Društvene mreže postale glavni izvor vijesti u SAD-u

DRUŠTVENE mreže i platforme s videozapisima postale su glavni izvor vijesti u Sjedinjenim Američkim Državama prestigavši tradicionalne televizijske kanale i internetske portale, prema istraživanju Digital News Reporta koje prenosi BBC. Više od polovine ljudi, njih 54 posto, informira se na mrežama poput Facebooka, X-a i YouTubea, čime su one prestigle televiziju (50 posto) te informativne portale i njihove aplikacije (48 posto), prema istraživanju instituta Reuters.
"Rast društvenih medija nije jedinstven Sjedinjenim Državama, no čini se da se promjene ondje odvijaju brže i s više učinka", utvrđeno je u izvješću. Voditelj podcasta Joe Rogan bio je u tome najistaknutija ličnost, pri čemu je gotovo četvrtina sudionika (22 posto) rekla da im je on u proteklom tjednu bio izvor informiranja.
"Političari radije razgovaraju s pristranim internetskim voditeljima nego s novinarima"
Autor izvješća Nic Newman kazao je da rast informiranja preko podcasta "predstavlja još jedan značajan izazov za tradicionalne izdavače". Institut je također naglasio trend političara da radije razgovaraju s internetskim voditeljima koji su im skloni nego s "mainstream" novinarima.
Navodi se da političarima diljem svijeta "sve više uspijeva zaobilaženje tradicionalnog novinarstva u korist prijateljski nastrojenih i pristranih medija, voditelja i influencera koji često dobivaju poseban pristup, no rijetko postavljaju teška pitanja, pri čemu su mnogi bili upleteni u širenje lažnih vijesti".
"Otkad je Musk preuzeo X, koristi ga puno više desničara"
Unatoč popularnosti, influencere i internetske ličnosti gotovo polovina sudionika iz svih krajeva svijeta (47 posto) opisala je kao velik izvor lažnih ili varljivih informacija, što je na istoj razini s političarima. Korištenje X-a kao izvora informiranja postojano se povećava diljem svijeta, najviše u SAD-u.
Izvješće dodaje da je, otkako je Elon Musk preuzeo mrežu 2022., "znatno više ljudi sklonijih desnici, osobito mladih muškaraca, pristupilo X-u, dok su ga neke progresivne publike napustile ili ga koriste rjeđe". U SAD-u se udio osoba koje sebe smatraju desničarima utrostručio od Muskovog preuzimanja.
Suparničke mreže poput Threadsa, Blueskya i Mastodona "ostvaruju malen učinak globalno" te ih za vijesti koristi dva posto ili manje osoba, prema izvješću. Izvješće Digital News Report objavljuje se 14. godinu zaredom, a u istraživanju je sudjelovalo gotovo 100.000 ljudi u 48 zemalja.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati