"Google Zero" prijeti izdavačima: Umjetna inteligencija smanjuje promet i prihode

IZDAVAČI pokušavajući pronaći načine kako se suprotstaviti prijetnji "Google Zero" - naglom padu web prometa nakon lansiranja alata temeljenih na umjetnoj inteligenciji na američkoj online platformi. Krajem srpnja najnovija iteracija Googleovih AI alata uvedena je u Ujedinjenom Kraljevstvu, nakon što je već stigla u SAD, što je neke izdavače navelo da upozore kako bi se već uočljiv pad prometa s tražilice mogao ubrzati.
Googleov AI Mode na vrhu rezultata pretraživanja daje detaljne odgovore čak i na nijansirane upite za pretraživanje te se nadovezuje na postojeće AI Overviews, koji sažimaju rezultate bez potrebe da se klikne na izvorni materijal, piše Financial Times.
"Sustavi umjetne inteligencije poboljšavaju se eksponencijalno"
"Osjećamo utjecaj AI Overviewsa. Sve ide u jednom smjeru; ne samo da se sustavi umjetne inteligencije poboljšavaju, nego se poboljšavaju eksponencijalno. Moramo pretpostaviti da će padovi u nekom trenutku u sljedećih nekoliko godina biti poprilično nagli", rekao je Sean Cornwell, glavni izvršni direktor Immediate Medije, koja u Ujedinjenom Kraljevstvu posjeduje brendove Radio Times i Good Food.
Prema svibanjskom izvješću Endersa i Professional Publishers Associationa, medijske organizacije "gube vidljivost i vrijednost jer se njihov sadržaj koristi bez ikakvih naknada", pri čemu je otprilike polovica organizacija prijavila pad prometa iz pretraživanja tijekom prošle godine.
AI Overviews kanibaliziraju posjete web stranicama medijskih organizacija, navodi Enders, a četiri od pet potrošača oslanjaju se na "rezultate pretraživanja bez klika" u barem 40 posto svojih pretraživanja.
Druga nedavna istraživanja Pew Research Centra i Authoritasa pokazala su da su korisnici Googlea manje skloni kliknuti na poveznice kada se u rezultatima pojavi sažetak koju nudi umjetna inteligencija. Google je odgovorio da postoje "temeljne manjkavosti" u metodologiji tih izvješća.
"Znači manje čitatelja, prikaza oglasa i pretplate"
Digital Content Next, američka strukovna medijska organizacija, priopćio je da je posljednje anketiranje članova pokazalo da je medijan preporučenog prometa iz Google pretraživanja prema premium izdavačima u svibnju i lipnju bio manji za 10 posto u odnosu na godinu ranije.
Neil Vogel, glavni izvršni direktor People Inc, najvećeg američkog digitalnog i tiskovnog izdavača, rekao je da su se preporuke s Google pretraživanja već smanjile tijekom prošlih pet godina s otprilike 65 posto na blizu 30 posto ukupnog prometa, čak i prije lansiranja AI Overviews i AI Modea.
Jason Kint iz Digital Content Nexta rekao je da to za izdavače "znači manje čitatelja, prikaza oglasa i pretplate". Google tvrdi suprotno. Prema osobama koje su krajem srpnja prisustvovale sastanku Googleovih menadžera s izdavačima, online tražilica tvrdi da su klikovi s rezultata pretraživanja uz AI Overviews "bolje kvalitete" - korisnici su skloniji provesti više vremena na tim stranicama.
Google tvrdi da se ništa nije promijenilo
U nedavnoj objavi na blogu Google je naveo da je ukupni volumen organskih klikova iz Google pretraživanja prema web stranicama bio relativno stabilan na godišnjoj razini, dok se prosječna kvaliteta klika povećala. Google je u izjavi za Financial Time napisao: "Dosljedno usmjeravamo milijarde klikova prema web stranicama svakoga dana i nismo uočili značajne padove u ukupnom web prometu."
Bez obzira na razmjere utjecaja Overviews i sada AI Modea, izdavači se pripremaju za budućnost u kojoj je Google manje presudan za njihove stranice. Piers North, glavni izvršni direktor Reacha, izdavača dnevnih novine kao što su Mirror i Express, kaže da je promjena očito u tijeku kada je riječ o budućnosti prometa iz pretraživanja.
"Svjesni smo potrebe da se pripremimo za ono što neki nazivaju Google Zero ili svakako za budućnost koja je drukčija od ekosustava temeljenog na pretraživanju koji je pokretao online u prošlih 25 godina."
Cornwell iz Immediate Medije rekao je da je diverzifikacija prihoda ključna za suzbijanje pada prometa iz pretraživanja, kroz izgradnju izravnog odnosa s čitateljima putem digitalnih pretplata koje su uvedene u njihovim sadržajima o hrani, Radio Timesu, povijesti i vrtlarstvu.
Cornwell također razvija autore unutar izdanja kao pouzdane "brendove" sami po sebi, pretvarajući grupu sve više u "tvornicu talenata": "Za one od 35 i mlađe, dakle generaciju Z i milenijalce, posve je očito da nemaju baš neku lojalnost ili da prate brendove. Ono što prate jest individualni talent."
"Što se publike tiče, dobro stojimo"
Vogel iz People Inca rekao je da tvrtka pronalazi druge načine da zarađuje od čitatelja - od pretplata, preporuka s društvenih mreža i newslettera, do korištenja Apple Newsa kao platforme: "Nadoknadili smo to s tisuću različitih stvari - što se publike tiče, dobro stojimo."
Vogel je rekao da mediji trebaju proizvoditi materijal koji je "super privlačan ljudima kako bi se vratili - svijetu ne treba još više osrednjeg sadržaja": "Sviđa mi se kako stojimo u post-Google svijetu, samo se moramo osvrnuti na pred-Google svijet. Kako su se gradili medijski brendovi? Morao si se povezati izravno s ljudima, ali ako, kao izdavač, to tek sada shvaćaš, mrtav si. Gotov si."

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati