Pronađen u otpadu: Kia Borrego LX iz 2009. godine
NAKON niza članaka o GM vozilima na otpadu, konačno radim pauzu od tih modela. Umjesto Trans Sport Montane ili prve generacije Cavaliera, nastavljam s još jednim vozilom iz doba Velike recesije - izuzetno rijetkim primjerkom Kia Borrega koji se proizvodio samo jednu godinu, pronađenim prošlog tjedna na auto-otpadu u Denveru.
Dizajneri iz Kijina dizajnerskog centra u Irvineu u Kaliforniji (gdje sam i sam narušavao vrijednost nekretnina svojim olupinama Impale 1990. godine) kreirali su Kia Mohave kao svoj prvi projekt, predstavljajući ga svijetu kao koncept Kia Mesa na NAIAS-u 2005. godine.
Mohave je dobio ime po indijanskom plemenu s područja uz rijeku Colorado u današnjoj Kaliforniji, Arizoni i New Mexicu. Kia je odlučila promijeniti ime u Borrego za sjevernoameričku verziju Mohavea, prema pustinjskoj regiji u južnoj Kaliforniji.
Sredinom 2000-ih pravilo u automobilskoj industriji bilo je jednostavno: prodaj kamionete ili propadni. Nakon poniženja prodaje rebrendiranih Izuzua od sredine 1990-ih do ranih 2000-ih, Honda je uspjela stvoriti Acura MDX kao model za 2001. godinu. Ako je Honda, proizvođač ekonomičnih automobila, mogla to izvesti, mogla je i Hyundai Motor Company.
Hyundai i njegova podružnica Kia (kupljena 1998. nakon Kijina bankrota godinu dana ranije) nisu imali velike SUV-ove za prodaju u Sjevernoj Americi sredinom 2000-ih. Mohave/Borrego, teški kamionet s karoserijom na okviru težine preko dvije tone, trebao je riješiti sve!
Jedini problem s tim planom bilo je nešto što direktori u Seoulu nisu mogli predvidjeti: kolaps globalne ekonomije krajem 2007. Odjednom, žedni SUV-ovi s punim okvirom su izašli iz mode, a ekonomični SUV-ovi s jedinstvenom karoserijom na osnovama automobila postali su popularni.
Početna cijena Borrega LX 2WD s 3,8-litarskim V6 motorom bila je samo 26.245 dolara (oko 39.958 dolara u 2025. godini), što ga je činilo nekoliko tisuća dolara jeftinijim od novog Ford Explorera. Mogao se dobiti čak i s 4,6-litarskim V8 motorom.
Ali trošio je mnogo goriva, zbog čega nije mogao dobiti poticaje u programu "Gotovina za olupine" (Cash For Clunkers).
Borrego se u Sjedinjenim Državama prodavao samo jednu modelsku godinu, dok je u Kanadi prodaja trajala do 2011. U ostatku svijeta, prva generacija Mohavea prodavala se sve do 2024. godine (s nekoliko osvježenja dizajna).
Mohave iz 2024. bio je savršen za duga putovanja u Južnoj Americi.
Manji Sorento, prema kojem imam određenu naklonost zbog iskustva bježanja od uragana Sandy kroz osam država u unajmljenom primjerku, ostao je najveći SUV dostupan u Sjevernoj Americi od Hyundaija/Kije sve dok se Palisade/Telluride nije pojavio kao model za 2020. godinu.
Ovaj primjerak je stigao ovdje u prilično dobrom stanju s obzirom na 16 godina starosti.
Vlasnički priručnik još uvijek je bio u pretincu za rukavice.
Čini se da je ovo podsjetnik na spore brzine prijenosa podataka koje su mučile rane pametne telefone oko 2009. godine.
U Južnoj Koreji, novi Mohave nudio je muževnim, ali sofisticiranim muškarcima "apsolutnu vožnju" (kroz vodopade).

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati