Ford otpušta još 1000 radnika u Njemačkoj

FORD je najavio planove za otpuštanje do 1000 radnika u svojoj tvornici u Kölnu u Njemačkoj.
Slaba potražnja za električnim vozilima
Povod otkazima je slaba potražnja za električnim vozilima, pa će od iduće godine tvornica smanjiti rad s dvije na jednu smjenu. U Kölnu se proizvode modeli Explorer i Capri koji su na tržištu ostvarili osjetno lošiji rezultat od očekivanog. Vijest dolazi samo mjesec dana nakon što je Ford obilježio 100. obljetnicu poslovanja u Njemačkoj.
Ovaj potez dio je šire strategije smanjenja troškova pokrenute prije godinu dana, a koja je već dovela do prosvjeda i prvog štrajka u povijesti tvornice. Iako su zaposlenici nevoljko prihvatili početne mjere, nova faza dodaje se na 2900 već planiranih otpuštanja do kraja 2027. godine. Većina smanjenja utjecat će na administrativne i razvojne uloge.
Otpuštanja će biti dobrovoljna, s opcijama otpremnina ili djelomičnog umirovljenja, a konačan broj ovisit će o pregovorima s predstavnicima zaposlenika. Prva otpuštanja mogla bi početi već u siječnju, smanjujući radnu snagu na oko 7600 ljudi. Za usporedbu, tvornica je krajem 2010-ih imala gotovo 20.000 radnika.
Zaposlenici su o otpuštanjima obaviješteni u utorak ujutro. "Svjesni smo utjecaja na naše zaposlenike i učinit ćemo sve što je moguće da ih podržimo", rekao je Fordov glasnogovornik za Motor1 Njemačka.
Prepolovljen tržišni udio Forda
Kompanijin prelazak na električne SUV-ove, kojima zamjenjuju popularne modele poput Fieste i Focusa s Explorerom i Caprijem, podbacio je u Europi. U Njemačkoj su nove registracije vozila pale za 14,3% u 2024. u usporedbi s prethodnom godinom. Tijekom posljednjeg desetljeća, Fordov tržišni udio pao je s gotovo 7% na manje od 3%, uz skroman oporavak na 4,5%.
Ford u Kölnu proizvodi automobile još od 1930. godine, a dugi niz godina glavni proizvod tvornice bio je mali automobil Fiesta. No, kao i ostali proizvođači automobila, Ford postupno smanjuje broj modela s motorima s unutarnjim izgaranjem i prelazi na električne modele. Amerikanci su uložili dvije milijarde eura u pogon u Kölnu kako bi započeli električnu budućnost. Tadašnji njemački kancelar Olaf Scholz 2023. je došao na svečano otvorenje.
Međutim, neposredno prije početka proizvodnje, njemačka je vlada ukinula subvencije koje je ranije davala za kupnju električnih automobila, a potražnja za njima naglo je pala. Ford je već zatvorio svoju tvornicu u Saarlouisu u zapadnoj Njemačkoj, koja je proizvodila Ford Focus.
U međuvremenu, Fordova strategija u SAD-u ostaje snažna. Kompanija je prodala 2,08 milijuna vozila u 2024. godini, što je povećanje od 4.2% i najbolji rezultat od 2019. Električni i hibridni modeli stekli su određenu popularnost u SAD-u, dok kamionet F-150 i dalje dominira kao dugogodišnji najprodavaniji model.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati