Ovi kineski auti imaju pune baterije za samo 100 sekundi

KINESKI proizvođači predstavljaju koncept koji donosi revolucionarne promjene u svijet električnih automobila.
Kinezi su odlučili ponuditi i komercijalizirati rješenje putem kojeg se poništava glavna mana električnih punjača – čekanje. Naime, iako je ideja zamjene baterija stara već nekoliko godina, tek su se sada u Kini odlučili popularizirati ju u programu osobnih automobila.
I opet su pokazali kako su lideri u električnoj mobilnosti, a zasniva se na ideji da se umjesto punjenja baterije mijenjaju, i to za manje od dvije minute. Upravo tako, ideja je osnivanje stanica za zamjenu baterija u kojima se neće automobili spajati na punjač već će mu se mijenjati baterije.
Iza ove električne revolucije stoji CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Limited), najveći svjetski proizvođač baterija za električna vozila. Njihov cilj je do kraja godine imati čak tisuću stanica za zamjenu baterija u 31 kineskom gradu. A glavni adut ovog sustava je novi ‘Choco-SEB’ – baterija koju možete zamijeniti za samo 100 sekundi.
Možda je Tesla prvi razmišljao o zamjenjivim baterijama, ali kineski proizvođači su tu ideju pretvorili u stvarnost – i to velikom brzinom. Nio već ima brojne swap stanice po Kini, a sada mu se pridružuje i Changan Automobile sa svojim novim modelom Ashan 520 – prvim automobilom koji koristi Choco-SEB baterije.
Iza skromnog izgleda Oshan 520 krije se potencijal za revoluciju u gradskom prijevozu. S dosegom od 515 kilometara i cijenom od oko 23.000 dolara, automobil je stvoren za potrebe taksista. Njima je vrijeme novac, pa uvođenje mogućnosti zamjene baterija zvuči više nego poželjno.
Chongqing već ima 34 takve stanice. Jedna stanica može obaviti više od 800 zamjena dnevno, što znači da više nema čekanja ni gužvi – samo ulazak, zamjena i nastavak vožnje. Ova tehnologija je protom vrlo kompatibilna, pa je tako CATL već dogovorio suradnju s brojnim brendovima – uključujući GAC, Chery, Nio, SAIC, FAW, BAIC . Njihovi će modeli podržavati ovu zamjenjivu bateriju.
U Kini primjena Choco-SEB tehnologije se vidi kao vrlo izgledna budućnost. Europa i ostatak svijeta pak ulažu u infrastrukturu za brzo punjenje. Vrijeme će pokazati koje je rješenje bolje i vlasnicima električnih automobila privlačnije.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati