Gubitak identiteta ili novi početak? Nissan zatvara dva dizajnerska centra

NISSANOV plan za smanjenje troškova uz brojne otkaze uključuje zatvaranje tvornica i dizajnerskih studija.
Kad su potonji u pitanju, stvari su vrlo ozbiljne. Dva dizajnerska studija bit će zatvorena, a udarac će pogoditi NDA (Nissan Design America) u San Diegu u Kaliforniji i NDLA (Nissan Design Latin America) u Sao Paulu u Brazilu. Dodatno, tvrtka namjerava i smanjiti opseg kreativnog rada u Ujedinjenom Kraljevstvu i Japanu.
Podsjetimo, dizajnerski studio u San Diegu otvoren je 1979. godine kao prvi Nissanov dizajnerski centar izvan Japana. Među brojnim modelima u ovom dizajnerskom studiju finaliziran je i legendarni 300ZX.
U budućnosti će pogon u Atsugiju u Japanu služiti kao glavni dizajnerski studio za globalna tržišta. Studio Six u Los Angelesu postat će glavno američko središte za Nissan i Infiniti modele. Londonski studio nastavit će podržavati regiju Afrika, Bliski istok, Indija, Europa i Oceanija (AMIEO) te surađivati s partnerskom tvrtkom Renault.
Studio u Šangaju ostat će glavno središte za vozila namijenjena kineskom tržištu, dok će Creative Box u Tokiju i dalje biti zadužen za "doživljajne projekte u području brenda i dizajna životnog stila". Iako broj otkaza nije naveden, direktor Ivan Espinosa izjavio je da su rezovi dio golemog smanjenja broja zaposlenih kojim će se ukupan broj radnika smanjiti za čak 20.000.
Nissan je potvrdio kako će restrukturiranje dizajnerskih studija u "pet agilnih središta" biti dovršeno do kraja ožujka 2026. Osim što će uštedjeti, japanski proizvođač tvrdi da će taj potez omogućiti "brže donošenje odluka, dublju kreativnu suradnju i agilniji odgovor na promjene na tržištu".
Vijest o restrukturiranju dizajnerskih studija dolazi nekoliko mjeseci nakon što je Nissan najavio "pojednostavljenje dizajna" u cilju smanjenja troškova za oko 60 milijardi jena (oko 409 milijuna dolara). Također je najavio smanjenje složenosti dijelova do 70 posto u sklopu ambicioznog plana oporavka "Re:Nissan".
Nova će strategija izravno utjecati na razvoj vozila ubrzavanjem procesa kako bi se smanjili troškovi. Cilj je konstruirati automobil sljedeće generacije u samo 37 mjeseci, čime bi se vrijeme razvoja skratilo za 15 mjeseci. Derivati bi trebali biti gotovi za 30 mjeseci, odnosno čak 20 mjeseci brže nego prije. Dodatno pojednostavljenje postići će se smanjenjem broja platformi s 13 na samo sedam do sredine sljedećeg desetljeća.
U Nissanu vjeruju u izlaz iz kritične situacije u kojoj su se našli. Svjesni su da mora biti gore prije nego što postane bolje, ali svejedno se radi o odlukama koje je uvijek teško donositi.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati