OPEL predstavlja prototip automobila opremljen sustavom koji bi mogao ući i u serijsku proizvodnju na vozilima opremljenim autonomnim sustavom upravljanja.
Najkraće rečeno, ovaj primjerak Opelova SUV-a svjetlom komunicira s pješacima. Na ovogodišnjem Međunarodnom simpoziju o automobilskim svjetlima (ISAL) u Darmstadtu, Opel i Stellantis predstavili su posebno opremljeni Opel Grandland razvijen u suradnji s Tehničkim sveučilištem u Darmstadtu (TU Darmstadt).
Riječ je o tehnološkom demonstratoru koji pokazuje kako bi autonomna vozila 3. razine SAE 3 ("Vozač ne prati promet i nema ruke na upravljaču") u budućnosti mogla komunicirati s pješacima i drugim sudionicima u prometu pomoću svjetlosnih signala i simbola.
Posebno opremljeni Grandland dobio je kameru za detekciju objekata i gesta, kao i AI sustav za predviđanje namjera. Time vozilo prepoznaje uobičajene, ali rizične situacije, primjerice kada dijete istrči na cestu za loptom ili kada pješak naglo izađe između parkiranih automobila.
Kako funkcionira svjetlosni sustav
U trenutku kada automobil vozi autonomno (razina SAE 3 ili viša), prednji i stražnji pokazivači stalno svijetle u svjetloplavoj (cyan) boji. Time se drugim sudionicima u prometu jasno signalizira da vozilo vozi samo. Ostala svjetlosna signatura ostaje bijela.
Ako kamera uoči pješaka na putu, automobil počinje kočiti, a bijela svjetla mijenjaju se u svjetloljubičastu (magenta), dok se na malom zaslonu umjesto klasičnog Opelova "Blitza" prikazuje upozorenje u istoj boji. Kada se vozilo zaustavi, svjetla prelaze u zelenu, a zaslon prikazuje hodajuću figuru, poznatu s pješačkih semafora. To pješaku jasno poručuje da je automobil stao i da može sigurno prijeći cestu.
Ako AI algoritam ne može samostalno donijeti odluku, sustav u skladu s pravilima za napredne sustave pomoći vozaču (ADAS) daje signal vozaču da preuzme upravljanje.
Bitan izbor boja
Inženjeri su posebno pazili na izbor boja. Kako pojašnjava Julisa Le, vodeća inženjerka inovacija u Stellantisu, odabrane su boje koje se ne koriste u drugim prometnim funkcijama. Crvena je odmah razumljiva, ali je već rezervirana za kočnice i stražnja svjetla. Zato su svjetloplava i ljubičasta pažljivo testirani i odabrani jer nisu prisutni u prometnim situacijama, a omogućuju jasnu i jednoznačnu komunikaciju.
Projekt je razvijen unutar Opelova centra u Rüsselsheimu, uz podršku Opel Concept Workshopa i studenata Tehničkog sveučilišta u Darmstadtu. Cilj partnerstva je razvoj nove generacije rasvjetnih tehnologija koje će povećati sigurnost i povjerenje u autonomna vozila.
Ovaj konceptualni Grandland pokazuje kako bi vozila sutrašnjice mogla govoriti jezikom svjetla na jednostavan i razumljiv način.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati