Crkva promijenila stav oko limba
KATOLIČKA CRKVA je nakon stoljeća neizvjesnosti promijenila svoj stav oko limba, "najblažeg" dijela pakla u kojem su duše vječno osuđene na izostanak kontakta s Bogom. Po novom je koncept djece koja nekrštena umru i moraju ići u limb napušten, jer postoje dobri razlozi za misliti da takva djeca idu u raj.
U dokumentu naziva "Nada za spasenjem djece koja umru bez krštenja", koji je odobrio sam papa Benedikt, a objavljen je na stranici "Originsa", službe Katoličke novinske agencije, koja je dio Službe biskupa SAD-a, a čiji je autor Međunarodna teološka služba, revidira se stav sv. Augustina iz 4. st., koji je rekao da djeca koje umru bez krštenja idu u pakao, ali da tamo trpe samo najblažu kaznu, odnosno izostanak kontakta s Bogom.
"Zaključak ove studije je da postoje teološki i liturgijski razlozi za nadu da djeca koja umru bez krštenja mogu biti spašena i odvedena na mjesto vječne sreće, čak i uzevši u obzir da ne postoji eksplicitno naučavanje o tom pitanju u svetim spisima", kaže se u studiji.
Iako, navodi se da to nije dokaz, nego razlog za nadu i molitvu.
Ovakva promjena se očekuje već godinama, budući da nikad zapravo nije postojala službena doktrina oko limba. Dokument Međunarodne teološke službe je proučio stoljeća katoličkog naučavanja oko ovog pitanja, od kojih je zadnje u katekizmu iz 1992., koji ispušta spominjanje limba.
Iako dokument nema snagu papinske enciklike ili dokumenta Kongregacije za nauk vjere (Međunarodna teološka služba je savjetodavno tijelo Kongregacije), činjenica da je javno objavljen pokazuje da su odgovorni htjeli da ga vjernici pročitaju.
U tom smislu, dokument namjerno ostaje nejasan, ne želeći zaplesti cijelu katoličku doktrinu u logički paradoks. Naime, kako je Associated Pressu rekao jedan Richard McBrien, teolog sa sveučilišta Notre Dame: "Ako nema limba i ako ćemo mijenjati učenje sv. Augustina, onda nam ostaje jedna opcija, naime, da je svatko rođen u stanju milosti", što zapravo efektivno briše Prvi grijeh, tako da otvara pitanje je li krštenje čin ulaska u Crkvu ili primanje milosti Isusa Krista, što je samo po sebi jedno od pitanja na kojima se mnogi kršćani razilaze.
No, teolozi su smatrali da im novo vrijeme predstavlja nove izazove na koje moraju odgovoriti. Po njihovom mišljenju, okrutno je od Crkve tjerati roditelje kojima su djeca umrla da se osjećaju krivima zbog toga što ih nisu krstili.
S druge strane, izbjegavanje jasnog rješenja dvojbe moglo bi dovesti do novih razmirica, ali grubo gledano, može se reći da je Crkva napravila jedan jako pozitivan korak u razmatranju vlastite doktrine.
J.D.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati