VEĆINA ekonomskih stručnjaka kaže da će njemačko gospodarstvo ostvariti profit ili barem imati uspjeha čak i nakon što bude domaćin svjetskog prvenstva. Predviđanja iznosa profita koji će to gospodarstvo ostvariti kreću se u rasponu od 1,5 milijardi do 25 milijardi eura.
Kompanija MasterCard Europe objavila je rezultate najnovijeg istraživanja o utjecaju FIFA Svjetskog nogometnog prvenstva na ekonomsku situaciju zemlje. U istraživanju je sudjelovalo 12 sportskih ekonomskih stručnjaka i šest stručnjaka iz sociologije sporta iz šest europskih zemalja - Engleske, Njemačke, Francuske, Italije, Španjolske i Hrvatske.
Kad je riječ o velikim sportskim natjecanjima kao potencijalnom izvoru velike zarade, ekonomski stručnjaci spomenuli su FIFA Svjetsko nogometno prvenstvo i Olimpijadu kao dva najveća događaja koja donose najviše benefita zemlji domaćinu. Barcelona je navedena kao grad koji je najviše profitirao od održavanja Olimpijade, a Francuska kao zemlja koja je najviše profitirala od FIFA Svjetskog nogometnog prvenstva.
Ekonomski stručnjaci kažu da održavanje velikih sportskih događaja može transformirati grad ili zemlju domaćina, utjecati na povećanje turizma i privući investitore. Planiranje i organiziranje su ključni za uspjeh cjelokupnog sportskog događaja za zemlju domaćina, a marketing je važan kako bi poboljšao imidž zemlje domaćina i promovirao turizam.
Procjene su da je glavni benefit zemlje domaćina FIFA Svjetskog nogometnog prvenstva promoviranje imidža zemlje domaćina. Drugi važan benefit su prihodi za obnovu razvoja ruralnih područja i poboljšanje opće i sportske infrastrukture zemlje.
Jedan je stručnjak prokomentirao da će ovo svjetsko prvenstvo vjerojatno biti najprofitabilnije u povijesti. No, jedan engleski stručnjak zaključuje da će gospodarstvo biti na gubitku jer će ljudi, umjesto da rade, gledati nogomet. Dugoročno gledano, smatra se da će izgledi za pojačan turizam imati najveći utjecaj na njemačko gospodarstvo.
Ako će Hrvatska, zajedno s Mađarskom, biti domaćin Europskog nogometnog prvenstva 2012., hrvatski stručnjaci očekuju da će to dugoročno imati veliki pozitivan utjecaj na hrvatsko gospodarstvo te da će se prihod od uloženih sredstava udvostručiti ili utrostručiti. Turizam i uslužni sektor se navode kao oni koji će imati najveću korist.
Po mišljenju ispitanika, najveća korist od pobjede na FIFA Svjetskom prvenstvu u slučaju Brazila i Francuske bila je više društvena nego ekonomska. Pobjeda je čimbenik koji omogućuje ljudima da se "osjećaju dobro", a što pomaže jačanju socijalne kohezije i možda produktivnosti, premda se čini da čak i ta društvena korist može biti kratkog vijeka.
Većini se ekonomskih stručnjaka čini da bi u slučaju pobjede njihove zemlje na FIFA Svjetskom prvenstvu to imalo pozitivan utjecaj na gospodarstvo, s tim da bi dobit mogla, ovisno o veličini zemlje, doseći čak i do 50 milijardi eura. Gospodarstvo bi profitiralo zbog porasta samopouzdanja potrošača te dovelo do kratkog rasta produktivnosti.
Stručnjaci iz Hrvatske i Španjolske su najoptimističniji u vezi izgleda da njihove ekipe pobijede na FIFA Svjetskom prvenstvu te kažu da bi to značajno poboljšalo njihova gospodarstva, ojačalo turizam njihovih zemalja, a u slučaju Hrvatske i imalo utjecaja na kandidaturu za EURO 2012.
Damir Vrbanović, potpredsjednik Hrvatskog nogometnog saveza i glavni direktor NK "Dinamo", kazao je da je treće mjesto koje je hrvatska reprezentacija osvojila na FIFA Svjetskom nogometnom prvenstvu 1998. godine bilo gotovo isto kao i pobjeda. Nakon toga, brojne velike kompanije pokazale su povećani interes za oglašavanjem i sponzorstvom reprezentacije. Dodao je da je dobrim plasmanom unaprijeđen imidž naše zemlje, što je imalo direktan utjecaj na turističku sezonu.
Jedan stručnjak procjenjuje da bi restorani i kafići mogli izvući do 1,5 milijardi dolara u slučaju da Engleska pobijedi, dok se u slučaju Hrvatske procjenjuje da bi ugostitelji mogli povećati svoje prihode za 60%.
Skoro svi ekonomski stručnjaci kažu da bi u slučaju pobjede na prvenstvu njihova zemlja dugoročno profitirala zbog ojačanog brenda i prepoznatljivosti zemlje posljedica čega bi bila povećanje prodaje proizvoda iz te zemlje, a što bi značilo mogući prihod do čak 6 milijardi eura. Barem polovica kaže da bi korist od pobjede za njihovu zemlju bilo i veće samopouzdanje potrošača, što bi moglo rezultirati dodatnim prihodom do čak 1 milijarde eura, te porastom prihoda u turizmu također do 1 milijarde eura, ovisno o veličini pojedine zemlje.
No, većina ekonomskih stručnjaka kaže da ne bi bilo ni dobiti za gospodarstvo, ali niti neto gubitka ako bi njihove ekipe ispale već u početnoj fazi ili četvrt finalu prvenstva. Međutim, jedan njemački stručnjak kaže da bi u tom slučaju gubici mogli narasti na 600 milijuna eura.
Većina se ekonomskih stručnjaka slaže da prihodi od nogometa u Europi dosežu prag zasićenja. Iako jedan stručnjak navodi da u Europi među ženskom populacijom još uvijek ima prostora za razvoj, neki stručnjaci upozoravaju da premda u Africi i Aziji postoji golem interes, razina individualnih prihoda je tako niska da postoji samo ograničeno tržište koje može trošiti na nogomet.
No, većina ekonomskih stručnjaka kaže da ne bi bilo ni dobiti za gospodarstvo, ali niti neto gubitka ako bi njihove ekipe ispale već u početnoj fazi ili četvrt finalu prvenstva. Međutim, jedan njemački stručnjak kaže da bi u tom slučaju gubici mogli narasti na 600 milijuna eura.
Većina se ekonomskih stručnjaka slaže da prihodi od nogometa u Europi dosežu prag zasićenja. Iako jedan stručnjak navodi da u Europi među ženskom populacijom još uvijek ima prostora za razvoj, neki stručnjaci upozoravaju da premda u Africi i Aziji postoji golem interes, razina individualnih prihoda je tako niska da postoji samo ograničeno tržište koje može trošiti na nogomet.