MERCEDESU posljednjih godina ne cvjetaju ruže. Prodaja je u 2024. pala za tri posto, a negativan trend nastavio se i u prvoj polovici 2025. s padom od 6.2 posto. Unatoč tome, njemački div s optimizmom gleda u budućnost, najavljujući ofenzivu s nizom novih modela koji će pokriti sve segmente tržišta u sljedeće dvije godine, piše Motor1.com.
U službenom dokumentu za investitore Mercedes je najavio ono što nazivaju "najvećim programom lansiranja proizvoda u povijesti Mercedes-Benza". Već sljedeće godine na tržište stiže čak 18 modela, premda su dva već predstavljena. Primjerice, nedavno otkriveni CLA Shooting Brake na planu se pojavljuje dvaput jer njemački proizvođač zasebno navodi benzinske i električne izvedbe.
Ofenziva po segmentima
U početnom, takozvanom Entry segmentu, sljedeće godine stiže jedno novo vozilo s klasičnim motorom te dva električna modela, a vjeruje se da je riječ o novim generacijama crossovera GLA i GLB. U srednjem Core segmentu, koji obuhvaća C-klasu i GLC, očekuje se redizajn benzinskih modela uz potpuno nove električne varijante.
Najviše novosti donosi Top End segment s četiri nova benzinska/dizelska i čak pet električnih vozila. To uključuje i redizajn perjanica S-klase i EQS-a. Izvršni direktor Ola Källenius obećao je veliku nadogradnju za S-klasu, izjavivši: "Uložili smo mnogo više u ažuriranje modela nove S-klase s motorom s unutarnjim izgaranjem nego što obično trošimo na redizajn."
Godina 2027. bit će gotovo jednako dinamična. Planiran je jedan benzinski model u Entry klasi, dva u Core segmentu i pet u Top End ponudi. Što se tiče električnih vozila, stiže jedan Core model te pet premium Top End modela s nultom emisijom.
Novi modeli i budućnost AMG-a
Osim redizajna i novih generacija postojećih automobila, Mercedes će proširiti ponudu. Potvrđene su električne verzije idućih generacija modela GLA i GLB, a u pripremi je i Mali G, mlađi brat legendarne G-klase.
U AMG odjelu također ne miruju. U pripremi su prvi potpuno električni modeli, a koncept GT XX najavljuje električnu superlimuzinu iz koje će nastati i SUV. Ipak, za ljubitelje klasičnih motora stižu dobre vijesti: novi V8 motor s unutarnjim izgaranjem stiže 2027. i ostat će u ponudi barem do sredine sljedećeg desetljeća.
Neizvjesnosti i novi smjer dizajna
Ipak, ostaje nekoliko nepoznanica. Budućnost modela C63 je neizvjesna, jer iz AMG-a tvrde da se V8 motor neće vraćati u sportsku limuzinu, a nagađa se da bi modeli C63 i C43 mogli biti ukinuti u korist novog C53 sa šest cilindara. Također, nije potvrđeno hoće li CLE 63 Coupe/Cabrio dobiti V8 motor.
Za kraj, Mercedes planira i ujednačiti dizajnerski jezik između klasičnih i električnih modela. Čini se da tvrtka napušta izrazito aerodinamičan EQ dizajn, shvativši da se takva strategija nije pokazala najuspješnijom.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati