Dosta povećan kapacitet LNG terminala na Krku, slijedi završno testiranje

PLUTAJUĆA jedinica za prihvat, skladištenje i uplinjavanje, odnosno LNG brod, vratila se i ponovno vezala za terminal u Omišlju nakon što je u turskom brodogradilištu ugrađen dodatni modul za uplinjavanje. Time je kapacitet hrvatskog LNG-a udvostručen, a slijedi završno testiranje prije puštanja u puni rad, izvještava HRT.
"Povećan je sendout s terminala, koji sada iznosi 700 tisuća kubika na sat, dok je prije bio 450 tisuća kubika. Samim time kapacitet terminala raste s 3,9 na 6,1 milijardu kubičnih metara", rekao je Ivan Fugaš, direktor LNG Hrvatska.
Hrvatska će imati plina za izvoz
Zahvaljujući tom povećanju, Hrvatska ne mora brinuti o opskrbi plinom, imat će ga i za izvoz.
"To je višestruko više nego što su hrvatske potrebe. Napravili smo to iz solidarnosti prema susjedima, Sloveniji i Mađarskoj, ali i zato da osiguramo energetsku sigurnost za LNG gotovo do Bavarske", izjavio je Ante Šušnjar, ministar gospodarstva.
Europska unija u međuvremenu sve više računa na LNG. Ministri energetike država članica potvrdili su da od 1. siječnja 2028. stupa na snagu potpuna zabrana uvoza ruskog plina.
Zabrana uvoza ruskog plina
"Novi LNG kapaciteti omogućili su da brojne europske zemlje više ne ovise o ruskom plinu. Cijene su se stabilizirale – s nekadašnjih 350 eura po megavatsatu pale su na oko 35 eura", rekao je Dalibor Pudić, predsjednik Hrvatske stručne udruge za plin.
Hrvatskoj se ulaganje u LNG već sada isplatilo, smatraju u Vladi.
"Vjerujem da smo s LNG terminalom pogodili. Ako smo s nečim pogodili u novije vrijeme, to je definitivno LNG", poručio je Oleg Butković, potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture.
Dodatni kapaciteti za tržište bit će dostupni 26. listopada, kada počinje komercijalni rad terminala.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati