Porsche u Kini ne vidi više potencijal za električne modele

ZBOG pada prodaje i jake domaće konkurencije, njemački proizvođač luksuznih automobila preispituje vlastitu budućnost na kineskom tržištu električnih vozila
Njemački proizvođač luksuznih automobila Porsche mogao bi potpuno napustiti tržište električnih vozila u Kini u iduće dvije do tri godine, izjavio je glavni izvršni direktor tvrtke Oliver Blume na ovogodišnjem Auto Shanghai 2025.
Trend pada prodaje
"Vidjet ćemo u sljedeće dvije do tri godine hoće li Porsche i dalje postojati kao električni brend ovdje", rekao je Blume koji je ujedno i na čelu Volkswagen Grupe. Prema navodima Automotive Newsa, priznao je da su prodajni rezultati Porscheovih električnih vozila u Kini blago rečno relativno niski.
Pad prodaje Porschea u Kini postao je ozbiljan problem za kompaniju. Tijekom 2024. godine prodaja je pala za 28 posto na 79.283 vozila, dok je u prvom tromjesečju ove godine situacija dodatno pogoršana padom od čak 42 posto, na samo 9.471 prodanu jedinicu.
911 i dalje tražen
Problem nije u manjku interesa za tradicionalne Porscheove modele poput legendarnog 911, već u nemogućnosti tvrtke da se suprotstavi snažnoj kineskoj konkurenciji u segmentu električnih vozila. Kineski proizvođači poput Xiaomija nude znatno povoljnije električne automobile, od kojih neki raspolažu većom snagom od Porscheovih modela Taycan ili Macan.
Unatoč izazovima, vodstvo Porschea jasno je istaknulo da tvrtka nema namjeru snižavati cijene kako bi povećala prodaju, već će održavati razinu cijena koja je "primjerena za Porsche". To znači da nadolazeći električni Cayenne, koji se očekuje kasnije ove godine, kao ni električni nasljednik modela 718 koji će uslijediti nakon dolaska velikog SUV-a, neće biti jeftini.
Kineske performanse i povoljnost
Blume ne smatra Xiaomi s njegovim modelom SU7 Ultra koji razvija impresivnih 1.548 konjskih snaga izravnim konkurentom. Tvrdi da je to jeftiniji električni automobil koji ne može parirati "voznim sposobnostima" Porschea. Xiaomijev odgovor na Taycan u Kini košta 529.900 juana (oko 64.000 eura), dok osnovni Taycan sa 402 konjske snage započinje od znatno viših 918.000 juana (110.700 eura).
Situacija postavlja pitanje o budućim strategijama zapadnih luksuznih proizvođača automobila na kineskom tržištu koje je godinama bilo ključno za njihov rast i profitabilnost.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati