Polovna Škoda Fabia: Slabosti, nedostaci, prednosti

ŠKODA Fabia je izuzetno popularan izbor među malim obiteljima, a njezina pristupačna cijena čini je još primamljivijom. Treća generacija ovog modela (oznake Typ NJ) pokazuje se kao pouzdan automobil s tek nekoliko poznatih nedostataka. Ako razmišljate o kupnji rabljene Fabije, donosimo najvažnije informacije iz aktualnog izvještaja njemačkog TÜV-a koje će vam pomoći u odabiru, piše Autobild.
Škoda Fabia 3 (2014. – 2021.)
Treća generacija Fabije, proizvedena od 2014. do 2021. godine, donijela je oštriji i ozbiljniji dizajn s decentnim linijama, čime se približila Volkswagen Polu. S dužinom od 3,99 metara, nudi dovoljno prostora čak i za visoke putnike na stražnjim sjedalima, iako su ona nešto mekša. Prtljažnik osnovne izvedbe zapremnine je od 330 do 1150 litara, dok karavanski Combi nudi impresivnih 530 do 1395 litara. Model je 2017. godine prošao kroz veći redizajn.
Glavna prednost ovog automobila je što nudi provjerenu Volkswagenovu tehnologiju po nižoj cijeni. Fabia 3 mirno prolazi zavoje, a elektromehanički upravljač je precizan. Pred kraj proizvodnje, ponuda motora je smanjena, a najsnažniji model imao je 110 KS. Zanimljivo je da je kratko postojala i posebna serija sa 125 KS, inspirirana Rally Fabijom R5. Nakon redizajna 2017., dizelski motori su izbačeni iz ponude.
Iako je na dugotrajnom testu AUTO BILD-a Fabia Combi 1.2 TSI Style zamalo dobila najvišu ocjenu, zabilježeni su određeni problemi. DSG mjenjač zna neugodno trzati, a kod vozila s većom kilometražom čest je problem istrošenih ležajeva i čahura ovjesa.
Unutrašnjost bi mogla biti izrađena od izdržljivijih materijala, a navigacijski sustav "Amundsen" često iritira svojom sporošću. Oštećenja turbopunjača su rijetka, no treba znati da zamjena zupčastog remena traje tri radna sata. Zabilježeni su i tvornički opozivi zbog neispravnih okvira sjedala (2021.) i zračnih jastuka (2023.).
Škoda Fabia 2 (2007. – 2014.)
Druga generacija, proizvedena od 2007. do 2014., svestran je mali automobil čija udobnost sjedala i ovjesa nadmašuje standarde klase. S prtljažnikom od maksimalno 1163 litre, bila je prikladan izbor i kao prvi obiteljski automobil. Kvaliteta materijala je iznad prosjeka, kao i sigurnosna oprema: ESP (serijski od 2010.) te prednji, bočni i zračni jastuci za glavu. Manji redizajn model je prošao 2010. godine.
Ovaj automobil ispunjavao je sve želje vozača, od udobnosti do sigurnosti. Uvođenjem 1.6 TDI Common-Rail dizelskih motora 2010. godine (sa 75, 90 i 105 KS), postao je pogodan i za duža putovanja.
Ipak, ova generacija ima poznate boljke. Stariji Pumpe-Düse dizelaši skloni su oštećenjima glave motora i kvarovima brizgaljki. Benzinski motori od 1.2 litre poznati su po problemu s preranim istezanjem razvodnog lanca – ako čujete zveckanje pri hladnom startu, to je znak za hitnu zamjenu.
Stariji DSG mjenjači također mogu stvarati probleme, posebno kod snažnog RS modela sa 180 KS. Česti su i problemi s curenjem ulja na mjenjaču, istrošenim silent blokovima na prednjim ramenima te prodorom vode zbog loših brtvi na vratima. Ovaj model bio je obuhvaćen i opozivom zbog skandala s emisijama (2017.).
Što kaže tehnički pregled?
Prema izvještajima s tehničkih pregleda, obje generacije se dobro drže po pitanju ovjesa. Zanimljivo je da se ovjes starije Fabije 2 pokazao čak i izdržljivijim od onog na nasljedniku. Opruge, amortizeri i upravljački mehanizam rijetko stvaraju probleme, no kod starijih primjeraka može se pojaviti hrđa.
Kod svjetala, Fabia 2 ima više problema sa stražnjim svjetlima i žmigavcima, dok je Fabia 3 pouzdanija. Oba modela često imaju problem s neispravno podešenim kratkim svjetlima.
Funkcija nožne kočnice je slaba točka oba modela, a diskovi se često prebrzo troše. S druge strane, kočiona crijeva i vodovi su vrlo pouzdani.
Što se tiče ekologije, Fabia 2 često pada na testu zbog curenja ulja i hrđavog ispušnog sustava. Problem s hrđom ispuha s godinama se javlja i kod Fabije 3, no oba modela uglavnom bez problema prolaze test ispušnih plinova.
Zaključak
Škoda Fabia treće generacije ističe se natprosječnom pouzdanošću i malim brojem nedostataka. Ovaj rođak Pola siguran je izbor za svakodnevnu upotrebu, unatoč povremenim problemima s kočnicama koji su česti kod gradskih automobila. Njezin prethodnik, Fabia 2, sada je već u godinama te je skloniji curenju ulja i hrđi, no ističe se vrlo izdržljivim ovjesom.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati