Sat rada u autoservisima skočio iznad 200 eura, osiguranje poskupljuje

TROŠKOVI vlasništva automobila nikad nisu bili veći.
Paralelno s rastom cijena automobila narasli su i troškovi servisa. Danas je uobičajeno redovni servis plaćati nekoliko stotina eura, a prije samo koju godinu plaćali smo isti iznos u kunama. Nimalo čudno, jer nisu samo poskupjeli dijelovi. Drastično je skočila i cijena radnog sata, pa se sada kreće od oko 30-40 eura na više. Puno, ali i malo u odnosu na neke druge zemlje.
U Njemačkoj cijena probila granicu od 200 eura
Cijene u autoservisima posljednjih godina rastu, a 2024. satnice su značajno poskupjele, pokazuje najnovija analiza Saveza njemačkih osiguravatelja (GDV). Analiza se temelji na podacima stručne organizacije DEKRA, koja je detaljno pratila kretanje cijena u autoservisima i lakirnicama.
"Radovi na mehanici, elektrici ili karoseriji u prosjeku su koštali 202 eura po satu, dok su se za lakirerske usluge plaćala čak 220 eura. Obje cijene porasle su gotovo osam posto u odnosu na prošlu godinu", objašnjava glavni direktor GDV-a Jörg Asmussen.
Rast cijena nije novost, već trend koji traje godinama. "Troškovi servisa rastu znatno brže od opće inflacije. Od 2017. do 2024. potrošački indeks porastao je za oko 24 posto, dok su satnice u radionicama i lakirnicama skočile za čak 50 posto", dodaje Asmussen.
Za osiguravatelje je to već ozbiljan problem. "Prosječna šteta na osobnom automobilu u okviru obveznog osiguranja 2024. iznosila je oko 4.250 eura, što je sedam posto više nego godinu ranije i gotovo 60 posto više u odnosu na 2017., kada je prosjek bio oko 2.700 eura", navodi Asmussen. Uz skuplji rad, cijene dodatno podižu i sve skuplji rezervni dijelovi.
Osiguravatelji troškove prebacuju na klijente
Povećanja od 20 i više posto godišnje posljednjih godina nisu rijetkost. GDV ističe kako su u zadnje dvije godine akumulirani gubici u osiguravateljskom sektoru dosegli gotovo pet milijardi eura. Mnogi osiguravatelji već su reagirali povećanjem premija.
Za 2025. GDV očekuje povratak u zonu dobiti, no upozorava da će pritisak na cijene i dalje ostati vrlo visok. To znači da će i u sljedećem razdoblju premije autoosiguranja nastaviti rasti.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati