Dan hrvatske knjige obilježen razgovorom o ženskoj književnosti u hrvatskoj
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Nacionalna i sveučilišna knjižnica i Centar za ženske studije obilježili su danas Dan hrvatske knjige predavanjima i razgovorom o "Ženskoj književnosti u hrvatskoj književnosti nekad i danas".
Književna povjesničarka i pjesnikinja Dunja Detoni-Dujmić podsjetila je da su žene kroz stoljeća vrlo teško i dugo stjecale svoj ugled u književnosti, a njihovi su rukopisi često ostajali neprevedeni, bez autorstva i neobjavljeni.
Važniju ulogu kod nas su dobile 40-ih godina 19. stoljeća, tijekom narodnog preporoda, ali i tada uglavnom kao književni mecene, kritičarke i "dobre građanske čitateljice".
Istaknuta imena hrvatske književnosti, Marija Jurić-Zagorka i Ivana Brlić-Mažuranić, nešto kasnije postigle su vrhunac u svom žanru, podsjeća Detoni-Dujmić, a tijekom prošloga stoljeća pojavio se i niz drugih književnica koje su pobudile zanimanje za ženski građanski identitet, zastupale ženski feministički pokret i ukazivale na socijalne, ideološke i probleme među spolovima.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Među značajnijima su Jagoda Truhelka, Sida Košutić, Vesna Parun, ali i brojne druge književnice manje poznate u javnosti.
Dubravka Oraić-Tolić navodi kako je feministički pokret 70-ih godina prošlog stoljeća došao do šokantnog uvida da je književnost, za koju se vjerovalo da je spolno neutralna, zapravao bila muška.
U njoj su dominirali muški likovi, a ženski, ako bi se i pojavili, bili bi u funkciji muškarca ili završavali tragično, poput Tolstojeve Ane Karenjine ili Šimunovićeve djevojčice Srne, rekla je.
Anglistica i feministička kritičarka književnosti Tatjana Jukić rekla je da se krajem 70-ih i tijekom 80-ih godina prošloga stoljeća pojavio novi val osviještene ženske književnosti čije su glavne nositeljice Irena Vrkljan, Slavenka Drakulić i Dubravka Ugrešić.
"Riječ je o napisima baziranima na nestabilnoj granici između autobiografije i romana, a u tom se okviru nastavljaju i ženska djela 90-ih", rekla je Jukić.
Ona ističe da su djela Slavenke Drakulić i Dubravke Ugrešić, ženska proza devedesetih, jedino po čemu zapadnoeuropski i američki akademski krugovi prepoznaju suvremenu hrvatsku književnost.
Uz današnji razgovor priređena je i izložba s povijesnim presjekom hrvatske ženske književnosti, od radova Jagode Truhelke i Side Košutić, preko Dunje Robić, Sunčane Škrinjarić, Nade Iveljić, pa do suvremenih radova Sanje Pilić, Julijane Matanović i drugih.
Književna povjesničarka i pjesnikinja Dunja Detoni-Dujmić podsjetila je da su žene kroz stoljeća vrlo teško i dugo stjecale svoj ugled u književnosti, a njihovi su rukopisi često ostajali neprevedeni, bez autorstva i neobjavljeni.
Važniju ulogu kod nas su dobile 40-ih godina 19. stoljeća, tijekom narodnog preporoda, ali i tada uglavnom kao književni mecene, kritičarke i "dobre građanske čitateljice".
Istaknuta imena hrvatske književnosti, Marija Jurić-Zagorka i Ivana Brlić-Mažuranić, nešto kasnije postigle su vrhunac u svom žanru, podsjeća Detoni-Dujmić, a tijekom prošloga stoljeća pojavio se i niz drugih književnica koje su pobudile zanimanje za ženski građanski identitet, zastupale ženski feministički pokret i ukazivale na socijalne, ideološke i probleme među spolovima.
Dubravka Oraić-Tolić navodi kako je feministički pokret 70-ih godina prošlog stoljeća došao do šokantnog uvida da je književnost, za koju se vjerovalo da je spolno neutralna, zapravao bila muška.
U njoj su dominirali muški likovi, a ženski, ako bi se i pojavili, bili bi u funkciji muškarca ili završavali tragično, poput Tolstojeve Ane Karenjine ili Šimunovićeve djevojčice Srne, rekla je.
Anglistica i feministička kritičarka književnosti Tatjana Jukić rekla je da se krajem 70-ih i tijekom 80-ih godina prošloga stoljeća pojavio novi val osviještene ženske književnosti čije su glavne nositeljice Irena Vrkljan, Slavenka Drakulić i Dubravka Ugrešić.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
"Riječ je o napisima baziranima na nestabilnoj granici između autobiografije i romana, a u tom se okviru nastavljaju i ženska djela 90-ih", rekla je Jukić.
Ona ističe da su djela Slavenke Drakulić i Dubravke Ugrešić, ženska proza devedesetih, jedino po čemu zapadnoeuropski i američki akademski krugovi prepoznaju suvremenu hrvatsku književnost.
Uz današnji razgovor priređena je i izložba s povijesnim presjekom hrvatske ženske književnosti, od radova Jagode Truhelke i Side Košutić, preko Dunje Robić, Sunčane Škrinjarić, Nade Iveljić, pa do suvremenih radova Sanje Pilić, Julijane Matanović i drugih.

Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati