Nissanovi očajnički potezi: Odgoda plaćanja dobavljačima za spas od financijskog kolapsa
NOVA interna dokumentacija otkriva kako proizvođač automobila u poteškoćama tiho odgađa plaćanja dobavljačima kako bi sačuvao novac.
Prema e-mailovima i dokumentima koje je pregledao Reuters, Nissan je zatražio od nekih svojih dobavljača u Europi i Ujedinjenom Kraljevstvu da pristanu na odgođena plaćanja kako bi privremeno olakšao svoj problem s novčanim tokom.
Ova je mjera dio šire strategije za stabilizaciju stanja u Nissanu i uslijedila je nakon nedavne promjene vodstva, kad je Ivan Espinosa preuzeo ulogu novog izvršnog direktora u travnju. Prema izvorima upoznatim sa situacijom, dobavljačima su ponuđene dvije mogućnosti: pridržavanje izvornog rasporeda plaćanja ili pristanak na malu odgodu uz dodatnu naknadu.
U prvom slučaju, HSBC bi uskočio s plaćanjem dobavljačima unaprijed, a Nissan bi kasnije vratio novac banci s kamatama.
Kratkoročni manevri, dugoročna pitanja
Reuters je pregledao nekoliko internih e-mailova i kompanijski dokument koji opisuje napore za oslobađanje novca prije kraja tromjesečja od travnja do lipnja. Nissanov financijski direktor, Jeremie Papin, već je upozorio da će ovo tromjesečje biti jedno od najtežih za tvrtku u novijoj povijesti.
Kao dio napora, Nissan se nada prebaciti neka plaćanja iz lipnja na sredinu kolovoza, a u drugim slučajevima čak do rujna. Prema insajderskim izvorima, ovo nije prvi put da se tvrtka oslanja na odgođena plaćanja kao privremeno rješenje. Sličan pristup navodno je korišten krajem prethodne financijske godine u ožujku, a zasebne optužbe sugeriraju da je Nissan možda premalo plaćao dobavljače u Japanu, kršeći lokalne zakone.
Nissan priznaje fleksibilne uvjete plaćanja
U izjavi za Reuters, Nissan je priznao da je ponudio "fleksibilnije uvjete plaćanja" svojim dobavljačima. Tvrtka je objasnila da je odluka povezana s održavanjem dovoljne likvidnosti za potporu tekućim naporima preokreta i za pokrivanje nadolazećih otplata obveznica.
Interni e-mailovi, razmijenjeni između osoblja u Nissanovim europskim i britanskim odjelima za nabavu i riznice, ukazuju da je zahtjev za poboljšanjem novčanog toka došao od višeg rukovodstva. Jedna poruka opisala je taj pritisak kao nešto što dolazi "odozgo od izvršnog direktora". Međutim, Nissan je kasnije pojasnio da izvršni direktor "nije nalagao funkcionalne zadatke u regijama" i odbio je komentirati bilo koje interne ciljeve ili rasprave.
Direktor odjela riznice spominje "zadatak nabave" za oslobađanje 150 milijuna eura (175 milijuna dolara) odgađanjem plaćanja nakon kraja tromjesečja. Zaseban interni dokument, datiran listopad 2024., pokazao je procijenjenu uštedu od 59 milijuna eura (69 milijuna dolara) kroz fleksibilne aranžmane plaćanja s više od desetak dobavljača u regiji, uključujući tvrtke poput ManpowerGroupa i Mitsui O.S.K. Linesa.
Ozbiljne financijske prepreke
Nissan je zabilježio neto gubitak od 4,5 milijardi dolara (700 milijardi jena) za prethodnu financijsku godinu, s 15,1 milijardom dolara (2,2 bilijuna jena) u gotovini i ekvivalentima. Tvrtka još nije objavila prognozu za tekuću godinu, za koju insajderi očekuju da će biti jednako teška.
Za preokret situacije, Nissan cilja smanjiti troškove za 3,4 milijarde dolara (500 milijardi jena) tijekom sljedeće dvije godine. Plan uključuje zatvaranje nekoliko tvornica i smanjenje oko 15% globalne radne snage. Ako sve bude išlo prema planu, tvrtka se nada postići pozitivan slobodni novčani tok do fiskalne godine 2026.
Pratit ćemo hoće li ova strategija donijeti rezultate. No s obzirom da su sve tri velike agencije za kreditni rejting već snizile Nissanov dug na status "smeća", prikupljanje novih sredstava moglo bi postati još teže u budućnosti.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati