Europske kompanije u Kini su pesimistične

RASPOLOŽENJE među europskim tvrtkama u Kini zamjetno je pogoršano, odražavajući zabrinutost zbog posustajanja gospodarske aktivnosti i trgovinskih i geopolitičkih napetosti, pokazalo je godišnje istraživanje udruge EU Chamber of Commerce in China.
Čak 73 posto anketiranih kompanija navelo je da su uvjeti za poslovanje u Kini u 2024. bili teži nego u prethodnoj godini, pokazalo je godišnje istraživanje udruge. Prije godinu dana takvu je ocjenu iznijelo njih 68 posto.
Pesimistične prognoze za sljedeće godine
Nešto više od 70 posto anketiranih kompanija procjenjuje da će na njihovo poslovanje u sljedeće dvije godine utjecati usporavanje kineskog gospodarstva. Njih 60 posto pesimistično je u prognozama zbog konkurentskog pritiska u sektoru u kojem posluju.
Nešto više od 63 posto kompanija propustilo je lani poslovne prilike zbog otežanog pristupa tržištu i regulatornih prepreka, a njih 44 posto očekuje još veće teškoće u sljedećih pet godina.
Otprilike polovina potvrdila je pojačanu politizaciju poslovnog okruženja u Kini u 2024. godini pod utjecajem geopolitičkih napetosti.
Geopolitičke napetosti pogađaju sve
"I europske i kineske kompanije tišti neizvjesnost koju stvara eskalacija trgovinskih i geopolitičkih napetosti, zabrinutost za kinesko gospodarstvo i tvrdokorni pad proizvođačkih cijena", objašnjava u priopćenju čelnik udruge Jens Eskelund.
EU je lani uvela dodatne carine na uvoz električnih automobila proizvedenih u Kini, a Peking je odgovorio carinama na uvoz europskih žestica. Signalizirali su i da bi mogli uvesti carine na europske automobile s motorima veće zapremnine.
Samo 38 posto kompanija planira širenje
Samo 38 posto anketiranih europskih kompanija namjerava proširiti poslovanje u Kini, a gotovo isti udio njih ne planira širenje. Ostatak je neodlučan.
Otprilike četvrtina namjerava prebaciti nabavne lance u Kinu, istaknuli su u udruzi, dodajući da je njihov udio osjetno veći nego u prošlogodišnjem istraživanju. Njih 13 posto namjerava pak uspostaviti alternativne nabavne lance izvan Kine.
Europske kompanije žele otpornije nabavne lance, a žele iskoristiti i konkurentnu prednost koju im donose kineski dobavljači, navode autori istraživanja.
"Naša je ključna poruka vladama da raskorak između povećanja ponude i potražnje nagriza zaradu i poslovno povjerenje. Poboljšana ravnoteža donijela bi korist kompanijama i poboljšala bi privlačnost Kine za ulaganja, a mogla bi ublažiti i trgovinske napetosti", poručio je Eskelund.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati