Novi Renault 5 je hit. Top Gear ga je testirao i oduševljeni su

NOVI električni Renault 5 postao je pravi tržišni fenomen, pogotovo u privlačenju kupaca koji dosad nisu vozili automobile ove francuske marke. Popularni supermini postao je najprodavaniji električni automobil među privatnim kupcima u Velikoj Britaniji, čime je Renault dospio na drugo mjesto ukupne prodajne ljestvice.
Podaci su impresivni: čak 84% kupaca novog Renaulta 5 po prvi su put odabrali ovu marku, što predstavlja jednu od najviših stopa osvajanja novih kupaca u povijesti tvrtke. Nedavno istraživanje na gotovo 1900 kupaca u Velikoj Britaniji pokazalo je da je većina njih prešla s konkurentskih modela. Tako je 4,4% bivših vlasnika Fiata 500, 3,8% Ford Fieste i 3,4% Mini Coopera odlučilo svoj stari automobil zamijeniti za novu 'peticu'.
Top Gear je testirao novu Peticu i ovo su njihovi dojmovi:
Prvo što upada u oči jest jednostavnost korištenja 'Petice'. Iako se to čini kao nešto što bi se trebalo podrazumijevati, mnogi su proizvođači zakomplicirali stvari s novim sigurnosnim zahtjevima i integracijom tehnologije. U Renaultu 5, nakon ulaska i pritiska na pomalo skriveni gumb za pokretanje, mobitel se svaki put trenutačno povezuje na bežični Apple CarPlay. Budući da automobil koristi ugrađeni Googleov sustav, navigacija na 10,1-inčnom zaslonu odmah prikazuje nedavna pretraživanja s Google Mapsa na mobitelu, spremna za polazak.
Tijekom vožnje, ni upozorenje na ograničenje brzine ni pomoć za ostanak u traci nisu previše napadni. Oba sustava mogu se isključiti dvostrukim pritiskom na fizičku tipku smještenu desno od upravljača.
Testni model s paketom opreme Techno ima i adaptivni tempomat, a na autocesti se R5 ponaša jednako zrelo kao i u gradu. Riječ je o iznimno profinjenom malom automobilu koji odlično prigušuje buku s ceste i od vjetra, a udobnosti pridonose i sjedala presvučena recikliranim traperom.
Punjenje i doseg u praksi
Deklarirana maksimalna snaga punjenja je 100 kW. Na dužim putovanjima najčešće su koristili punjače snage 150 kW i više, gdje je R5 pouzdano primao preko 90 kW sve dok baterija ne bi dosegnula 80 posto kapaciteta. Na svakom putovanju dosad, automobil se brzo i bez greške spajao na punjač, a Googleova navigacija precizno je predlagala gdje je najbolje stati, pa čak i prikazivala dostupnost priključaka na punionicama u stvarnom vremenu.
Zaključak je jasan: Renault 5 nije samo gradski automobil. Čak i na dužim relacijama, uz neprestano uključen klima-uređaj tijekom nedavnog toplinskog vala, pokazao se vrlo učinkovitim. Pri brzini od oko 110 km/h (70 mph) i dalje postiže prosjek koji omogućuje doseg od preko 320 kilometara (200 milja) između punjenja.
A budući da baterija ima relativno malen kapacitet od 52 kWh, napuni se otprilike za vrijeme potrebno za odlazak na toalet i ispijanje kave.
Više od gradskog automobila
U praksi se nisu morali previše zamarati planiranjem punjenja. Automobil sam planira rutu, a ekipa Top Geara je uglavnom slijedila njegove preporuke. Zanimljivo je da je putovanje u Sjeverni Yorkshire ostalo u sjećanju ne zbog punjenja, već zato što su napokon na cesti susreli i druge primjerke modela R5.
S obzirom na cijenu i učinkovitost, pravo je čudo da već nije preplavio ulice, no iz Top Geara kažu da ne sumnjaju da je samo pitanje vremena kada će postati sveprisutan prizor.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati