Mrzite BMW-ove ogromne "bubrege"? Evo tko je kriv
NAKON godina burnih rasprava o kontroverznim, predimenzioniranim prednjim rešetkama, BMW je na salonu automobila u Münchenu predstavio novi smjer. Model iX3 donosi dizajnerski jezik "Neue Klasse" koji će se postupno proširiti na gotovo 40 novih i redizajniranih vozila do 2027. godine, označavajući kraj jedne od najprepoznatljivijih, ali i najkritiziranijih dizajnerskih era marke, piše carscoops.com.
Dizajn "Neue Klasse" uglavnom je naišao na pozitivne reakcije, a ističe se potpuno novim prednjim dijelom s tankom dvostrukom "bubrežastom" rešetkom i prepoznatljivim horizontalnim svjetlosnim potpisom. Riječ je o značajnoj promjeni, a iz BMW-a su ranije poručili kako su ovi elementi dizajnirani da podsjete na legendarne modele poput 1600 i 2002 iz 60-ih i 70-ih godina prošlog stoljeća.
Zašto su rešetke uopće narasle?
Ovaj zaokret u potpunoj je suprotnosti s masivnim rešetkama koje krase modele poput Serije 7 ili iX-a. Iako su često bile predmet ismijavanja, šef dizajna BMW Grupe, Adrian van Hooydonk, ne žali ni za čim. U razgovoru za CarExpert, dizajnerski guru otkrio je da su goleme rešetke bile iznimno popularne u "određenim dijelovima svijeta, poput Kine". Dodao je kako "ljudi i dalje traže velike rešetke", što stvara "škakljivu situaciju" za globalni brend poput BMW-a.
Unatoč tome što se radilo o očitom ustupku kineskom tržištu, van Hooydonk tvrdi da predimenzionirane rešetke nisu izazvale negativne reakcije kupaca koje bi se odrazile na prodaju. Priznao je postojanje "negativnih komentara", ali i naglasio da to nikada nisu osjetili u prodajnim brojkama, čak sugerirajući da je kontroverza možda i pomogla.
"Nije bilo negativnih reakcija kupaca", rekao je Hooydonk. "Doista, naravno, primili smo na znanje sve negativne komentare, ali to nikada nismo vidjeli u prodajnim brojkama. Zapravo, sasvim suprotno. Stoga, na neki način, nismo osjećali da moramo reagirati."
Budućnost nije bez rešetki
Iako su masivne rešetke bile predmet šala, van Hooydonk je napomenuo da one služe i važnoj svrsi - u njih se mogu ugraditi brojni senzori potrebni za sustave autonomne vožnje. Tvrdi da će tvrtka i dalje nuditi različite oblike i veličine rešetki, implicirajući da era velikih "bubrega" možda ipak nije u potpunosti gotova.
"Na automobilu [poput iX3]... smatrali smo da ova veličina rešetke zapravo prilično dobro pristaje", objasnio je. "Također, u ovaj prednji dio ugrađeno je više senzora nego ikada prije... Jedno od pitanja koje smo morali riješiti u našem dizajnu bilo je kako ugraditi te senzore. Svi su oni u ovom prednjem dijelu, ali ih ne vidite. A to je zapravo bio i dio razloga zašto je rešetka morala postati vrlo funkcionalna."

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati