Kako je LinkedIn postao fake platforma? Namijenjen profesionalcima, a pun chatbotova

"LINKEDIN me više ne prepoznaje", požalio se nedavno jedan korisnik. Platforma je zamijenila dosadašnje "preporučene poslove", koji su prikazivali vrlo korisne oglase na temelju prijašnjih pretraživanja i životopisa, AI tražilicom koja od korisnika traži da slobodnim tekstom opišu svoj idealni posao. Rezultati koje prikazuje nisu ni približno toliko relevantni.
Ovo je samo jedan od brojnih načina na koje se društvena mreža za profesionalce, koja je snažno prigrlila umjetnu inteligenciju, postupno postala "enshittified" (pretvorila u sranje), da se poslužimo izrazom tehnološkog pisca Coryja Doctorowa, piše Prospect Magazine.
Novi zadatak - smišljanje promptova za AI
Svako novo prihvaćanje AI alata obećava da će zapošljavanje, traženje posla, umrežavanje pa čak i objavljivanje postati malo lakše ili plodonosnije. Umjesto toga, čini se da je AI korisničko iskustvo učinio otuđenijim te pomogao potaknuti žanr "LinkedIn-govora" koji nosi sva obilježja najgorih AI tekstova na internetu.
Krenimo od uvodnog primjera, koji je, budimo pošteni, u beta fazi i može se isključiti. Umjesto da AI asistent bude poput intuitivnog digitalnog sluge koji iz vaših promišljanja izdvaja najbolje poslove, korisnici se suočavaju s novim i zamornim zadatkom: smišljanjem promptova za AI. No traka za pretraživanje bez AI-ja sasvim je dobro radila takva kakva je bila.
Zatim postoji AI asistent za pisanje, dostupan korisnicima koji plaćaju za premium uslugu platforme kako bi im pomogao u oblikovanju objava. LinkedInov izvršni direktor Ryan Roslansky nedavno je priznao da korisnici ne koriste taj alat onoliko koliko je očekivao. Čini se da je zvučati kao ljudsko biće svojim kolegama i klijentima postalo - "premium" usluga.
Tu su i načini na koje korisnici na platformi koriste proizvode vanjskih AI chatbotova, s čim se LinkedIn teško nosi. Prema The New York Timesu, broj prijava za posao podnesenih putem platforme povećao se za 45 posto u godinu dana te sada iznosi u prosjeku 11.000 u minuti.
Dio porasta može se pripisati većem broju ljudi koji se prijavljuju na poslove, ali generativni AI alati nedvojbeno su pridonijeli. Osim toga, kandidati koriste AI da se prijave na više poslova nego prije, na račun kvalitete i prikladnosti. Mnogi su poslodavci sada zatrpani beskorisnim životopisima.
Prošle godine uklonjeno je 100 milijuna lažnih računa
Možda bi proaktivno traženje kandidata donijelo bolje rezultate. No možete li biti sigurni da su osobe u vašim rezultatima pretrage stvarne? Stanford Internet Observatory otkrio je 2022. više od 1000 LinkedIn profila koji su koristili fotografije stvorene uz pomoć AI-ja, često s potpuno izmišljenim imenima i životopisima.
Takvi se računi mogu koristiti za širenje spama ili dezinformacija ili kao botovi će vam poslati privatnu poruku i pitati jeste li zainteresirani za neki proizvod ili uslugu. LinkedIn je potom istražio i uklonio mnoge profile koje je Stanford identificirao. No prema najnovijem izvješću o transparentnosti platforme, problem se pojačao.
Administratori su morali ukloniti više od 100 milijuna lažnih računa u 2024. godini. LinkedIn je danas, međutim, više od servisa za zapošljavanje; to je društvena mreža s više od milijardu korisnika. Nakon što su mnogi pobjegli s X-a zbog politike Elona Muska i promjena na platformi, LinkedIn je, uz Bluesky, bio jedno od odredišta kamo su mnogi emigrirali.
Velika je vjerojatnost da su objave u vašem LinkedIn feedu također generirane uz pomoć AI-ja ili su barem nastale uz asistenciju chatbota. Platforma za otkrivanje AI sadržaja Originality.ai nedavno je utvrdila da je 54 posto dužih LinkedIn objava u uzorku od 8795 objava bilo AI-generirano ili uz AI asistenciju.
Platforma riskira gubitak povjerenja korisnika. LinkedInov se feed vijesti ne oslanja na to da su objave urođeno zanimljive, nego na autoritet glasa svakog korisnika na temelju njegova profesionalnog zaleđa. Algoritam platforme iz tog razloga daje prednost dobro umreženim i provjerenim osobama u odnosu na tvrtke.
No ako korisnici ne vjeruju da objave koje čitaju sadrže izvorne misli njihovih profesionalnih kontakata - ili da je autor uopće stvarna osoba - taj se autoritet urušava, kao i vrijednost LinkedIna kao društvene mreže.
AI pomaže kod savladavanja blokade pisanja
Današnji je internet ispunjen lažnim AI računima koji objavljuju i međusobno si odgovaraju. Ako svjedočimo sporoj smrti interneta, LinkedIn bi mogao biti prva crta, gdje AI-generirani komentari ("čestitam na promaknuću, Greg") odgovaraju na lažne objave korporativnih menadžera koji su zatrpani lažnim prijavama za posao.
LinkedInovi lideri, međutim, imaju mnogo vedriji pogled. Voditelj relevantnosti feeda u tvrtki, Adam Walkiewicz, na naslove o istraživanju Originality.ai odgovorio je ponavljanjem stava da stranica potiče pravilnu uporabu AI-ja kako bi "pomogao pri pregledu nacrta ili kod savladavanja blokade pri pisanju".
Pozitivan stav prema AI-ju duboko je ukorijenjen u povijesti i kulturi LinkedInova vodstva. Osnivač Reid Hoffman, koji više nije u tvrtki, ali je i dalje član Microsoftova upravnog odbora, vjerojatno je najistaknutiji zagovornik "dobre strane" AI-ja u javnoj raspravi.
Hoffman je čak stvorio svog AI "blizanca", nazvanog ReidAI, koji je izgrađen na ChatGPT-u i obučen na 20 godina Hoffmanovih knjiga, govora, podcasta i drugog sadržaja. ReidAI je nedavno "izlagao" na industrijskoj konferenciji u Silicijskoj dolini. To je jedan način da se izvučete s dosadnog seminara stručnog usavršavanja.
Gostujući u emisiji The Late Show with Stephen Colbert, pravi Reid zamolio je gledatelje da ne sude preuranjeno o chatbotovima. "Mislim da bi svatko trebao pokušati koristiti AI", rekao je skeptičnom Colbertu, koji je uzvratio: "Ljudi bi također trebali probati heroin!"
Svaka platforma pokušava postati TikTok
Mnogi predviđaju da budući rast LinkedIna leži u oglašavanju. Da bi oglašivači izdvojili više novca za platformu koja je povijesno imala znatno veće metrike "cijene po kliku" od konkurenata, potrebno je privući i zadržati pozornost publike.
Stoga je došlo do promjene algoritma kako bi se nagradila kvaliteta sadržaja više nego količina te do zaokreta prema davanju prednosti videozapisima, koji su na drugim platformama povećali vrijeme angažmana. Na koncu, svaka platforma pokušava postati TikTok.
Praznjikavi "thought leadership" dosadnih korporativnih dronova - ponekad nazivanih "LinkedInfluenceri" - prečesto se natječe za prostor na platformi s promišljenijim objavama iskrenih profesionalaca i često ga algoritam stavlja u prvi plan.
U međuvremenu su korisnici koji objavljuju o aktualnijim ili kontroverznijim temama, poput rata u Gazi ili rasizma, prijavili da se njihove objave nerazmjerno deprioritiziraju pa i cenzuriraju. A ovog je tjedna LinkedIn tiho uklonio rečenicu iz svoje politike o "govoru mržnje i pogrdnom sadržaju" u kojoj je stajalo da tvrtka zabranjuje pogrešno rodno oslovljavanje i "deadnaming" transrodnih osoba.
Takvi kuratorski odabiri odražavaju dvojnu i ponekad proturječnu svrhu platforme - kao mjesta za pronalaženje doista korisnih informacija u vašem području i kao mjesta za pokazivanje napuhane i uljepšane osobne trendove potencijalnim poslodavcima ili klijentima, kojima bi političke kontroverze mogle biti odbojne.
LinkedInfluenceri imaju svoja pravila pisanja
Ton pisanja LinkedInfluencera ima svoja stilska pravila: započnite dugačke objave zgodnom anegdotom, zatim pretjerano koristite prazne redove kako biste prizvali dubinu iz suštinski banalnih detalja. Otprilike na polovici umetnite obratnu rečenicu koja priču povezuje s nekom neodređenom poukom primjenjivom na profesionalni život.
Postoji mnogo primjera ovog formata dovedenih do urnebesnih ekstrema. Favorit je Bryan Shankman, koji je prošle godine započeo objavu ovako: "Zaručio sam se s djevojkom ovog vikenda. Evo što me je to naučilo o B2B prodaji..."

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati