Prvi čovjek Mercedesa u odjelu za dizajn oštro opleo po umjetnoj inteligenciji

IAKO su alati umjetne inteligencije postali neizostavan dio modernog radnog okruženja, od izrade proračunskih tablica do kreativnih skica, šef dizajna Mercedes-Benza, Gorden Wagener, i dalje je skeptičan prema njihovim mogućnostima u automobilskom dizajnu. Wagener tvrdi da AI ne može stvoriti istinski originalne ili ikonične dizajne, unatoč tome što je ranije predvidio da bi upravo ta tehnologija mogla dizajnere učiniti suvišnima.
Previše slika, premalo utjecaja
Prema Wageneru, umjetna inteligencija može generirati dotjerane rendere i uljepšati skice vizualnim trikovima, ali još uvijek zaostaje kada je riječ o oblikovanju stvarnih automobila. U razgovoru za MotorTrend, opisao je tehnologiju kao iznimno produktivnu, ali nesposobnu stvoriti nešto uistinu originalno.
Šef dizajna u Mercedesu primjećuje da je internet preplavljen renderima koje je generirala umjetna inteligencija, toliko da je početni entuzijazam splasnuo. Smatra da ta zasićenost otežava proizvođačima automobila da predstave konceptna vozila koja se mogu istaknuti na smislen način.
Jedinstven identitet za svaki model
Kako bi odgovorili na potražnju kupaca za "istaknutim dizajnom", Wagener kaže da Mercedes primjenjuje pristup u kojem svaki model dobiva vlastiti, jasan identitet. Njegova vizija je E-klasa sa sportskim karakterom, S-klasa s dostojanstvenom elegancijom, SL kao simbol čistih performansi, dok Maybach nosi zastavu ultimativnog luksuza.
Kontradiktoran stav o umjetnoj inteligenciji
Ovo nije prvi put da Wagener otvoreno govori o umjetnoj inteligenciji. U ranijem intervjuu za ABC News bio je vrlo izravan: "Sada radimo s umjetnom inteligencijom. S njom dobijete 99% smeća i čistu kvantitetu. To je najveći problem - razvrstavanje dobrih stvari od loših. Ali dobijete 1% dobrih stvari i mi stalno učimo.
Svakim danom je sve bolje. Umjetna inteligencija drastično će promijeniti način na koji dizajniramo. Mislim da će za 10 godina možda većinu dizajna raditi umjetna inteligencija i da će dizajnere učiniti zastarjelima. Moj nasljednik bit će stroj i bit će mnogo jeftiniji od moje plaće."
Njegovi komentari otkrivaju mješavinu skepticizma i osjećaja neizbježnosti. Trenutno umjetnu inteligenciju vidi kao smetnju, ali istovremeno sluti da bi s vremenom mogla u potpunosti zamijeniti njegov tim.
Ljudski dodir i budući modeli
U međuvremenu, Mercedesovi dizajneri nastavljaju s tradicionalnijim pristupom radu na nadolazećim modelima, uključujući sljedeću generaciju C-klase i E-klase, osvježenu S-klasu te kompaktni "baby" G-klasu.
Novi GLC EV, predstavljen u Münchenu ranije ovog mjeseca, jasan je pokazatelj smjera u kojem se kreću. Uz LED svjetla u obliku zvijezde, viđena i na novoj CLA klasi, ovaj SUV donosi i osvijetljenu verziju Mercedesove rešetke.
Wagener je priznao da rešetka nije bila dio originalnog plana, već je dodana naknadno, nakon razgovora s izvršnim direktorom Olom Källeniusom. Iako je promjena zahtijevala dodatno vrijeme i resurse, Wagener inzistira da se trud isplatio, čime je još jednom naglašena važnost ljudske odluke u kreativnom procesu.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati