Tržište rabljenih automobila: Za 20.000 dolara više ne možete kupiti mnogo
Proračun od 20.000 dolara danas vam ne kupuje mnogo na tržištu rabljenih automobila
AKO TRAŽITE rabljeni automobil ispod 20.000 dolara, vaše su mogućnosti vrlo ograničene, dok ste prije pandemije imali bogat izbor.
Tražite li pristupačan rabljeni automobil, trebat će vam mnogo sreće. Čini se da su danas sve povoljne opcije ili stare ili imaju veliku kilometražu, ili oboje.
Nismo jedini koji su to primijetili; nova studija pokazala je da su noviji rabljeni automobili koji koštaju manje od 20.000 dolara uglavnom nestali s tržišta. Ovo je velika promjena jer je 2019. godine 49,3% trogodišnjih rabljenih automobila koštalo 20.000 dolara ili manje, dok je danas taj broj pao na samo 11,5%.
Dubljom analizom studije, iSeeCars je otkrio da je prosječna cijena trogodišnjeg rabljenog vozila porasla za 40,9% od početka pandemije. To znači da je cijena skočila s 23.159 dolara u 2019. na 32.635 dolara u 2025. To je povećanje od 9.476 dolara, što znači da je pristupačnost postala ozbiljan problem.
Dio ove promjene vjerojatno se može objasniti nestankom povoljnih limuzina. One su od početka bile jeftine i, naravno, još pristupačnije kad su rabljene. Međutim, brojni su proizvođači smanjili ili potpuno ukinuli svoje linije limuzina kako bi se usredotočili na popularnije i profitabilnije kamionete, crossovere i SUV-ove.
Prosječna cijena trogodišnjeg vozila
Usporedba prosječne cijene trogodišnjih vozila prikazuje značajan porast. Automobili su 2019. godine koštali 19.734 dolara, a 2025. godine 29.343 dolara (porast od 48,7%). SUV-ovi su porasli s 31.649 dolara na 36.509 dolara (15,4% promjene), dok su kamioneti poskupjeli s 31.627 dolara na 40.731 dolar (28,8% promjene). Ukupno, prosječna cijena svih automobila porasla je s 23.159 dolara na 32.635 dolara, što je povećanje od 40,9%.
S obzirom na ograničene opcije danas, vjerojatno nije iznenađujuće da je cijena trogodišnje rabljene limuzine porasla za 48,7% između 2019. i 2025. Nekada su koštale u prosjeku 19.734 dolara, a danas stoje 29.343 dolara. To je velika promjena, ali limuzine su 7.166 dolara jeftinije od prosječnog trogodišnjeg rabljenog SUV-a.
Osim SUV-ova, noviji model Nissan Sentre koštao bi vas 12.504 dolara u 2019., a danas košta 18.224 dolara. Isto tako, trogodišnja Honda Civic poskočila je s 16.472 na 23.813 dolara, a cijena Toyote Corolle porasla je za 37,7% na 19.792 dolara.
Prosječna cijena trogodišnjeg vozila prema modelima
Pregled prosječnih cijena trogodišnjih vozila po modelima pokazuje sličan trend rasta. Nissan Sentra bilježi porast od 45,7% (s 12.504 na 18.224 dolara), Honda Civic 44,6% (s 16.472 na 23.813 dolara), a Toyota Camry 43,5% (s 16.556 na 23.755 dolara). Toyota Corolla je poskupjela za 37,7% (s 14.369 na 19.792 dolara). Među SUV-ovima, Toyota RAV4 je porasla za 36,7% (s 20.801 na 28.431 dolara), a Honda CR-V za 36,3% (s 20.770 na 28.318 dolara). Kamioneti poput GMC Sierra 1500 (37,4%) i Ford F-150 (35,5%) također su znatno poskupjeli. Ukupan prosječni porast za sve automobile iznosi 40,9%, s cijenom od 23.159 dolara u 2019. na 32.635 dolara u 2025. godini.
Nije iznenađenje da vozila koja su nekad bila popularan izbor ispod 20.000 dolara praktički više nisu dostupna, pogotovo ako tražite nešto ne starije od tri godine. Honda CR-V, Toyota RAV4 i Subaru Forester nekad su bili glavni izbori, ali danas ih je rijetko vidjeti za manje od 20.000 dolara.
U 2019. godini, 97,6% trogodišnjih Civica bilo je oglašeno za manje od 20.000 dolara; danas ti automobili jedva postoje, s tek 5,7% njih koji se prodaju ispod 20.000. Ipak, još ih se ponešto može pronaći, dok Chevrolet Silverado 1500 više ne možete kupiti ispod tog praga unatoč tome što je 2019. godine 1,5% njih pripadalo toj cjenovnoj kategoriji.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati