Zašto Kinezi ne kupuju Hondine nove električne automobile?

TRADICIONALNI proizvođači automobila na teži način uče da za osvajanje kineskih kupaca nije dovoljno samo ponuditi globalne modele. Kako bi zadržali tržišni udio, moraju dizajnirati električna vozila prilagođena lokalnim ukusima, a Honda je to pokušala sa serijom Ye, modelima S7 i P7, no prvi rezultati daleko su od ohrabrujućih, piše Carscoops.
Najnoviji podaci o prodaji pokazuju da je Hondina prodaja u Kini pala za dva posto tijekom drugog tromjesečja, na samo 2.900 vozila, unatoč nedavnom dolasku električnih modela S7 i P7 na tržište. Čini se da japanski brend nije uspio pogoditi želje i potrebe kineskih kupaca.
Visoka cijena kao prva prepreka
Problemi su započeli već s cjenovnom strategijom. Kada je lansiran u Kini, početna cijena modela S7 iznosila je 259.900 juana, odnosno oko 33.500 eura. Iako bi se to na većini tržišta smatralo dobrom ponudom, u Kini to nije slučaj. Manje od mjesec dana nakon lansiranja, cijena je drastično smanjena za 60.000 juana, što je otprilike 7.700 eura.
Tehnološki zaostatak
Cijena nije jedini problem. Izvješće portala Nikkei Asia sugerira da performanse i značajke koje se nude nisu na razini očekivanja. Iako su S7 i P7 opremljeni sustavom za pomoć vozaču Honda Sensing 360+, nijedan model ne uključuje mogućnost autonomne vožnje bez ruku, što postaje sve češća značajka na kineskom tržištu novih automobila.
Ipak, japanski brend još ne odustaje. Kao odgovor na loše rezultate, Honda je najavila partnerstvo s lokalnom tvrtkom Momenta kako bi uvela naprednije tehnologije za pomoć u vožnji. Njihovi električni automobili za kinesko tržište također će dobiti napredne značajke umjetne inteligencije od tvrtke DeepSeek, što će vlasnicima omogućiti vođenje složenijih razgovora s ugrađenim AI sustavom. U planu su i značajne mehaničke promjene, poput korištenja jeftinijih litij-željezo-fosfatnih (LFP) baterija kako bi se smanjili troškovi proizvodnje.
Uspjeh Nissana kao suprotnost
Dok se Honda muči, konkurentski Nissan jača svoju poziciju. Njihov potpuno električni model N7, temeljen na Dongfeng platformi, lansiran je ranije ove godine po cijeni od samo 119.900 juana (oko 15.500 eura) i već u prvom mjesecu prikupio je 17.000 narudžbi. Potražnja je i dalje snažna, a samo u kolovozu tvrtka je isporučila 10.148 primjeraka. Za usporedbu, nijedan Hondin električni model nikada nije premašio prodaju od 10.000 jedinica u jednom mjesecu.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati