Dva mala terorca: Toyota i Suzuki oživljavaju zlatno doba japanskih sportskih kompakta
JAPANSKI proizvođači navodno pripremaju nove sportske gradske automobile s turbo motorima, ručnim mjenjačima i dozom nostalgije
Prema izvješćima iz Japana, Toyota i Suzuki planiraju predstaviti nove sportske gradske automobile 2026. godine. Glasine upućuju na Toyotu GR Starlet i novu generaciju Suzuki Swift Sporta. Oba modela osmišljena su kako bi pružila vozačko zadovoljstvo po pristupačnijoj cijeni.
Iako na gradskim ulicama ne nedostaje preglomaznih crossovera, ono što svijet zaista treba jest više malih automobila koji su stvarno zabavni za vožnju bez pražnjenja novčanika. Srećom za entuzijaste, postoje naznake da se dva japanska proizvođača pripremaju isporučiti upravo to: par subkompaktnih, pristupačnih sportskih gradskih automobila fokusiranih isključivo na vozačko zadovoljstvo, s mogućim dolaskom 2026. godine.
Dvije varijante lakog sportskog kompakta
Automobili koji su navodno u razvoju su dugo najavljivana Toyota GR Starlet i potencijalno nova generacija Suzuki Swift Sporta. Iako su Toyota i Suzuki blisko surađivali na nekoliko rebrendiranih modela posljednjih godina, očekuje se da će ova dva automobila mehanički krenuti svojim putem. Prema onome što se izvještava, mogli bi završiti kao izravni konkurenti.
U ovoj fazi, ni Toyota ni Suzuki nisu službeno potvrdili automobile, iako Toyota nije baš suptilna oko svojih namjera da proširi GR brend u gotovo svim smjerovima.
Ipak, prema časopisu Best Car, oba su modela navodno u završnim fazama razvoja. Japanska publikacija tvrdi da bi sljedeća generacija Swift Sporta mogla debitirati u proljeće 2026., a GR Starlet bi stigao nekoliko mjeseci kasnije na jesen. Očekuje se da će oba imati pogon na prednje kotače, turbo motore i podvozje namijenjeno vozačkom doživljaju.
Povratak Starleta
Počevši s Toyotinim navodnim modelom, novi GR Starlet mogao bi zamijeniti Toyotu Passo, koja dijeli platformu s Daihatsu Boonom. To bi ga učinilo potpuno odvojenim od Starleta koji se prodaje na južnoafričkom tržištu, rebrendiranog Suzuki Balena koji s ovim nema veze.
Ovaj novi GR-označeni Starlet trebao bi dobiti više od samog imena. Izvješća sugeriraju da bi mogao imati potpuni GR-specifični tretman, uključujući jedinstvenu karoseriju, ovjes, kalibraciju upravljača i posebni pogonski sklop. Ispod poklopca motora mogao bi se naći 1,3-litreni turbo trocilindrični motor koji razvijen oko 150 konjskih snaga, uparen isključivo sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem.
Takva postavka pozicionirala bi GR Starlet kao najdostupniji model u Toyotinoj Gazoo Racing liniji, nudeći jeftiniju alternativu GR Yarisu s pogonom na sve kotače. Postoje i glasine o reli verziji izrađenoj za Rally4 klasu, što ukazuje na ambicije u motorsportu izvan prodajnih salona.
Suzukijev odgovor
Sa Suzukijeve strane, trenutni Swift Sport priprema se za odlazak, s proizvodnjom koja bi trebala završiti u studenom 2025. sa ZC33S Final Edition modelom. To je prirodno potaknulo nagađanja o tome što slijedi, posebno s obzirom na debi nove generacije Swifta krajem 2023.
Prema izvješćima, novi Swift Sport mogao bi se predstaviti već na Japan Mobility Showu u listopadu 2025., prije očekivanog dolaska na japansko tržište sljedeće godine. Ispod poklopca motora vjerojatno će se naći unaprijeđena verzija trenutnog turbo motora od 1,4 litre s četiri cilindra, sada uparena s 48V blagim hibridnim sustavom.
Odlazeći sportski kompakt isporučivao je 138 KS u standardnoj verziji za Japan, dok je blago elektrificirana verzija koja se prodavala u Europi i Ujedinjenom Kraljevstvu bila malo slabija s 127 KS.
Posljednjih godina Suzuki je predstavio koncepte orijentirane na performanse poput Swift Cool Yellow Rev i Swift Champions izdanja. Oba su nudila vizualne dodatke poput posebnih oznaka, upečatljivih kotača i suptilnih aerodinamičkih poboljšanja, ali bez stvarnih nadogradnji performansi.
Ako je nova generacija Swift Sporta zaista u razvoju, očekujte još agresivniji vanjski dizajn. To bi mu omogućilo da se razlikuje od običnijih, na vrijednost orijentiranih verzija, slijedeći primjer svog prethodnika.
Potencijalno oživljavanje imena Suzuki Swift GTi i Toyota Starlet GT Turbo iz 90-ih zvuči kao dobra vijest za vozačke entuzijaste koji još uvijek čekaju zabavne, pristupačne automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem. Ako se glasine pokažu točnima, nadajmo se da će ova dva sportska kompakta stići i izvan Japana na globalno tržište.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati