Svi su ga hvalili, ali ga nitko nije želio kupiti. Bio je previše ispred svog vremena
RENAULT Avantime bio je jedan od najambicioznijih i najneobičnijih automobila koje je francuska autoindustrija ikada proizvela. Njegov futuristički dizajn, smjela filozofija i tehnička rješenja trebali su otvoriti novu eru luksuznih vozila. No, umjesto toga, Avantime je postao jedna od najvećih komercijalnih pogrešaka Renaulta - automobil koji su mnogi hvalili zbog inovativnosti, ali koji gotovo nitko nije želio kupiti.
Vizija budućnosti ili pogrešan eksperiment?
Početkom devedesetih godina, Renault je bio u usponu, a njihova podružnica Matra, specijalizirana za inovativna vozila, imala je iza sebe uspjeh s Renaultom Espace, prvim pravim europskim monovolumenom. Matra je u suradnji s Renaultom odlučila napraviti nešto radikalno - automobil koji će kombinirati prostranost monovolumena s ekskluzivnošću luksuznog coupea.
Koncept Avantimea predstavljen je na salonu automobila u Ženevi 1999. godine, a proizvodna verzija ugledala je svjetlo dana 2001. godine. Ime Avantime nastalo je od francuskih riječi "avant" (prije) i "time" (vrijeme), simbolizirajući njegovu viziju budućnosti.
Dizajn- hrabar, ali polarizirajući
Renault Avantime bio je potpuno jedinstven - coupe s dvama ogromnim vratima bez središnjeg B stupa, s prostranom unutrašnjošću inspiriranom luksuznim monovolumenima i staklenim krovom, koji je stvarao dojam panoramske vožnje.
Najznačajniji dizajnerski elementi:
- velika aluminijska vrata bez središnjeg stupa, koja su se otvarala u specijalnom dvostrukom mehanizmu kako bi ostala praktična u skučenim parkirnim prostorima
- ogroman stakleni krov s velikom količinom prirodnog svjetla u unutrašnjosti
- visoka i prostrana kabina koja je omogućavala udobnost monovolumena, ali u coupe formi
- napredna tehnologija u unutrašnjosti - vrhunski materijali i digitalne kontrole.
Unatoč hrabrom dizajnu, mnogi potencijalni kupci nisu znali što bi mislili o Avantimeu. Bio je previše luksuzan da bi bio običan obiteljski monovolumen, ali previše čudan da bi ga tradicionalni ljubitelji coupea prihvatili.
Snažan, ali težak
Avantime je koristio 3.0-litreni V6 motor s 210 KS, koji je dolazio u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim ili 5-stupanjskim automatskim mjenjačem. Kasnije su bile dostupne i slabije verzije s 2.0-litrenim turbobenzinskim motorom (163 KS) te 2.2-litrenim dizelom (150 KS).
Međutim, velika masa automobila (gotovo 1.7 tona) i visoko težište narušavali su vozne osobine. Iako je bio udoban, nije bio sportski, što je dodatno zbunjivalo kupce - coupe bi trebao biti dinamičan i brz, ali Avantime je bio više nalik na luksuzni kruzer na kotačima.
Neuspjeh na tržištu - kombinacija lošeg tajminga i krive strategije
Iako su Renault i Matra imali velika očekivanja, prodaja je bila katastrofalna. Glavni uzroci neuspjeha uključivali su:
- Nepostojeće tržište za ovakav automobil - kupci luksuznih coupea nisu željeli automobil koji izgleda kao monovolumen. Obiteljski kupci nisu željeli skupo vozilo s dvoja vrata. Avantime nije imao izravnog konkurenta, što je značilo da se nije mogao uspoređivati ni s jednim postojećim modelom.
- Previsoka cijena - u usporedbi s konkurentima iz premium segmenta (Mercedes CLK, Audi A5, BMW serije 3 Coupe), Avantime je bio skuplji, ali nije imao imidž prestižne marke. U svojoj najskupljoj izvedbi, koštao je oko 40.000 eura, što je bilo previše za automobil koji su mnogi smatrali čudnim eksperimentom.
- Loš trenutak za lansiranje - početkom 2000-tih, tržište je počelo naglo prelaziti na SUV-ove. Ljudi su željeli povišene automobile s prostranom unutrašnjošću, ali u konvencionalnijem formatu. Coupe modeli su gubili popularnost, a luksuzni monovolumeni nisu nikada ni zaživjeli kao ozbiljna klasa vozila.
Kraj proizvodnje i propast Mantre
Renault je planirao da se Avantime proizvodi u Matrinoj tvornici u Romorantinu, gdje se do tada sklapao Espace. Međutim, slaba prodaja Avantimea i odluka Renaulta da novi Espace proizvodi u vlastitim pogonima značila je da Matra ostaje bez posla. Matra je već 2003. godine ugasila svoju proizvodnju automobila, što je ujedno značilo i kraj Avantimea.
U samo dvije godine, Renault je proizveo 8557 primjeraka Avantimea, što je bilo daleko ispod planiranih brojki. Renault je 2003. godine prekinuo proizvodnju i povukao model s tržišta.
Međutim, godinama kasnije, Avantime je stekao kultni status među ljubiteljima neobičnih automobila. Njegov dizajn, koji je u vrijeme lansiranja bio predmet ismijavanja, danas se cijeni zbog hrabrosti i inovativnosti.
Renault Avantime bio je hrabar projekt koji je pokušao spojiti luksuz, prostranost i sportsku ekskluzivnost u jednom automobilu. Međutim, njegov neobičan dizajn, visoka cijena i loš trenutak lansiranja doveli su do toga da tržište nije bilo spremno za njega. Postao je simbol vizije koja je bila previše radikalna za svoje vrijeme.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati