Ford Ranger MS-RT: Ulični kamionet koji Amerika nikad nije dobila
Vozio sam Ranger Lobo kojeg Ford nije ponudio Amerikancima
NISU svi kupci kamioneta u potrazi za jurnjavom po blatu ili Baja-stil vožnje kakav nudi Raptor. Neki samo žele nešto što izgleda atraktivno, dobro se vozi po cesti i još uvijek može vući prikolicu vikendom. Za takve kupce Ford ima poseban model u svojoj rastućoj ponudi Rangera s druge strane oceana.
Ranger MS-RT ističe se kao jedini Fordov pickup usmjeren na cestovnu vožnju u Europi i Ujedinjenom Kraljevstvu. Možete ga zamisliti kao Ranger Lobo kojeg Sjeverna Amerika nije dobila, barem ne još. Ima široki body kit, niži je od svih ostalih Rangera i donosi sportskiji stav bez gubitka osnovnih sposobnosti.
Razvijen u suradnji sa stručnjacima za reli M-Sport, Ranger MS-RT (skraćeno od M-Sport Road Technology) usmjeren je na kupce koji žele izgled i osjećaj vozila visokih performansi, ali nemaju interesa za penjanje po stijenama ili prelazak preko potoka.
Da bismo vidjeli kako se taj M-Sport DNK pokazuje u stvarnom svijetu, posjetili smo Fordovog zastupnika u Grčkoj radi detaljnijeg pregleda i, što je važno, usporedne vožnje s poznatim Raptorom.
OSNOVNE ČINJENICE
Model: 2025 Ford Ranger MS-RT
Cijena (Grčka): 73.612 € (82.800 $)
Dimenzije: Dužina: 5.370 mm, Širina: 1.918 mm, Visina: 1.844 mm, Međuosovinski razmak: 3.270 mm
Masa praznog vozila: 2.285 kg
Pogon: 3,0-litreni V6 turbodizel
Snaga: 237 KS (177 kW) i 600 Nm
Mjenjač: 10-brzinski automatski, e4WD
0-100 km/h: 8,7 sekundi*
Maksimalna brzina: 180 km/h*
Nosivost: 1.000 kg*
Vučni kapacitet (s kočnicama): 3.500 kg*
Dostupnost: Europa, UK
*Podaci proizvođača
Po čemu se razlikuje od običnog Rangera
Ono što odmah izdvaja MS-RT je nova karoserija. Zahvaljujući proširenim prednjim i stražnjim blatobranima, kamionet je 164 mm širi od svojih srodnika. Te izbočine ispunjavaju masivni 21-inčni aluminijski naplatci, najveći ikad ponuđeni na proizvodnom Rangeru.
Novi prednji odbojnik s dubljim donjim dijelom i saćasta rešetka daju licu sportskiji izgled, dok otvori za zrak u stilu motorsporta na blatobranima i skulpturiraniji bočni pragovi dodatno naglašavaju izgled uličnog kamioneta.
Na stražnjem dijelu stilska priča se nastavlja s integriranim spojlerom na vratima prtljažnika i sekundarnim spojlerom montiranim na krovu iznad kabine. Stražnji odbojnik ima dekorativni difuzor okružen saćastim teksturama. Ono što nedostaje? Pravi ispušni završeci. Raptor ima dvostruke cijevi, a teško je ne primijetiti njihov nedostatak ovdje, posebno na nečemu što se predstavlja kao ulični kamionet visokih performansi.
Naš testni primjerak nosio je prigušenu sivu boju Command Grey, ali dostupne su i življe opcije, uključujući Fast Blue, Yellow Green, Frozen White, Metallic Carbonised Grey i Metallic Agate Black.
Promjene u interijeru i oprema
Unutar MS-RT-a promjene su suptilne, ali primjetne. Sportska sjedala s naglašenim bočnim potporama, integriranim naslonima za glavu i eko-kožnim presvlakama s plavim šavovima daju kabini sportskiji osjećaj. Deblji obruč upravljača i nekoliko MS-RT logotipa zaokružuju poseban tretman.
Izvan vizualnih nadogradnji, to je standardna Rangerova oprema s solidnim popisom značajki: 12-inčni dodirni zaslon infotainment sustava, 8-inčni digitalni instrumentni klaster, grijana prednja sjedala i paket aktivnih sigurnosnih sustava. Dobro je opremljen, ali bez pretjerivanja.
Je li to najsportskiji kamionet?
Razgovarajmo o očitoj stvari koja izdvaja MS-RT: njegovom spuštenom stavu. Sjedeći 40 mm bliže cesti nego Ranger Wildtrak, vozi se na revidiranom ovjesu s čvršćim prednjim amortizerima, prepravljenim stražnjim lisnatim oprugama i širim tragovima, sve podešeno za oštrije upravljanje. Visina od tla sada je negdje na razini SUV-a, ne sasvim niska kao kod automobila, ali daleko od visine terenca. To, u paru s gumama za cestu, jasno pokazuje da ovaj Ranger nije namijenjen za staze ili teške terene.
Od trenutka kada sjednete za upravljač Rangera MS-RT, osjećate se kao da vozite sportski SUV, a ne pickup s ljestvičastim okvirom. I dalje sjedite visoko s odličnom vidljivošću oko vozila, ali naginjanje karoserije je značajno smanjeno, a upravljač djeluje brže i izravnije.
S druge strane, tvrđi ovjes i 21-inčni naplatci s niskoprofilnim gumama (275/45R21) rezultiraju smanjenjem udobnosti vožnje, pri čemu se većina nepravilnosti na cesti osjeti u kabini. Naravno, ulični kamionet nije tvrd poput hot-hatcha, ali ni približno udoban kao drugi članovi Ranger obitelji.
Neki bi mogli tvrditi da bi potpuno nezavisni stražnji ovjes bolje odgovarao kamionetu usmjerenom na cestu poput ovog. No MS-RT zadržava krutu stražnju osovinu i lisnate opruge, što pomaže očuvati punu nosivost od 1.000 kg i 3.500 kg kapaciteta vuče. Za kupce kojima je potrebna korisnost uz stil, to je kompromis koji vrijedi prihvatiti.
Motor: Poznat, ali bez promjena
Ispod poklopca motora je isti 3,0-litreni V6 turbodizel koji se nalazi u Wildtraku, proizvodeći 237 KS i 600 Nm okretnog momenta. Uparen je s 10-stupanjskim automatskim mjenjačem i Fordovim e4WD sustavom pogona na sve kotače. Funkcionira dobro, ali stvar je u sljedećem: stil obećava više nego što pogonski sklop isporučuje.
Nema nadogradnji performansi, nema promjena u podešavanju i nema dodatne snage. Za kamionet koji izgleda ovako ozbiljno, čini se kao propuštena prilika da se brojke malo povećaju. U najmanju ruku, benzinska opcija bi unijela više živosti i bolje odgovarala vizualnoj drami MS-RT-a.
Motor je uparen isključivo s 10-stupanjskim automatskim mjenjačem, šaljući snagu na sva četiri kotača kroz Rangerov poznati sustav pogona na sve kotače. Također zadržava standardnu liniju načina vožnje koja uključuje Normal, Eco, Tow/Haul, Slippery, Mud/Ruts i Sand, čak i ako većina njih ovdje neće vidjeti veliku primjenu.
Tijekom našeg vremena s MS-RT-om, držali smo se asfalta, što se činilo kao pravi izbor s obzirom na meke, cestovno orijentirane Continental ContiSportContact 5 gume koje bi vjerojatno ustuknule na pogled šljunčane staze.
Kako se uspoređuje s Raptorom?
Penjanje u Raptor odmah nakon MS-RT-a čini visinsku razliku odmah očitom. Više se ne penjete, vi se uspinjete. Raptorova kabina također ide za blještavijim izgledom, s jarko narančastim naglascima i Ford Performance pločicama na pragovima koji dodaju dodatni šarm. MS-RT preskače teatralnost, ali njegov interijer i dalje stoji dobro i bez dodatne boje ili brendiranja.
Vožnja Raptora se čini poput lebdenja, zahvaljujući njegovom ovjesu spremnom za Baja utrke s dugačkim hodom i mekim Fox amortizerima koji upijaju gotovo sve. U brzom testu usporedbe, prešao sam oba kamioneta preko rubnika. Jedva sam to primijetio u Raptoru, definitivno sam osjetio u MS-RT-u. Međutim, Raptorov meki ovjes dolazi s kompromisima. Postoji primjetno naginjanje karoserije u zavojima i poniranje prednjeg kraja pri jakom kočenju, što čini MS-RT zabavnijom opcijom kada cesta postane zavojita.
Kad je riječ o pogonskom sklopu, Raptor očito ima prednost. Njegov 3,0-litreni twin-turbo V6 benzinski motor puno je više na mjestu u kamionetu visokih performansi, zahvaljujući dodatnoj snazi i zvuku koji je zaista vrijedan slušanja, za razliku od tišeg, malo okretnijeg dizela u MS-RT-u.
To rečeno, govorimo o EU specifikaciji Raptora, pa je izlazna snaga ograničena na 288 KS, znatno ispod punih 405 KS dostupnih u sjevernoameričkoj verziji. Čak i tako, još uvijek nadmašuje MS-RT postavke i u udaru i u karakteru.
Općenito, ne bi škodilo da Ford da MS-RT-u benzinsku opciju ili barem povećao izlaznu snagu postojećeg 3,0-litrenog V6 turbodizela kako bi se isticao od ostatka linije s V6 motorima. Kako stvari stoje, performanse jednostavno ne odgovaraju agresivnom izgledu kamioneta.
Skup je
A onda je tu cijena, imajući na umu da je ovo Grčka, gdje su porezi na automobile među najvišima u Europi. Primjerice, osnovni Ranger Raptor počinje od 54.350 € (oko 61.000 USD) prije poreza i naknada, ali ta brojka skače na 71.742 € (oko 80.600 USD) kad se sve uključi. U SAD-u, Ranger Raptor od 405 KS počinje od 56.070 $ (oko 52.000 €) prije poreza (u Massachusettsu to je 6,25%) i troškova isporuke.
Zastupnik nam je naveo 77.352 € (87.000 $) za ovaj specifični Raptor i sniženih 73.612 € (82.800 $) za MS-RT, s uključenim porezima. To je razlika od 3.740 € (4.200 $) između njih, uglavnom zbog popusta na MS-RT. Vrijedi napomenuti: Raptor kojeg smo fotografirali već je bio prodan, što govori puno o tome gdje je potražnja. MS-RT? Još uvijek čeka svoj trenutak.
Zaključak
Ranger MS-RT je rijetka vrsta, pravi ulični kamionet s pravim prisustvom, i drago nam je da je dio Fordove ponude u Europi. Sa svojim 21-inčnim naplatcima, proširenim blatobranima i prepravljenim prednjim krajem, vjerojatno je najbolje izgledajuća Ranger verzija koju možete dobiti. Točka. Povrh toga, spušteni ovjes i promjene na šasiji daju mu najoštrije ponašanje na cesti od bilo kojeg pick-upa srednje veličine u Fordovom katalogu.
To rečeno, nije bez kompromisa. V6 turbodizel ostaje netaknut ispod poklopca motora, a smanjenje visine dolazi na račun udobnosti i terenske sposobnosti. Tu je i cijena, koja ga opasno približava Raptoru, kamionetu koji nudi više snage, više svestranosti i ugled koji je teško nadmašiti.
Ipak, za kupce u Europi i Ujedinjenom Kraljevstvu koji žele prepoznatljiv, nisko spušten kamionet srednje veličine s dinamikom usmjerenom na cestu i istaknutim stilom, MS-RT donosi nešto zaista različito.
Posebno hvala Ford Hantzosu u Kalamati, Grčka, što nam je omogućio pristup Ranger liniji.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati