Novi Nissanov SUV vozi poput električnog vozila, ali koristi benzin
NISSANOV sustav e-Power treće generacije debitira u osvježenom SUV-u Qashqai. Prerađeni hibridni pogon nudi poboljšanu učinkovitost i ukupnu profinjenost. Ovaj nadograđeni sustav pokretati će i sljedeću generaciju SUV-a Rogue u Sjevernoj Americi.
Hibridi su se nametnuli kao popularan srednji put, nudeći praktičnu ravnotežu između motora s unutarnjim izgaranjem i električne energije za širok raspon vozača. Nissan nastavlja usavršavati svoju samopunjivu hibridnu tehnologiju, a najnoviji napor dolazi u obliku sustava e-Power treće generacije. Nadograđeni pogon debitirao je u europskom modelu Qashqai, ali će se koristiti i u američkoj sljedećoj generaciji modela Rogue te u japanskom minibusu Elgrand.
Više: Nissan priznaje: Napravili smo pogrešku s novim Leafovim stražnjim svjetlima
Prema Nissanu, novi hibridni sustav nudi "domet i praktičnost dizelaša, s profinjenošću i odzivnošću električnog vozila". Ova najnovija iteracija nadograđuje verziju predstavljenu 2022. godine, s primjetnim poboljšanjima u potrošnji goriva i profinjenosti. Naravno, unaprijeđena tehnologija dolazi uz osvježeni Qashqai, koji je u Europi lansiran prošle godine s ažuriranim stilom i značajkama.
Učinkovitiji, sposobniji
S WLTP potrošnjom goriva od 4,5 litara na 100 km, osvježeni Qashqai e-Power bilježi značajno poboljšanje u odnosu na prethodni model koji je trošio 5,3 litre na 100 km. Nissan tvrdi da ovo omogućuje hibridnom SUV-u putovanje do 1.200 km s jednim punjenjem spremnika, dok stvarni domet i dalje premašuje 1.000 km. Emisije CO2 također su smanjene, s prijašnjih 116 g/km na 102 g/km.
U srcu samopunjivog hibridnog sustava nalazi se novi 1,5-litarski benzinski motor opremljen većim turbopunjačem. Za razliku od tradicionalnog hibridnog sustava, ovaj motor ne pokreće kotače izravno. Umjesto toga, djeluje kao generator za elektromotor i bateriju od 2,1 kWh, koje podržava energija prikupljena regenerativnim kočenjem. Ovakav raspored eliminira potrebu za konvencionalnim mjenjačem i omogućuje glatku, trenutačnu isporuku snage koja je više u skladu s električnim vozilom.
Sve glavne komponente, uključujući motor, generator, inverter, reduktor i povećalo, smještene su u kompaktnu, laganu jedinicu kako bi se poboljšalo pakiranje i ukupna učinkovitost.
Poboljšanja profinjenosti i performansi
U kabini su Nissanovi inženjeri uspjeli smanjiti razinu buke za čak 5,6 dB u usporedbi s prethodnim modelom. Vibracije su također smanjene, posebno pod opterećenjem. Izlazna snaga povećana je za 15 KS (11 kW), što daje ukupno 202 KS (151 kW ili 205 PS). Ta se brojka postiže kad vozač odabere novi način Sport, koji pruža dodatnih 13 KS (10 kW).
Više: Previranja u Nissanu dosegnula novu razinu nakon milijardi gubitaka
Još jedna prednost nadograđenog pogonskog sklopa je produljeni servisni interval, sada povećan s 15.000 na 20.000 kilometara, što bi moglo pomoći u smanjenju učestalosti i troškova održavanja tijekom vremena.
Revidirani Qashqai e-Power proizvodit će se u Nissanovoj tvornici Sunderland u Velikoj Britaniji, a europska dostupnost počinje u rujnu 2025. Nakon toga, planirano je uvođenje na tržišta diljem Afrike i Oceanije. Cijene će biti potvrđene bliže lansiranju.
Sustav e-Power treće generacije koristit će se i u sljedećoj generaciji Nissana Rogue, koji bi trebao stići u SAD do fiskalne godine 2026., koja završava 31. ožujka 2027. U Japanu će isti sustav pokretati nadolazeći minibus Elgrand, koji se također očekuje do tog vremenskog okvira.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati