Kao odlazak na benzinsku. Električni automobili uskoro se pune s 600 kW

BRZO punjenje električnih automobila uskoro će postati još brže, a ideja da punjenje traje koliko i točenje goriva postaje stvarnost. Dva velika pružatelja usluga već su započela nadogradnju svojih mreža, a korisnici će na brojnim lokacijama uskoro moći puniti svoja vozila snagom od čak 600 kW, piše njemački Auto Bild.
Tehnološki napredak u ovom području je vrtoglav. Prije samo nekoliko godina, punjenje snagom od 50 kW (najčešća opcija brzog punjača u Hrvatskoj) smatralo se iznimno brzim, dok je danas to u domeni sporog. Sada Mercedes oprema svoju mrežu MB Charge punjačima snage 600 kW, a isti korak poduzima i Ionity na svojoj europskoj mreži. No, čini se da je i to tek početak nove utrke za još većim brzinama.
Rekordno punjenje od jednog megavata
Mercedes je nedavno postavio novi standard u svijetu punjenja. Njihov tehnološki prototip, Concept AMG GT XX, nakon rekordne vožnje u Nardòu postavio je i rekord u brzini punjenja. Inovativni električni sportski automobil na istosmjernoj stanici punio se snagom od nevjerojatnih 1041 kilovata, odnosno preko jednog megavata. Visoku razinu potvrđuje i prosječna snaga punjenja od 850 kW.
Važno je naglasiti da se nije radilo o kratkotrajnom laboratorijskom vrhuncu, već je, prema navodima iz Mercedesa, vršna snaga održana više od dvije i pol minute. U tom kratkom vremenu u bateriju je pohranjeno oko 42 kWh energije, što je gotovo cijeli kapacitet baterije osnovnog modela VW ID.3 prve generacije.
Tehnologija koja pomiče granice
Iza ovog rekorda stoji Mercedesov tehnološki partner Alpitronic, čiji je prototip punionice HYC1000 omogućio ovaj pothvat. Proces od aktivacije punjenja do postizanja vršne snage trajao je samo 0,5 sekundi. "Sustav nije dizajniran samo za primjenu u osobnim automobilima, već i za punjenje kamiona", objasnila je glasnogovornica Alpitronica.
Zajednički cilj Mercedesa i Alpitronica je omogućiti punjenje dovoljno energije za 400 kilometara vožnje u samo pet minuta. Iako proizvođač nije htio potvrditi hoće li punjenje od 1 MW uskoro postati serijski dostupno, oznaka punjača i postignuti rekord sugeriraju da su planovi vrlo ambiciozni.
Posebna baterija za superbrzo punjenje
Ipak, proći će još neko vrijeme dok serijski automobili ne budu mogli podnijeti ovakve brzine. Konceptni automobil opremljen je novom vrstom litij-ionske baterije koja se sastoji od više od 3000 cilindričnih ćelija visoke gustoće energije. Kako bi izdržala ogromnu snagu, cijela baterija je hlađena tekućinom - doslovno se "kupa" u neprovodnom specijalnom ulju, a tekućinom se hladi i sam CCS kabel za punjenje.
Mercedes planira postupno opremati svoje punionice u Europi i SAD-u sustavima HYC1000 od 2026. godine. Mreža će, kao i do sada, biti dostupna i za modele drugih proizvođača. Do kraja 2030. godine, plan je pustiti u rad 10.000 brzih punionica diljem svijeta.
Što donosi budućnost?
Nevjerojatno je kojom brzinom raste snaga punjenja: 600 kW stiže već sljedeće godine, 850 kW je vjerojatno blizu, a snaga od jednog megavata već je nadohvat ruke. Ostaju otvorena pitanja o gubicima pri punjenju kod takvih turbo punjača te kako će se takve brzine odraziti na životni vijek baterija. U svakom slučaju, budućnost električne mobilnosti ostaje uzbudljiva.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati