Svaka treća žrtva na cestama je motociklist. "Ceste su loše, a sustav obuke star"

S PRVIM danima proljeća na hrvatske su ceste ponovno stigli motociklisti, no brojke su i dalje zabrinjavajuće - svaka treća poginula osoba na cestama vozač je motocikla. U protekle dvije godine život je izgubilo čak 150 motociklista, objavljeno je u Dnevniku HRT-a.
Glavni uzroci nesreća i dalje su neprilagođena brzina, oduzimanje prednosti, ali i loše stanje prometnica. "Masa uvjeta utječe na sigurnost motocikla – nečistoća na cesti, tekućine, ostaci nesreća. Asfalt zna biti klizav, a lako se izgubi kontrola nad motociklom", upozorio je prometni motociklist Siniša Novak iz Prve postaje prometne policije, savjetujući vozače da prilagode brzinu, drže razmak i ne voze se između vozila.
Prema podacima, 2023. godine u Hrvatskoj je poginuo 71 motociklist, a godinu prije 76. U Zagrebu je lani zabilježen pad smrtnosti motociklista od 30 posto - s 11 na šest poginulih, potvrdio je Drago Bukovčak iz zagrebačke prometne policije.
"Na području Policijske uprave zagrebačke prošle godine imamo zabilježenih 4,9 posto. Šest poginulih motociklista, što bi u odnosu na prošlu godinu bio pad od 30 posto jer smo ih tada imali 11", dodao je Drago Bukovčak, pomoćnik načelnika Prve postaje prometne policije Zagreb.
No, mnogi upozoravaju i na zastarjeli sustav obuke. "Program za motocikliste nije se mijenjao 30 godina. Previše vremena troši se na poligonu, a premalo na stvarnim cestama", istaknuo je dugogodišnji instruktor vožnje Vladimir Bitanga. Predlaže da se iz programa izbace "akrobatske" poligonske vježbe i da se više pažnje posveti tehnikama vožnje.
Motoklubovi: Sigurnost ovisi i o stanju cesta
Posebno su aktivni motociklistički klubovi, osobito u Slavoniji. "Nažalost, ceste su kakve jesu, pogotovo kod nas u Slavoniji, uvijek je početak sezone najkritičniji, radovi na poljoprivrednim zemljištima tijekom kojih se nanosi razna prljavština na prometnice, traktori koji nisu očišćeni prilikom dolaska na prometnice i onda su tu još nepripremljeni motociklisti", rekao je Zdravko Bošnjak, predsjednik Motokluba Osijek.
Bošnjak podsjeća kako su ključni faktori sigurnosti gume, kočnice i rasvjeta na motociklu. "Zakonski su propisana kratka svjetla 24 sata, a mi u klubu potičemo da motociklisti danju upale i duga svjetla, da budu uočljiviji."
Na kraju, motociklisti apeliraju na vozače automobila da budu dodatno oprezni i paze na njih na cestama.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati