Konzumov K-plus najjača trgovačka marka u Hrvatskoj
VODEĆA trgovačka marka u Hrvatskoj je Kplus čiji su proizvodi zauzeli prvih deset mjesta na ljestvici vodećih trgovačkih marki. U ukupnom poretku najjači proizvod Konzumove trgovačke robne marke nalazi se na 172. mjestu, a slijedeća pozicionirana trgovačka marka tek je na 573. mjestu, što znači da Kplus nema ozbiljnog konkurenta, kao što to nema ni vodeća trgovačka marka u Sloveniji, Mercator.
Usporedbom najjačih slovenskih i hrvatskih trgovačkih marki vidljivo je da su one najjače u kategorijama s nižim nivoom upletenosti u kupnju, što znači da se radi o kategorijama u kojima su zastupljeni produkti koji međusobno predstavljaju dobar substitut (zamijenjljivi su) i gdje robna marka nije toliko značajna.
Razlika je što su trgovačke robne marke bolje prihvaćene u Sloveniji, što se objašnjava time što su na tom tržištu prisutne duže nego kod nas. Rezultati Prizma istraživanja pokazuju da se najjača trgovačka robna marka u Hrvatskoj nalazi na 172. mjestu, dok se kod naših susjeda trgovačke robne marke nalaze već od 50. mjesta nadalje.
Značajna razlika je što proizvođači hrvatskih trgovačkih marki nisu isključivo domaći proizvođači, kao što je to slučaj u Sloveniji.
Domaći proizvođači samo su zastupljeni kod prehrambenih proizvoda i to lako pokvarljivih, kao što je meso, čak i dio sastava UHT mlijeka samo je dijelom domaći proizvod, dok je voćni jogurt isključivo njemački proizvod. Ostali proizvodi, barem bolje pozicionirani, proizvedeni su izvan Hrvatske. Tako su proizvođači papirne galanterije većinom talijanski izuzev Palome koja je slovenska. Tjestenina K- plus proizvod je talijanske robne marke - Pasta Zare, dok je riža Kplus tajlandska.
Trgovačke robne marke u Hrvatskoj, koje su se pozicionirale kao najuspješnije, bilježe porast u svojim kategorijama s obzirom na prethodnu godinu, te iako se nisu pozicionirale visoko na ljestvici PGM-a (u apsolutnom poretku). S porastom njihovog prepoznavanja, one će u Hrvatskoj još značajno rasti, a drugi faktor zbog kojeg se očekuje rast trgovačkih robnih marki jest očekivani razvoj hrvatskog trgovačkog sektora.
Uspjeh trgovačke marke ovisi, prije svega, o gravitacijskoj moći i jakosti trgovca. Njih kupuju potrošači oba spola, svih starosnih skupina, kao i potrošači različim prihodima. To je i karakteristika tržišta koja su u pogledu na trgovačke robne marke i više razvijene od Hrvatske.
Međuhrvatskim potrošačima koju preferiraju trgovačke robne marke više ih je iz gradskih područja.
Za Sloveniju je značajno da oni potrošači koji kupuju trgovačke robne marke u velikom broju ih kupuju zbog (slovenskog) porijekla, dok je situacija u Hrvatskoj drukčija. Potrošači u Hrvatskoj koji su sklonu kupovanju trgovačkih robnih marki nisu skloni kupovanju hrvatskih produkta
Pri upravljanju trgovačkom markom prisutna je opasnost kako za marke, tako i cijelu robnu skupinu. Najveća opasnost leži u nižem cjenovnom pozicioniranju trgovačke marke, sa čime se može umanjiti i vrijednost cijele robne skupine. Ali pravi odgovor na trgovačke robne marke znači diferenciranja od nje, kreiranjem dodane vrijednosti za potrošača i prepoznatljivog identiteta robne marke.
Top ljestvica 10. najjačih trgovačkih robnih marki u Hrvatskoj: toaletni papir K- plus, maramice za nos K- plus, tjestenina K-plus, kuhinjske ručnici K-plus, UHT mlijeko K-plus, riža K- plus, salvete K-plus, svježe zapakirano meso K-plus, svježe mlijeko K-plus, voćni jogurt K-plus.
Top ljestvica 10. najjačih trgovačkih robnih marki u Sloveniji: toaletni papir Mercator, papirnate maramice Mercator, salvete Mercator, papirnati brisači Mercator, jestivo ulje Mercator, jogurt mercator Mercator, trajno miljeko Mercator, ocat Mercator, sir ementaler Mercator i tjestenine Mercator.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati