Kupnja rabljenog: Opel Grandland pod povećalom, može biti skroz dobra kupnja

OPEL Grandland, prostrani SUV koji je na tržištu od 2017. godine, postao je čest prizor na cestama. No, kakav se pokazao kao rabljeni automobil na rigoroznom tehničkom pregledu? Najnoviji izvještaj njemačkog TÜV-a donosi detaljan uvid u njegove prednosti i mane, piše Auto Bild.
Nasljednik problematične Antare
Grandland je naslijedio model Antara i, srećom, ostavlja dojam znatno pouzdanijeg automobila. Temelji se na EMP2 platformi tadašnje PSA grupacije, koju dijeli s modelima kao što su Citroën C5, DS7 i Peugeot 3008. Proizvodio se od 2017. do 2024. godine, a 2019. proizvodnja je iz Francuske prebačena u njemački Eisenach.
Značajan redizajn dogodio se 2021. godine, kada je Grandland dobio moderno "Vizor" lice, digitalni kokpit s dva zaslona te je iz imena izgubio oznaku "X". Poznat je po prostranoj unutrašnjosti i udobnim sjedalima, što ga čini ugodnim za duža putovanja. Ovjes je mekano podešen, a upravljač lagan, što ponekad rezultira slabijim osjećajem povezanosti s cestom.
Paleta motora je raznolika. Benzinsku ponudu čine 1.2-litreni trocilindraš sa 130 KS i 1.6-litreni četverocilindraš sa 180 KS. Kod dizelaša, tu su 1.5-litreni (100 ili 130 KS), 1.6-litreni (120 KS) i dvolitreni motor sa 177 KS. Od 2019. dostupna su i dva plug-in hibrida s 224 KS (prednji pogon) i 300 KS (pogon na sve kotače).
Tipični problemi i opozivi
Iako je generalno pouzdan, Grandland nije bez mana. Rani primjerci imali su problema s kvalitetom laka, loše podešenim vratima i nestabilnim infotainment sustavom. Kod 1.6-litrenog dizelskog motora zabilježeni su kvarovi na brizgaljkama, čija zamjena može biti skupa.
Tijekom godina bilo je i nekoliko tvorničkih opoziva. Oni su se odnosili na različite probleme, od opasnosti od požara i oštećenih filtera čestica, do napuknuća na stražnjoj osovini te, u novije vrijeme, neispravnih vijaka na kotačima i softverskih grešaka.
Što kaže TÜV izvještaj?
Na tehničkom pregledu, Grandland pokazuje solidne rezultate, no s nekoliko istaknutih slabosti.
Podvozje
Podvozje je vrlo izdržljivo. Opruge, amortizeri, pogonske osovine i sustav upravljanja ne pokazuju gotovo nikakve nedostatke. Korozija također nije problem. Jedina stavka koja odskače od prosjeka su nosači ovjesa, koji pokazuju blage slabosti na starijim vozilima.
Svjetla
Sustav osvjetljenja je mješovit. Dok su neispravno podešena kratka svjetla te kvarovi na stražnjim svjetlima i žmigavcima rjeđi od prosjeka, prednja svjetla, posebno na redizajniranim modelima, češće stvaraju probleme i zahtijevaju intervenciju.
Kočnice
Funkcija radne i parkirne kočnice je uglavnom bez zamjerki i čak bolja od prosjeka. Kočione cijevi i crijeva također su ocijenjeni najvišim ocjenama. Međutim, glavna slaba točka su kočioni diskovi, koji se troše brže od prosjeka i čest su razlog za pad na tehničkom pregledu.
Ekologija
Po pitanju ekologije, Grandland stoji dobro. Ispušni sustav je gotovo bez greške, a prolaznost na eko testu bolja je od prosjeka, pogotovo kod starijih primjeraka. Gubitak ulja, dugogodišnji problem kod mnogih Opela, ovdje se javlja rjeđe od prosjeka.
Statistika kvarova
Statistički gledano, Grandland se drži dobro. Na prvom tehničkom pregledu (2-3 godine starosti) ima blago povišen postotak značajnih nedostataka u odnosu na prosjek (6,9 % naspram 6,4 %). Međutim, kako stari, postaje pouzdaniji - u dobnim skupinama od 4 do 5 i od 6 do 7 godina, ima manje nedostataka od prosjeka svoje klase.
Zaključak
Opel Grandland je prostran i udoban kompaktni SUV koji se na tehničkom pregledu pokazuje kao prilično pouzdan izbor. Ozbiljni kvarovi su rijetki. Najčešće zamjerke inspektora odnose se na prebrzo trošenje kočionih diskova i probleme s prednjim svjetlima. Gubitak ulja nije u potpunosti iskorijenjen, ali je u granicama normale i rijetko uzrokuje pad na pregledu.
Cijena u Hrvatskoj
Grandland je od početka prodaje bio dobro prihvaćen i među našim kupcima. Danas, prva generacija dostupna je od nekih 13.000 eura u oglasnicima. Dok je novija generacija iz 2021. dostupna od 22.000 eura pa naviše. Isto tako, Opel je nedavno predstavio i novi Grandland koji je u Hrvatskoj dostupan od 34.490 eura, kao 1.2 litreni hibrid.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati