Audi odustaje od rokova za elektrifikaciju i nastavlja s motorima s unutarnjim izgaranjem
UNATOČ ranijim obećanjima da će Audi nakon 2026. razvijati isključivo elektrificirane modele, a do 2033. potpuno prijeći na prodaju električnih vozila, tvrtka je odustala od tih rokova kako bi mogla nastaviti proizvoditi vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem.
S obzirom na to da su mnogi proizvođači već poduzeli sličan korak nakon što prodaja električnih vozila nije dosegla željenu razinu, Audijeva odluka nije veliko iznenađenje. No ostavlja nekoliko otvorenih pitanja, većinom vezanih uz razvoj. Nakon što su proizvođači automobila posljednje desetljeće najavljivali potpuni fokus na elektrificirane modele i uložili milijarde dolara u taj proces, postavlja se pitanje koliko je pažnje posvećeno nadolazećim modelima s motorima s unutarnjim izgaranjem.
Izvršni direktor Audija Gernot Döllner nedavno je za Autocar izjavio da je vremenski okvir elektrifikacije odredilo bivše vodstvo tvrtke. Međutim, on vodi tvrtku od 2023. godine, kada je Audi još uvijek javno tvrdio da su rokovi ostvarivi. Ipak, Audi je 2024. počeo ozbiljno nagovještavati da će nastaviti proizvoditi motore s unutarnjim izgaranjem — vjerojatno ukazujući da je promjena vodstva donijela i promjenu prioriteta.
To ne oslobađa odgovornosti Audijev upravni odbor ili najviše rukovodstvo Volkswagen Grupe, koji su podržali plan elektrifikacije. Izvršni direktori često postaju pogodni žrtveni jarci kada planovi krenu po zlu. Međutim, čini se da Döllner ima drugačije prioritete od svojih prethodnika.
"Audi od 2024. do 2026. lansira potpuno novu liniju vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem i plug-in hibridima, što nam daje potpunu fleksibilnost za barem još sedam, osam, možda 10 godina, a zatim ćemo vidjeti kako će se naša tržišta razvijati", objasnio je za Autocar.
"Već smo odlučili produljiti proizvodnju izvan prethodno najavljenih krajnjih datuma."
Iz Autocara: Döllner je također potvrdio da će Audi predvoditi razvoj sve hardverske i softverske arhitekture Volkswagen Grupe za veće modele u budućnosti (u osnovi za sve od vozila veličine A5 naviše), uključujući platformu sljedeće generacije SSP koja će Grupi omogućiti prelazak na "softverski definirana vozila". Ovaj projekt uključuje Rivian, u koji je VW Grupa uložila, a prvi Audijevi modeli na SSP platformi pojavit će se na tržištu krajem 2027./početkom 2028. godine.
Audi međutim smanjuje svoj asortiman modela i nema planova za zamjenu modela A1 i Q2. Modeli Q3 i A3 predstavljat će ulaznu točku asortimana, s A8 kao vrhuncem na strani "niskih automobila", te Q7 i Q8, i navodno Q9, gdje će asortiman završavati na SUV-ovima i crossoverima.
Döllner je potvrdio da je električni model veličine A3 u razvoju za 2026. godinu kao dodatni model u asortimanu, ali nema planova da Audi stvori vlastitu verziju ulaznog električnog automobila Volkswagen ID 2/Škoda Epiq/Cupra Raval.
"Softverski definirana vozila" mogla bi biti sljedeća stavka na listi za rezanje sada kada se planovi za električna vozila ublažavaju. Iako proizvođači automobila prelazak na softver vide kao iznimno unosan, zapadni potrošači pokazuju zamor prema infozabavnim sustavima ovisnim o zaslonima i dodirnim kontrolama. Sigurnosna testiranja također pokazuju da su zasloni odvraćajući i manje intuitivni od tradicionalnih tipki. Istovremeno, rastu zabrinutosti da softverski definirana vozila dodatno kompliciraju popravke i pružaju proizvođačima dosad neviđen pristup vozilima koja bi trebala biti u privatnom vlasništvu.
To je, naravno, spekulativno. Vjerojatno će proći nekoliko godina prije nego što dođe do dovoljnog otpora potrošača da bi se dogodila značajna promjena. U međuvremenu će tvrtke poput Audija pokušati iskoristiti još više ažuriranja preko interneta za digitalno prilagođavanje vozila i povezivost za prikupljanje korisničkih podataka.
Što se tiče opcija pogona, Audi tvrdi da želi primijeniti fleksibilan pristup u budućnosti — vjerojatno to znači da će nuditi mješavinu vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem, hibrida, plug-in hibrida i potpuno električnih vozila. Ali ponuda će se nedvojbeno razlikovati ovisno o regiji. U Europi Audijeva električna vozila imaju puno veći postotak prodaje nego u Sjevernoj Americi. Europska unija također ima pravila koja će od 2035. efektivno zabraniti prodaju vozila s benzinskim motorima. Je li taj vremenski okvir realističan, diskutabilno je. Međutim, pritisak za električna vozila u Europi ostaje snažan i donekle je u suprotnosti s događanjima u Sjedinjenim Državama. To znači da Audi neće odustati od razvoja električnih vozila, čak i dok nastavlja s vozilima s motorima s unutarnjim izgaranjem za druga tržišta.
[Fotografije: Audi]

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati