Kakav je polovni Volkswagen T-Cross? Gotovo bez mane, ali pazite na jedan detalj

VOLKSWAGEN T-Cross brzo je osvojio srca vozača kao povišeni gradski automobil s karakterom SUV-a. No, kakav se pokazao kao rabljeni? Najnoviji izvještaj njemačkog TÜV-a otkriva da inspektori imaju vrlo malo zamjerki, osim na jednom ključnom području. Donosimo sve što trebate znati ako razmišljate o kupnji ovog popularnog modela, piše Autobild.
Prostraniji od Pola, praktičan kao Golf
Iako je T-Cross tehnički baziran na platformi Pola (MQB-A0), on je sve samo ne mali automobil. Zahvaljujući jedanaest centimetara većoj visini, prostranijim vratima i velikim staklenim površinama, unutrašnjost nudi gotovo jednako mjesta kao i veći Golf. Za razliku od bratskog T-Roca, T-Cross nije dostupan s pogonom na sve kotače. Krajem 2023. godine model je prošao kroz redizajn koji mu je donio osvježen izgled i kvalitetnije materijale u kabini.
Motorizacija i vozne osobine
Kao mali SUV, T-Cross se odlično snalazi i na dužim putovanjima. Najčešći odabir je provjereni trocilindrični 1.0 TSI motor (s 95, 110 ili 115 KS), koji je sasvim dovoljan za pokretanje vozila teškog 1,3 tone. Za one željne više snage, tu je i četverocilindrični 1.5 TSI sa 150 KS, koji ovaj mali crossover do 100 km/h potjera za nešto više od osam sekundi.
Dizelska opcija, 1.6 TDI s 95 KS, bila je u ponudi samo godinu i pol jer je činila manje od pet posto prodaje. Svi motori, osim osnovnog benzinca s 95 KS, mogu se upariti sa sedmostupanjskim DSG mjenjačem s dvostrukom spojkom. T-Cross može povući prikolicu mase od 1,0 do 1,2 tone, a odlikuju ga tipične VW vrline: dobra izrada, promišljena praktičnost i izdašan prtljažnik (455 do 1281 l).
Problemi i opozivi
Na dugotrajnom testu izdržljivosti njemačkog AUTO BILDA, T-Cross je nakon 100.000 kilometara zaradio odličnu ocjenu. Jedina zamjerka dijela testera odnosila se na sjedala, koja nisu svima bila udobna za duga putovanja.
Povremeno su zabilježeni i nagli prebačaji DSG mjenjača te blokiranje infotainment sustava. Zabilježeno je i nekoliko tvorničkih opoziva: zbog neispravnih modula zračnih jastuka za glavu (2020.), previsokih stopa propuštanja sustava ubrizgavanja (2020.) te ograničenja funkcije upozorenja za pojas (2021. i 2023.).
Presuda s tehničkog pregleda
Na tehničkom pregledu, ovaj mini-SUV pokazuje se u vrlo dobrom svjetlu. Opruge, amortizeri i pogonske osovine su besprijekorni, a inspektori na ovom još uvijek mladom modelu nisu pronašli tragove hrđe. Upravljački mehanizam također nema značajnijih slabosti.
Što se tiče svjetala, T-Cross je bolji od prosjeka svoje klase. Dok su kratka svjetla uglavnom bez greške, na starijim modelima zabilježeni su manji nedostaci na prednjim i stražnjim svjetlima. Pokazivači smjera su, s druge strane, potpuno pouzdani.
Najveća zamjerka odnosi se na kočioni sustav. Prema izvještaju TÜV-a, kočioni diskovi troše se natprosječno brzo. Također, funkcija nožne kočnice nije uvijek zadovoljila stroge kriterije inspektora. S pozitivne strane, kočiona crijeva i vodovi su u savršenom stanju.
U pogledu ekologije, T-Cross dobiva zeleno svjetlo. Nema problema s curenjem ulja ili ispušnim sustavom te s lakoćom prolazi testove ispušnih plinova.
Zaključak
VW T-Cross dokazuje svoju veličinu ne samo u svakodnevnoj vožnji, već i na tehničkom pregledu. Podvozje i ekološki aspekti su za svaku pohvalu. Jedina stavka koja kvari gotovo savršen dojam je kočioni sustav. Istrošeni diskovi i povremeni nedostaci u funkciji nožne kočnice ključne su točke na koje treba obratiti pozornost, pogotovo jer se javljaju unatoč kilometraži koja je često ispod prosjeka klase.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati