Audi odustaje od roka za potpunu elektrifikaciju
Audi odustaje od roka za potpunu elektrifikaciju
UNATOČ ranijim uvjeravanjima da će Audi nakon 2026. razvijati samo elektrificirane modele te da će do 2033. isključivo prodavati potpuno električna vozila, tvrtka je odustala od tih rokova kako bi mogla nastaviti proizvoditi modele s motorima s unutarnjim izgaranjem.
S obzirom na to da su mnogi proizvođači već zauzeli taj pristup nakon što prodaja električnih vozila nije ostvarila željeni tempo, Audijeva odluka teško da je iznenađenje. No ostavlja nekoliko otvorenih pitanja, od kojih se većina odnosi na razvoj. Budući da su proizvođači automobila u posljednjem desetljeću obećavali da će se u potpunosti usredotočiti na elektrificirane modele, ulažući milijarde dolara u taj proces, nameće se pitanje koliko je pozornosti posvećeno razvoju nadolazećih modela s motorima s unutarnjim izgaranjem.
Audijev izvršni direktor Gernot Döllner nedavno je za Autocar izjavio da je vremenski okvir elektrifikacije odredila bivša uprava. No on vodi tvrtku od 2023. godine, kada je Audi još javno tvrdio da su ti rokovi ostvarivi. Ipak, Audi je 2024. počeo ozbiljno nagovještavati da će nastaviti proizvoditi motore s unutarnjim izgaranjem — što vjerojatno ukazuje da je promjena u vodstvu donijela i promjenu prioriteta.
To ne znači da treba osloboditi odgovornosti Audijev upravni odbor ili vrhovni menadžment Volkswagen Grupe koji su prihvatili plan elektrifikacije. Izvršni direktori često postaju pogodni žrtveni jarci kad planovi krenu po zlu. Međutim, čini se da Döllner ima drugačije prioritete od svojih prethodnika.
"Audi od 2024. do 2026. lansira potpuno novu liniju vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem i plug-in hibridima, što nam daje potpunu fleksibilnost za najmanje još sedam, osam, možda 10 godina, a onda ćemo vidjeti kako će se naša tržišta razvijati," objasnio je za Autocar.
"Već smo odlučili produžiti proizvodnju izvan prethodno najavljenih datuma završetka."
Iz Autocara: Döllner je također potvrdio da će Audi predvoditi razvoj sve hardverske i softverske arhitekture Volkswagen Grupe za veće modele u budućnosti (u osnovi sve od vozila veličine A5 naviše), uključujući platformu sljedeće generacije SSP koja će Grupi omogućiti prelazak na "softverski definirana vozila" po prvi put. Taj projekt uključuje Rivian, u koji je VW Grupa uložila, a prvi Audijevi modeli na SSP platformi pojavit će se na tržištu krajem 2027./2028. godine.
Audi međutim smanjuje svoj asortiman modela i nema namjeru zamijeniti modele A1 i Q2. Modeli Q3 i A3 predstavljat će ulaznu točku u asortiman, s A8 kao vrhunskim modelom na strani "niskih automobila", dok će raspon završavati s Q7 i Q8, te potencijalnim Q9 na strani SUV-ova i crossovera.
Döllner je potvrdio da je u razvoju potpuno električni model veličine A3 za 2026. kao dodatni model u asortimanu, ali Audi nema namjeru kreirati vlastitu verziju osnovnog električnog automobila Volkswagen ID 2/Škoda Epiq/Cupra Raval.
"Softverski definirana vozila" mogla bi biti sljedeća stavka na listi za rezanje sada kada se planovi za električna vozila modificiraju. Iako proizvođači automobila vide okretanje softveru kao iznimno unosno, zapadni potrošači pokazuju zasićenje prema informativno-zabavnim sustavima ovisnim o zaslonima i kontrolama na dodir. Testiranja sigurnosti također su pokazala da su zasloni ometajući i manje intuitivni od tradicionalnih tipki. Istovremeno, raste zabrinutost da softverski definirana vozila dodatno kompliciraju popravke i pružaju proizvođačima dosad neviđen pristup onome što bi trebala biti privatno vlasništvo automobila.
To je, naravno, spekulativno. Vjerojatno će proći nekoliko godina prije nego što dođe do dovoljnog otpora potrošača da napravi značajnu razliku. U međuvremenu, tvrtke poput Audija pokušat će iskoristiti još više nadogradnji "preko zraka" za digitalno prilagođavanje vozila i povezivost za prikupljanje korisničkih podataka.
Što se tiče opcija pogonskog sklopa, Audi tvrdi da želi zauzeti fleksibilan pristup u budućnosti — pretpostavljajući da to znači da će ponuditi mješavinu vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem, hibrida, plug-in hibrida i potpuno električnih vozila. No asortiman će nesumnjivo varirati između regija. U Europi, Audijeva električna vozila imaju mnogo veću stopu prihvaćanja nego u Sjevernoj Americi. Europska unija također ima pravila koja će učinkovito zabraniti prodaju benzinskih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem 2035. godine. Je li taj vremenski okvir realističan, o tome se može raspravljati. Međutim, pritisak za poticanje električnih vozila u Europi ostaje snažan i donekle u suprotnosti s događanjima u Sjedinjenim Državama. To znači da Audi neće napustiti razvoj električnih vozila, čak i dok nastavlja s vozilima s motorima s unutarnjim izgaranjem za druga tržišta.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati