Reuters: Index i ove godine medij broj 1 u Hrvatskoj

REUTERSOVO godišnje istraživanje o stanju digitalnog medijskog biznisa i ove je godine je proglasilo Index medijem broj 1 u Hrvatskoj.
Index opet najčitaniji
Prema godišnjem Digital News Reportu koji provodi Reutersov institut za proučavanje novinarstva, 77 posto hrvatskih građana vijesti najviše konzumira preko online medija.
Najviše njih, 49 posto, vijesti čita na Indexu, kao i godinama unazad.
Evo poretka:
- Index.hr (49 posto)
- 24sata (43 posto)
- Dnevnik.hr (34 posto)
- Jutarnji (31 posto)
- Net.hr (24 posto)
- Večernji (23 posto)
- Tportal.hr (22 posto)
- HRT.hr (22 posto)
- Dnevno.hr (19 posto)
- lokalni mediji (17 posto)
- Telegram (15 posto)
- RTL (15 posto)
- Slobodna Dalmacija (13 posto)
- Direktno.hr (11 posto)
- 24 sata Express (7 posto)
- N1 (7 posto).
Nastavlja se pad povjerenja u medije
Online medije slijedi televizija, preko koje se informira 64 posto građana, što je rast od jedan posto u odnosu na godinu ranije. 46 posto građana informira se preko društvenih mreža, a 21 posto preko tiskanih medija.
Od televizija najviše građana Hrvatske informira se preko Nove TV (47 posto), RTL-a (46 posto) i HRT-a-a (45 posto). Najpopularnija tiskana izdanja su 24 sata (27 posto), Jutarnji list (17 posto) i Večernji list (14 posto). Građani od uređaja za čitanje vijesti najviše koriste smartphone (85 posto), računala (62 posto) i tablete (23 posto).
U istraživanju stoji da 36 posto građana vjeruje vijestima, što je 2 posto više nego lani. Indexu, prema istraživanju, vjeruje 46 posto građana, 27% se izjasnilo neutralno, a 27% je reklo da mu ne vjeruje. Građani i dalje najviše vjeruju televizijama. Nova TV je prva u toj kategoriji (64 posto), a slijede RTL (62 posto) i HRT (52 posto).
Blagi rat tržišta, HRT u sve težoj situaciji. Hrvati neskloni plaćanju online vijesti
Hrvatsko medijsko tržište u 2024. bilježi blag rast i veću svijest o digitalnoj tranziciji, ali i dalje se suočava s izazovima. HRT, iako ga tjedno gleda 45% odraslih, u sve je težoj financijskoj situaciji - pristojba se nije mijenjala 15 godina, a vlada ga dodatno financira. Planira se smanjenje broja zaposlenih za 30%, uz ulaganja u digitalnu produkciju.
Nova TV (United Grupa) i RTL (CME) ostaju dominantni komercijalni kanali. Obje televizije 2023. nisu ispunile zakonsku obvezu ulaganja u domaće produkcije. United Grupa zbog financijskih problema smanjuje troškove na N1. U tiskanom sektoru najprodavaniji je 24sata (Styria), dok je Hanza Media i dalje najveći domaći nakladnik. Nakon povlačenja Tiska iz distribucije, vlada je pokrenula sufinanciranje dostave novina.
Plaćanje online sadržaja i dalje je rijetko – samo 6% građana ima pretplatu, članstvo ili donaciju, što je jedan od najnižih udjela u Europi.
Lokalni mediji, iako brojni, suočeni su s nedostatkom sredstava i ovise o političkom i javnom oglašavanju, koje je i dalje netransparentno, a neka područja i dalje su slabo medijski pokrivena, navodi se u istraživanju.
U 2024. zabilježene su 752 tužbe protiv novinara, 41% njih ima obilježja SLAPP tužbi, usmjerenih na zastrašivanje novinara. Većina presuda bila je u korist novinara. Prema indeksu slobode medija, Hrvatska se nalazi na 60. mjestu od 180 zemalja, a stanje medijskih sloboda ocijenjeno je kao "problematično".

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati