeti, kompaktni crossover kojeg je Škoda prodavala između 2009. i 2017., a koji i dalje ima odanu bazu obožavatelja. "Volio bih ponovno vidjeti Yeti, jer mislim da taj automobil ima tako sjajan karakter, ima tako dobro ime i odanu bazu, znate. Zapanjen sam koliko ljudi mi još uvijek govori o njemu."

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati