BYD bacio rukavicu Porscheu i Mercedesu. Ovo je njegov novi luksuzni model

KINESKI automobilski div BYD, koji je već pretekao Teslu po globalnoj prodaji električnih vozila, sada se okreće luksuznim sportskim automobilima.
Njegov premium brend Denza predstavio je model Z, luksuzni električni automobil u upečatljivoj tamnoplavoj boji, čime je jasno dao do znanja da želi konkurirati zapadnim brendovima kao što su Porsche i Mercedes-Benz.
Model je otkriven na otvaranju sajma Auto Shanghai, najveće automobilske izložbe u Kini, koja okuplja brojne domaće i strane proizvođače te velik broj novinara u šangajskom izložbenom centru.
Ambicije u visokoj klasi
Prije službenog predstavljanja, Denza Z bio je skriven pod crnom ceradom, a na štandu je bio prisutan i Wang Chuanfu, osnivač BYD-a i jedan od najpoznatijih kineskih poduzetnika.
Sajam je obilježen nadmetanjem proizvođača putem raskošnih prezentacija i paralelnih konferencija za medije, što dodatno naglašava tehnološku snagu i brzinu rasta kineske EV industrije, koja sve više iznenađuje zapadne konkurente i ponudom i kvalitetom.
BYD jača poziciju usred trgovinskog rata
Dok su Sjedinjene Američke Države pod predsjednikom Donaldom Trumpom uvele nove carine na uvoz automobila, kineski EV sektor postao je središte strateških pomaka u globalnoj industriji, pri čemu zapadni brendovi traže nove partnere i pristupe kako bi ostali konkurentni na najvećem svjetskom tržištu automobila.
BYD je lani prestigao Teslu po globalnoj prodaji, a prednost zadržava i u domaćem tržištu. Tesla je jučer objavila izvješće o neočekivano velikom padu kvartalnih prihoda.
Ukupna prodaja pala je za 9%, prodaja vozila za 20%, a neto dobit se srozala za 71% u odnosu na prošlu godinu, djelomično zbog trgovinskog rata i sve veće negativne percepcije povezanosti Elona Muska s američkom administracijom.
Denza: Od zajedničkog projekta s Mercedesom do luksuznog brenda
Denza Z izazvao je veliko zanimanje još od curenja fotografija prototipa ranije ove godine. Dužnosnici BYD-a najavili su da će vozilo biti "maksimalno opremljeno tehnologijom i luksuzom".
Denza je pokrenuta prije više od desetljeća kao zajednički projekt s Mercedesom, ali je sada u potpunosti u vlasništvu BYD-a.
Početkom ovog mjeseca Denza je službeno lansirana i na europskom tržištu.
Dok je osnovni BYD-ov brend poznat po pristupačnim električnim i hibridnim modelima, Denza označava iskorak prema višoj klasi, uz korištenje opsežnih resursa tvrtke za prodor u luksuzni segment.
"BYD stalno igra napadački. Čestim predstavljanjem novih vozila i funkcija drži konkurenciju nespremnom, dok niska struktura troškova omogućuje agresivno određivanje cijena", rekao je Tu Le, osnivač konzultantske tvrtke Sino Auto Insights.
Težak trenutak za Porsche, BYD lansira i U8L
Predstavljanje Denze dolazi u osjetljivom trenutku za Porsche, koji je u svom godišnjem izvješću za 2024. priznao pad prodaje u Kini od 28% u odnosu na prethodnu godinu, navodeći teško gospodarsko okruženje.
Cijena Denze Z još nije poznata, no prošlog je mjeseca SUV Denza N9 krenuo u prodaju s početnom cijenom od 389.800 juana (oko 53.500 dolara). Za usporedbu, popularni BYD Song Plus SUV počinje od oko 18.500 dolara.
BYD prodaje luksuzne EV-ove i pod imenom Yangwang, čiji je SUV U8L, s cijenom većom od milijun juana (oko 137.000 dolara), također predstavljen u srijedu na sajmu. Yangwang je upravo prodao 10.000. vozilo, što je važna simbolična prekretnica za premium segment.
Tehnološki napredak i globalna ekspanzija
BYD-ov plan je udvostručiti izvoz izvan Kine na više od 800.000 vozila u 2025. Tvrtka planira zadržati troškovnu prednost lokaliziranom proizvodnjom u inozemstvu, rekao je predsjednik kompanije na prošlomjesečnom pozivu s investitorima, prenosi Reuters.
EU je prošle godine uvela visoke carine na kineske EV-ove zbog navodnih tržišnih subvencija, dok su 100-postotne carine koje je donijela bivša Bidenova administracija gotovo u potpunosti isključile kineske proizvođače iz američkog tržišta i prije trenutnog trgovinskog sukoba.
BYD po brojkama: rast od 60% u prvom kvartalu
BYD je u prvom kvartalu 2025. prodao preko milijun električnih vozila (baterijskih, hibridnih i komercijalnih), što predstavlja rast od 60% u odnosu na prethodnu godinu.
U 2024. BYD je ostvario prodaju od 107 milijardi dolara (+29%), uz isporuku 4.27 milijuna vozila. Tesla je iste godine imao prihod od 97.7 milijardi dolara, s 1.79 milijuna isporučenih baterijskih vozila – što je ujedno označilo prvi pad godišnje isporuke (-1.1%).
Prema udruzi China Passenger Car Association, Tesla trenutno drži 6.1% tržišnog udjela u Kini. Dok BYD proizvodi i električne i hibridne modele, Tesla nudi isključivo vozila s baterijskim pogonom. Ipak, BYD-ovih 1.76 milijuna isporučenih baterijskih vozila gotovo je izjednačeno s Teslom.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati