Cupra Terramar je atraktivniji pandan Tiguanu, uvjerljiv i kao plug-in hibrid

UKOLIKO vam prostorno odgovara Volkswagen Tiguan, ali ste osoba koja želi više, nešto odvažnije, hrabrije, Cupra ima atraktivnu alternativu koja može ispuniti vaše želje za dinamičnijom vožnjom i ostavljanjem dojma na cesti.
Najodvažniji brend u Volkswagenovoj obitelji posljednjih godina fokusira se prvenstveno na crossover modele, vješto koristeći koncernske platforme MQB Evo i MEB. Terramar predstavlja izvrstan dodatak njihovoj ponudi obiteljskih vozila. Vrijedi spomenuti dvije zanimljivosti: model je dobio ime po tajanstvenoj napuštenoj ovalnoj stazi Sitges-Terramar, koja se smatra duhovnim ishodištem Cupre. Također, ovo je ujedno posljednji novi Cupra model koji će biti opremljen klasičnim motorom s unutarnjim izgaranjem.
Terramar dijeli najviše sličnosti s novim Audijem Q3, s kojim se zajednički proizvodi u mađarskom proizvodnom pogonu. Naravno, dolazi s vlastitim podešavanjima podvozja koje uključuje elektronski kontrolirano prigušenje u VZ izvedbi (s dva ventila po amortizeru), što ga smješta vrlo blizu sportskim verzijama srodnih SUV modela unutar koncerna.
Već od Formentora
S dužinom od 4,519 metara i međuosovinskim razmakom od 2,68 metara, Terramar nudi dobro izbalansiranu prostranost. U segmentu prtljažnog prostora, plug-in hibridna verzija raspolaže kapacitetom od 400 do 490 litara (dok blagi hibrid nudi znatno više - do 642 litre). Stražnja klupa može se prilagođavati po potrebi, a potpunim preklapanjem drugog reda sjedala dobiva se impresivnih 1404 litre teretnog prostora. Vizualno, mnogi će primijetiti sličnost s modelom Formentor.
Drugi red sjedala pruža dovoljno prostora za udobno putovanje i odraslih osoba. Iako nije najprostranije rješenje u klasi, ovaj model svoju privlačnost gradi na drugim kvalitetama.
Premda je u osnovi umjereni obiteljski crossover, koji možemo opisati kao praktičniji i uspravniji od Formentora, dizajn vjerno odražava prepoznatljiv identitet marke, čineći Terramar lako uočljivim među drugim SUV modelima. Značajnu razliku u odnosu na ostale Volkswagenove brendove primjećujemo i u unutrašnjosti. Interijer je sportski komforan, s instrumentnom pločom orijentiranom prema vozaču, brojnim dizajnerskim detaljima i privlačnom kombinacijom kvalitetnih materijala. S posebnim zadovoljstvom možemo istaknuti kako su karakteristični bakreni detalji i dalje prisutni, stvarajući efektan kontrast s plavkastim ambijentom kabine.
Za upravljačem Cupre tradicionalno smo dobro pozicionirani. Položaj sjedenja je izvrstan, serijska sportska sjedala vizualno su atraktivna, istovremeno udobna i s izdašnom bočnom potporom. Upravljač je optimalne debljine i savršeno pristaje ruci.
Poznata kombinacija snage
Nakon benzinske varijante, sada je dostupna i plug-in hibridna verzija sa 204 KS. Ova izvedba također koristi 1.5 litreni benzinski motor u kombinaciji s elektromotorom koji omogućuje vožnju isključivo na električnu energiju do 80 km. Energiju crpi iz baterije kapaciteta 25.8 kWh, koja u iskoristivoj formi nudi 19.7 kWh.
U vožnji, Terramar se prvenstveno pokazuje kao razuman i udoban SUV sa sportskom notom. Spretan je i voljan pri ulasku u zavoje, kroz koje prolazi s lijepom ravnotežom - uz solidnu kontrolu kretanja karoserije u sportskom načinu rada ovjesa. Uvjerljiv je i pouzdan prilikom kočenja. Ovjes učinkovito apsorbira neravnine kako u gradskim uvjetima tako i na otvorenoj cesti. Ipak, ovaj model svoje najbolje karakteristike pokazuje pri umjerenom, svakodnevnom korištenju.
Tu posebno mislimo na potrošnju, koja može biti izrazito ekonomična, ispod 5 litara i na duljim relacijama i s praznom baterijom. U gradskoj vožnji, uz disciplinirano korištenje, električni pogon može biti vaš primarni izvor energije.
Do 100 km/h ubrzava za 8,3 sekunde, što je sasvim dovoljno za ugodno svakodnevno korištenje. Posebno uz boost funkciju, osjećaj snage postaje još uvjerljiviji.
Struja za dobru računicu
S potpuno napunjenom baterijom i minimalnom podrškom benzinskog motora, Terramar troši oko litru goriva i 20 kWh električne energije na 100 prijeđenih kilometara. Isključivo na električnu energiju može prijeći nešto manje od 100 kilometara. Sam elektromotor razvija 85 kW i 330 Nm okretnog momenta, što dobro pokriva svakodnevne potrebe. Bez punjenja baterije, prosječna potrošnja goriva u kombiniranoj vožnji iznosi oko šest litara na 100 kilometara.
Posebno je impresivno što se Terramar može puniti na brzim DC punjačima snagom do 50 kW, pri čemu se do 80% kapaciteta baterije napuni za manje od 30 minuta. Na standardnim AC punjačima, potpuno punjenje traje oko dva i pol sata. Koristan dodatak, iako nije vezan direktno za Cupru, jest Moon kartica za punjače koja omogućuje jednostavno korištenje gotovo svih javnih punjača.
Pogled na cijenu
Plug-in hibridni Terramar 1.5 e-HYBRID već u osnovnoj verziji dolazi s bogatom opremom. Cijena od 47.391 eura nije najpovoljnija unutar Volkswagen grupacije - primjerice, Škoda Kodiaq u PHEV izvedbi dostupna je od 39.897 eura. Stoga ova Cupra, unatoč svim svojim sjajnim kvalitetama, ipak cilja na kupce koji odluke donose srcem, a ne samo razumom.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati