Rijetke vožnje ikone: Cadillac Eldorado - posljednje godine devete generacije
DEVETA generacija Eldorada bila je predmet stalnih revizija i dodatnih opreme tijekom svog osmogodišnjeg razdoblja od 1971. do 1978. godine. Započeli smo s prvim izmjenama do 1973., a zatim istražili razdoblje od 1974. do 1976., kada je Eldorado izgubio svoje okrugle farove i svoju kabriolet varijantu. Bila je to posljednja domaća kabriolet verzija u vrijeme kada je interes potrošača za njih bio na niskoj razini, ali Cadillacovi marketinški stručnjaci napravili su veliku buku oko njegovog odlaska. Sljedeća godina označila je novo doba u cijeloj Cadillacovoj liniji, osim za ostarjeli Eldorado.
Smanjenje dimenzija stiglo je u velikom stilu u GM-u 1977. godine. U svjetlu cijena goriva, strane konkurencije koja je bila manja i učinkovitija, te baze potrošača koja se odmicala od velikih automobila, GM je smanjio svoje automobile pune veličine. Cadillac se već poklonio zahtjevima potrošača kada je vratio ime Seville (ranije naziv opreme za Eldorado coupe) na srednje veliki Seville sedan 1975. godine. Automobil temeljen na Chevrolet Novi bio je prvi Cadillac srednje veličine ikada i prodavao se odlično.
Ostatak linije je revidiran i smanjen 1977. godine, jer je Cadillac prvi put (ali ni približno posljednji) odstupio od svoje tradicije imenovanja. Povijesni nazivi modela su odbačeni i zamijenjeni drugim imenima koja su se Cadillacu više sviđala. Na nižem kraju, Calais je eliminiran i DeVille je postao osnovni automobil pune veličine.
Ime Sixty Special također je eliminirano, kao i njegova Brougham varijanta, pa čak i ideja Fleetwood linije. Sixty Special je preimenovan u Fleetwood Brougham. Konačno, povijesno ime Fleetwood Seventy-Five zamijenjeno je imenom "Limousine". Manji limuzini koje su proizvođači proizvodili, a koji su obično bili u privatnom vlasništvu i s vozačem, polako su nestajali, zamijenjeni produženim limuzinama koje su uglavnom bile u vlasništvu tvrtki ili prijevozničkih kompanija.
Eldorado je ostao stajati u svoj svojoj veličini i raskoši, a 1977. je dobio dodatna ažuriranja. Na prednjem dijelu, rešetka je pojednostavljena u vertikalne tanke letvice umjesto masivnog dizajna poput rešetke za jaja. Kromirani obrub oko farova postao je deblji i ponovno je imao vidljive vijke. (Napomena: Tirkizni Eldorado je iz 1976., svijetloplavi je iz 1977.)
U svakom kutu, kromirani Cadillacov grb zamijenjen je dizajnom heraldičkog štita i stavljen na crnu pozadinu kako bi bio vidljiviji. Na prednjem dijelu haube pojavilo se novo Eldorado blok slovo, koje je zamijenilo manji Cadillac natpis koji se prethodno nalazio na vozačevoj strani. Ponovno su ažurirani poklopci kotača, ali samo u boji, jer su crno obojani centri zamijenjeni onima u boji karoserije.
Na stražnjem dijelu došlo je do promjena u osvjetljenju, jer je Cadillac pronašao način kako se nositi s propisima. Stražnja bočna svjetla dodana su na blatobran u crvenoj boji s Eldorado oznakama preko njih. Stražnja svjetla vratila su se svom tradicionalnom vertikalnom položaju, ali nisu bila visoka kao prethodne iteracije dizajna. Leće su bile otprilike upola manje visine nego što bi se moglo očekivati, s donjim dijelom koji je služio kao točka udara za propis od 8 kilometara na sat. Verzije s vinilskim krovom sada su se prodavale kao razina opreme "Cabriolet".
Ispod haube je za 1977. godinu postojala značajna mehanička promjena: motor. Tijekom godina, snaga motora od 500 kubičnih inča (8,2 litre) smanjila se s 400 bruto konjskih snaga na 365 u 1971., 235 neto u 1972., a dodatno je prigušena na 205 u 1974. Završio je svoju proizvodnju 1976. sa samo 190 konjskih snaga.
Kako su propisi o emisijama prigušili prekomjernu zapreminu i kako su zahtjevi za boljom ekonomičnošću goriva došli u prvi plan, V8 motor od 500 kubičnih inča je ukinut. Zamijenjen je nešto manjim V8 motorom od 425 kubičnih inča (7 litara) koji se bolje nosio s emisijama i bio 45 kilograma lakši. Razvijao je 180 konjskih snaga.
Velika novost 1977. godine bio je novi ultra raskošni Eldorado. Cadillac je vratio ime Biarritz iz prošlosti, koje se posljednji put vidjelo 1964. na Eldorado kabrioletu. Primijenjeno je na ultimativni Eldorado, s najraskošnijom, disco-ready opremom za slobodno vrijeme koju je itko ikada vidio. Tehnički predstavljen krajem 1976., primjerci '76 Biarritz nisu dobili unutarnje značajke modela iz 1977. i 1978. Sljedeće godine oprema je preimenovana u Custom Biarritz.
Za posljednje dvije godine Eldorada (77-78), Cadillac je nudio paket Custom Biarritz. Custom Biarritz je tražio dodatnih 1.865 dolara (prilagođeno 8.777 dolara) povrh redovne cijene Eldorada od 11.920 dolara (prilagođeno 56.103 dolara), i omogućavao je dostupnu dvobojnu shemu boja s nadograđenim sjedalima, također dostupnim u dvije boje. Cijena se povećala na 2.946 dolara (prilagođeno 13.865 dolara) sa staklenim Astrokrovom, a bila je 2.746 dolara (prilagođeno 12.924 dolara) s metalnim krovnim prozorom.
Kromirani ukrasi počinjali su sa svake strane haube i debljali su se prema natrag. Završavali su s podizanjem na liniji vrata. To je služilo da "bokovi" na stražnjem dijelu automobila izgledaju glomaznije, a učinak je dodatno pojačan vrlo debelo podstavljenim vinilskim krovom.
Vinilsko područje također je imalo opernu svjetiljku s obje strane i Biarritz skript logotip. Na stražnjem dijelu, Eldorado natpis zamijenjen je onim Biarritz. Na instrumentnoj ploči nalazio se još jedan Biarritz natpis. Biarritz interijer iz '77 i '78 također je imao duboko dugmasto kožno sjedalo koje je bilo vrlo podstavljeno. Mnoge šarene krave upitne kvalitete dale su svoju kožu za Biarritz interijer.
Godine 1978. Cadillac je otišao korak dalje s Custom Biarritz Classic. Classic je bio dostupan samo u dvobojnoj kombinaciji Arizona bež i demitasse smeđe boje. Kao paket opcija ograničenog izdanja, koštao je nevjerojatnih 2.466 dolara (prilagođeno 11.606 dolara), ili 3.547 dolara (prilagođeno 16.694 dolara) s Astrokrovom. Verzija s krovnim prozorom bila je u sredini po cijeni od 3.347 dolara (prilagođeno 15.753 dolara). Izgrađeno je ukupno 2.000 primjeraka, a najrjeđi su 25 s krovnim prozorima. GM je u to vrijeme eksperimentirao s električnim T-krovovima i izgradio jedan primjerak s takvim krovom.
Nakon svoje smiješno opremljene oproštajne zabave, smanjenje dimenzija stiglo je i za Eldorado sljedeće godine. Vrlo karakterističan za svoje vrijeme, Eldorado je u svojoj devetoj generaciji ostvario respektabilne prodajne rezultate. Te ćemo rezultate pregledati u našem sljedećem nastavku.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati