"Da je kamion udario u Tošin Touareg, bilo bi materijalnih tragova na kolniku"
TEORIJA o tragičnoj pogibiji makedonskog pjevača Toše Proeskog, koji je poginuo 16. listopada oko 6.30 sati na autocesti A3 Zagreb - Lipovac, a koja je iznesena u makedonskom listu Večer, po svemu sudeći je još jedna u nizu novinarskih patki s ciljem podizanja novinarske naklade.
Prije svega u teoriji Večeri, koja kaže kako je Hrvatska lažirala dokaze o smrti makedonskog pjevača, te kako je riječ o "montiranju procesa" (jer fotografija kamiona koju list "ekskluzivno" donosi dokazuje da rekonstrukcija nesreće nije istinita) također se napominje i kako je "makedonski vozač terenca osumnjičen, a hrvatski pušten i slobodan" te kako je netko "prijevremeno presudio".
Makedonski je list i sam, čini se, "prijevremeno presudio", i to objavi članka, u kojemu stoji da je "hrvatski vozač pušten i slobodan", a poznato je da je vozač kamiona u kojega se Touareg Proeskog zabio bio 49-godišnji Slaviša Kuzmanović iz Beograda, a kamion kojega je vozio imao je talijanske registracijske oznake.
Također, "ekskluzivnu policijsku snimku kamiona" mogao je snimiti bilo tko, jer je kamion, kako u razgovoru za Index pojašnjava sudski vještak iz Požege, Darko Konjević, a koji je obavio i vještačenje na mjestu nesreće preminulog pjevača, na zaustavnoj traci autoceste ostao od trenutka kada se nesreća dogodila, dakle od 6:30 ujutro, pa do 15 sati poslijepodne istog dana.
"Objavljena fotografija nije policijska"
Konjević također napominje i kako fotografija koju je list objavio nije policijska, kako je rečeno u tekstu. Iz fotografije se s obzirom na njezinu kvalitetu, također kaže Konjević, apsolutno ništa ne može zaključiti vezano za štetu na prikolici kamiona.
Konjević je potvrdio da je na fotografiji kamion u kojega je udario Touareg Proeskog. On, nastavlja, nije osobno nazočio očevidu, nego ga je istražni sudac pozvao naknadno.
"Ja sam po dolasku na mjesto nesreće pogledao i mjesto i kamion koji se još uvijek tamo nalazio", kaže Konjević te dodaje kako su na kamionu bili vidljivi znakovi oštećenja. Njegov se nalaz, kaže, temelji na materijalnim činjenicama utvrđenima tijekom očevida. "Iza mene je trideset godina rada i sedamnaest tisuća spisa, iza sebe imam nekoliko prometnih nesreća koje su se dogodile na ovom području, a koje su bile gotovo identične kao ova Toše Proeskog", kaže Konjević.
Je li ispitan očevidac koji se na mjestu nesreće pojavio netom nakon što se dogodila?
Prema njegovim saznanjima, kaže, na mjestu nesreće prije dolaska policijskih službenika, koji su se tamo, kaže, pojavili već u 6:40 sati, sasvim slučajno našli su se i službenici Hrvatskih autocesta, koji su zaduženi za održavanje te ceste. Isto tako, Konjević kaže kako nije siguran ni je li ispitan još jedan svjedok koji se na mjestu nesreće pojavio netom nakon što se dogodila.
Večer navodi kako je kamion u potpunosti neoštećen, te kako su netaknuti svi njegovi stražnji dijelovi, pri čemu navode registarsku pločicu, branik, sanduk kamiona... "Registarska pločica nije ni mogla biti oštećena kada nije bila u dometu udara", kaže Konjević te dodaje kako se ne može pričati o udaru Touarega u kamion, nego u prikolicu kamiona. "Samo vozilo nije imalo nikakvog kontakta s Touaregom", kaže vještak.
Isto tako, navodi, neke fotografije Touarega nastale su nakon dodatnog sabijanja vozila, kojega su učinili vatrogasci prilikom izvlačenja pjevača iz vozila. "Da bi ga izvukli van oni su morali povući krov unatrag", kaže Konjević.
List, naime, navodi kako je "prema priči da je terenac udario i zavukao se pod kamion, terenac koje teži više od dvije tone, na Tošinoj strani ostao smrskan kao da je od folije, a na kamionu se ni kotač nije udubio od udarca". "Oni ne analiziraju ni gdje se nalaze konstruktivna pojačanja na automobilu predviđena za moguće udarce", komentira Konjević.
S fotografije je, kako piše list, jasno vidljivo da terenac nije udario u kamion, nego da je najvjerojatnije bilo suprotno, odnosno da je kamion udario u terenac. Požeški sudski vještak odbacuje navode lista da je kamion možda udario u Touareg, jer "za to bi morali biti vidljivi materijalni tragovi na kolniku, a ne samo podudarnost među oštećenjima na vozilima".
"Trebalo bi njihovog ´stručnjaka´ pitati koliko obavljenih očevida ima iza sebe"
"Oni spominju izjave nekakvog stručnjaka osiguravajućeg društva, trebalo bi njega pitati koliko očevida obavljenih ima iza sebe", kaže Konjević, te nastavlja kako se fotografija kao što je ova objavljena u listu ne koristi pri analizama prometnih nesreća, budući da nije snimana iz pravilnog kuta za analizu. Konjević opovrgava i da je u istrazi bilo ikakve "misterije" o kojoj piše list, a jedan od dokaza koji tome idu u prilog je i činjenica da su i kamion i Touareg na dan nesreće do poslijepodnevnih sati (oko 15 sati) bili na mjestu nesreće. "Kamion je mogla snimiti bilo koja televizijska ekipa, bilo koji fotograf, nitko ga nije skrivao", kaže.
Svi su dokazni materijali, uključujući i na desetke fotografija na kojima su vidljivi detalji, pa i oštećenja na kamionu, dostavljeni makedonskom pravosuđu, kojemu je slučaj i proslijeđen, napominje Konjević. Na njemu sada ostaje da provede istragu do kraja i procesuira potencijalne odgovorne. "Nećete nigdje vidjeti da makedonsko pravosuđe negdje komentira slučaj, jer je postupak još uvijek u tijeku", zaključuje Konjević.
R.I.
Foto: Večer/ Index / Marija Radošević (Glas Slavonije) / AFP

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati