Testirali smo Ranger MS-RT: Ford koji niste dobili u Hrvatskoj
TESTIRALI smo MS-RT model izravno uz Raptor i iskusili goleme razlike u njihovim podvozjima
Nije svaki kupac pick-upa u potrazi za off-road heroizmom ili Baja-stilom vožnje kakav nudi Raptor. Neki žele samo vozilo koje izgleda atraktivno, dobro se vozi na cesti i još uvijek može vući prikolicu vikendom. Za takve kupce Ford ima posebno rješenje u svojoj rastućoj Ranger liniji, ali samo s druge strane oceana.
Ranger MS-RT ističe se kao jedini Fordov pick-up prilagođen ulici u Europi i Ujedinjenom Kraljevstvu. Zamislite ga kao Ranger Lobo kojeg Sjeverna Amerika (još) nije dobila. Dolazi sa širokim body kitom, niže je postavljen od bilo kojeg drugog Rangera i donosi sportskiji stav bez gubitka osnovnih sposobnosti.
Razvijen u suradnji sa stručnjacima za reli M-Sport, Ranger MS-RT (skraćeno od M-Sport Road Technology) cilja na kupce koji žele izgled i osjećaj vozila visokih performansi, ali nemaju interes za penjanje po stijenama ili gaženje potoka.
Da bismo vidjeli kako se taj M-Sport DNK očituje u stvarnom svijetu, posjetili smo Fordovog zastupnika u Grčkoj za detaljniji pregled i, što je najvažnije, test vožnju rame uz rame s Raptorom koji se ističe svojom vožnjom po neravninama.
OSNOVNI PODACI
Model je 2025 Ford Ranger MS-RT, a cijena u Grčkoj iznosi 73.612 € (82.800 $). Dimenzije su: dužina 5.370 mm, širina 1.918 mm, visina 1.844 mm, te međuosovinski razmak od 3.270 mm. Masa praznog vozila je 2.285 kg. Pokreće ga 3,0-litreni V6 turbodizel snage 237 KS (177 kW) i 600 Nm okretnog momenta. Prijenos je 10-stupanjski automatski s e4WD pogonom. Ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže za 8,7 sekundi, dok je maksimalna brzina 180 km/h. Nosivost vozila je 1.000 kg, a vučna sposobnost s kočnicama iznosi 3.500 kg. Dostupan je u Europi i Ujedinjenom Kraljevstvu. (Podaci proizvođača)
Po čemu se razlikuje od običnog Rangera
Ono što odmah izdvaja MS-RT je nova karoserija. Zahvaljujući proširenim prednjim i stražnjim blatobranima, vozilo je 164 mm šire od svojih srodnika. Te napuhane lukove ispunjavaju masivni 21-inčni aluminijski kotači, najveći ikad ponuđeni na serijskom Rangeru.
Novi prednji branik s dubljim donjim dijelom i saćastom rešetkom daje licu sportskiji izgled, dok otvori za zrak na blatobranima u stilu motorsporta i skulpturiraniji bočni pragovi dodatno naglašavaju ulični izgled pick-upa.
Na stražnjem dijelu stilski napori se nastavljaju s integriranim spojlerom na vratima tovarnog prostora i sekundarnim spojlerom na krovu iznad kabine. Stražnji branik sadrži dekorativni difuzor obrubljen saćastim teksturama. Jedina stvar koja nedostaje? Pravi završeci ispušnog sustava. Raptor ima dvije cijevi, i teško je ne primijetiti njihov izostanak, posebno na vozilu koje se predstavlja kao pick-up visokih performansi.
Naš testni model bio je obojen u suzdržanu Command Grey boju, ali dostupne su i življe opcije, uključujući Fast Blue, Yellow Green, Frozen White, Metallic Carbonised Grey i Metallic Agate Black.
Unutarnje promjene i oprema
Unutar MS-RT-a promjene su suptilne ali primjetne. Jako profilirana sportska sjedala s integriranim naslonima za glavu i presvlakama od eko kože s plavim šavovima daju kabini sportskiji osjećaj. Deblji obruč upravljača i nekoliko MS-RT logotipa zaokružuju poseban tretman.
Izvan vizualnih nadogradnji, ovo je standardni Ranger s dobrim popisom opreme: 12-inčni infotainment zaslon osjetljiv na dodir, 8-inčni digitalni instrumentni panel, grijana prednja sjedala i paket aktivnih sigurnosnih značajki. Dobro je opremljen, ali bez pretjerivanja.
Je li to najsportskiji pick-up?
Hajdemo razgovarati o očitoj stvari koja izdvaja MS-RT: njegovom spuštenom stavu. Smješten 40 mm bliže cesti od Ranger Wildtraka, vozi se na revidiranom ovjesu s čvršćim prednjim amortizerima, podešenim stražnjim lisnatim oprugama i širim tragovima, sve prilagođeno za oštrije upravljanje. Razmak od tla sada je negdje u SUV teritoriju, ne tako nizak kao kod osobnog automobila, ali daleko od visine za off-road vožnju. To, u kombinaciji s gumama prilagođenim za cestu, jasno pokazuje da ovaj Ranger nije namijenjen za vožnju po stazama ili teškom terenu.
Od trenutka kada sjednete za upravljač Ranger MS-RT-a, osjećate se kao da vozite vrući SUV, a ne pick-up s ljestvičastim okvirom. I dalje sjedite visoko s odličnom vidljivošću oko vozila, ali naginjanje karoserije značajno je smanjeno, a upravljač se osjeća bržim i izravnijim.
Na negativnoj strani, krući ovjes i 21-inčni kotači s niskoprofilnim gumama (275/45R21) rezultiraju lošijom udobnošću vožnje, pri čemu se većina nepravilnosti na cesti osjeća u kabini. Naravno, ulični pick-up nije toliko krut kao vrući hatchback, ali ni približno udoban kao drugi članovi Ranger linije.
Neki bi mogli tvrditi da bi potpuno neovisan stražnji ovjes bolje odgovarao pick-upu fokusiranom na cestu poput ovog. Ali MS-RT zadržava svoju krutu stražnju osovinu i lisnate opruge, što pomaže očuvati punu nosivost od 1.000 kg i vuču od 3.500 kg. Za kupce kojima treba korisnost uz stil, to je kompromis vrijedan prihvaćanja.
Motor: Poznat, ali neizmijenjen
Ispod poklopca motora nalazi se isti 3,0-litreni V6 turbodizel kao u Wildtraku, koji proizvodi 237 KS i 600 Nm okretnog momenta. Uparen je s 10-stupanjskim automatskim mjenjačem i Fordovim e4WD sustavom pogona na sve kotače. Dobro funkcionira, ali stvar je u sljedećem: stil obećava više nego što pogonski sklop isporučuje.
Nema nadogradnji performansi, nema promjena u ugađanju i nema dodatne snage. Za pick-up koji izgleda ovako opako, čini se kao propuštena prilika ne povećati brojke. U najmanju ruku, benzinska opcija začinila bi stvari i bolje bi odgovarala vizualnoj drami MS-RT-a.
Motor je uparen isključivo s 10-stupanjskim automatskim mjenjačem, šaljući snagu na sva četiri kotača kroz Rangerov poznati stalni 4WD sustav. Također zadržava standardnu liniju načina vožnje koja uključuje Normal, Eco, Tow/Haul, Slippery, Mud/Ruts i Sand, iako većina njih ovdje neće vidjeti čestu upotrebu.
Tijekom našeg vremena s MS-RT-om, držali smo se asfalta, što se činilo kao pravi izbor s obzirom na meke, cestovno orijentirane Continental ContiSportContact 5 gume koje bi vjerojatno ustuknule na pogled šljunčane staze.
Kako se uspoređuje s Raptorom?
Penjanje u Raptor odmah nakon MS-RT-a čini razliku u visini odmah očitom. Više se ne penjete unutra, već se penjete gore. Raptorova kabina također ide na upadljiviji izgled, s jarko narančastim naglascima i Ford Performance pločicama na pragovima koji dodaju dodatni šarm. MS-RT preskače teatralnost, ali njegova unutrašnjost i dalje izgleda sasvim dobro bez dodatne boje ili brendiranja.
Vožnja Raptora se osjeća poput lebdenja, zahvaljujući njegovom ovjesu spremnom za Baja utrke s geometrijom dugog hoda i mekanim Fox amortizerima koji upijaju gotovo sve. U brzom testu jedan uz drugoga, prešao sam s oba pick-upa preko rubnika. Jedva sam to primijetio u Raptoru, definitivno sam osjetio u MS-RT-u. To rečeno, Raptorovo mekano podešavanje ima svoje nedostatke. Postoji primjetno naginjanje karoserije u zavojima i određeno poniranje prednjeg dijela pri snažnom kočenju, što čini MS-RT zabavnijom opcijom kada cesta postane zavojita.
Kad je riječ o pogonskom sklopu, Raptor ima jasnu prednost. Njegov 3,0-litreni benzinski V6 s dva turbopunjača mnogo se bolje uklapa u performanse pick-upa, zahvaljujući dodatnim konjskim snagama i zvuku koji je zapravo vrijedan slušanja, za razliku od tišeg, nešto okretnijeg dizela u MS-RT-u.
To rečeno, govorimo o Raptoru za EU tržište, pa je izlazna snaga ograničena na 288 KS, što je znatno ispod punih 405 KS dostupnih u sjevernoameričkoj verziji. Čak i tako, još uvijek nadmašuje MS-RT-ovu postavku i u snazi i u karakteru.
Sveukupno, ne bi škodilo da Ford dade MS-RT-u benzinsku opciju, ili barem poveća izlaznu snagu postojećeg 3,0-litrenog V6 turbodizela kako bi se isticao od ostatka linije s V6 motorima. Kako stvari stoje, performanse jednostavno ne odgovaraju agresivnom izgledu pick-upa.
Skup je
A onda je tu i cijena, imajući na umu da je ovo Grčka, gdje su porezi na automobile među najvišima u Europi. Na primjer, osnovni Ranger Raptor počinje od 54.350 € (oko 61.000 $) prije poreza i naknada, ali taj iznos skače na 71.742 € (oko 80.600 $) nakon što se sve uključi. U SAD-u, Ranger Raptor sa 405 KS počinje od 56.070 $ (oko 52.000 €) prije poreza (u Massachusettsu to je 6,25%) i troškova isporuke.
Zastupnik nam je naveo cijenu od 77.352 € (87.000 $) za ovaj specifični Raptor i sniženih 73.612 € (82.800 $) za MS-RT, s uključenim porezima. To je razlika od 3.740 € (4.200 $) između dva modela, uglavnom zbog popusta na MS-RT. Vrijedi napomenuti: Raptor koji smo fotografirali već je bio rezerviran, što govori mnogo o tome gdje je potražnja. MS-RT? Još uvijek čeka svoj trenutak.
Zaključak
Ranger MS-RT je rijetka vrsta, pravi ulični pick-up s pravim prisutstvom, i drago nam je da je dio Fordove linije u Europi. Sa svojim 21-inčnim kotačima, proširenim blatobranima i preoblikovanim prednjim dijelom, moglo bi se reći da je najljepša Ranger izvedba koju možete dobiti. Točka. Osim toga, spušteni ovjes i promjene na šasiji daju mu najoštrije cestovno upravljanje bilo kojeg pick-upa srednje veličine u Fordovom katalogu.
To rečeno, nije bez kompromisa. V6 turbodizel ostaje neizmijenjen ispod poklopca motora, a smanjenje visine vožnje dolazi na račun udobnosti i sposobnosti za vožnju izvan ceste. Tu je i cijena, koja ga opasno približava Raptoru, pick-upu koji nudi više snage, veću svestranost i reputaciju koju je teško pobijediti.
Ipak, za kupce u Europi i Ujedinjenom Kraljevstvu koji žele prepoznatljiv, nisko postavljen pick-up srednje veličine s dinamikom usmjerenom na cestu i istaknutim stilom, MS-RT donosi nešto uistinu različito.
Posebno hvala Ford Hantzosu u Kalamati, Grčka, za pristup Ranger liniji.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati