Kupci bi radije jeftin auto nego siguran auto

IAKO će vam gotovo svaki kupac automobila reći da mu je sigurnost iznimno važna, možda čak i prioritet broj jedan, situacija se drastično mijenja kada je treba staviti ispred cijene ili svakodnevnog užitka u vožnji. Tada, čini se, sigurnost pada u drugi plan, piše Autoexpress.
To potvrđuje i istraživanje provedeno na više od 400 ljudi od kojih se tražilo da navedu svoja tri glavna prioriteta pri kupnji novog vozila. Rezultati su jasni: pouzdanost je s 54 posto glasova uvjerljivo na prvom mjestu, dok je sigurnost završila na pretposljednjem mjestu s tek 20 posto.
Težak zadatak za marketing
Iako se na prvu loptu čini iznenađujućim da kupci toliko zanemaruju sigurnost, s obzirom na potencijalne posljedice, u automobilskoj industriji to nije nikakva novost. Sigurnost se oduvijek teško "prodavala" u usporedbi s praktičnijim ili emotivno privlačnijim karakteristikama poput dizajna i performansi. Volvo je, naravno, iznimka koja potvrđuje pravilo, jer je upravo taj brend svoju prepoznatljivost izgradio na sigurnosnim inovacijama.
Uostalom, razmislite koliko ste automobilskih reklama vidjeli koje u prvi plan stavljaju sigurnosne značajke, a koliko onih koje ističu dizajn, performanse ili omjer cijene i kvalitete. Čak ni spomenuti švedski pioniri danas ne inzistiraju na isticanju struktura otpornih na sudar ili sustava za upozorenje na mrtvi kut u svojim marketinškim kampanjama.
Jednostavno rečeno, sigurnost nije "seksi". To je karakteristika za koju se svi nadaju da je posjeduje njihov limeni ljubimac, ali i da je nikada neće morati testirati u praksi. Slično polici osiguranja, kupci znaju da je važna, ali nisu spremni za nju dodatno platiti, pogotovo kada smatraju da su svi moderni automobili podjednako sigurni.
Standard koji se podrazumijeva
Paradoksalno, upravo je to najveći uspjeh automobilske industrije posljednjih desetljeća. Moderni automobili postali su toliko sigurni da kupci više ne moraju previše brinuti o tome. Strogi zakoni i sigurnosni standardi podigli su ljestvicu za sve proizvođače, što je s jedne strane povećalo cijene vozila, ali je s druge strane kupcima dalo luksuz da sigurnost uzimaju zdravo za gotovo.
Ovo je, naravno, važnije kod kupnje rabljenih vozila. Stariji modeli proizvedeni su u vrijeme kada sigurnosni standardi nisu bili ni približno strogi kao danas. Neovisno tijelo za testiranje sigurnosti, Euro NCAP, godinama postrožuje svoje kriterije, tjerajući proizvođače na stalna poboljšanja kako bi zaslužili prestižnih pet zvjezdica.
Na kraju, sigurnost je postala sjajan primjer uspješne suradnje zakonodavaca i proizvođača. Zajedničkim naporima uspjeli su vjerojatno najvažniju karakteristiku automobila pretvoriti u standard o kojem prosječan kupac više ne mora previše razmišljati.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati