Stellantis odustaje od autonomne vožnje: Preskupa je, a interes je premali

STELLANTIS, jedan od najvećih koncerna u autoindustriji, odustaje od razvoja sustava autonomne vožnje.
U pitanju je AutoDrive, sustav napredne vozačke asistencije (ADAS) treće razine, koji sad ide na led. Stellantis obustavlja aktivnosti oko daljnjeg razvoja, a razlog odustajanja leži u visokim troškovima razvoja, tehnološkim izazovima i upitnoj tržišnoj potražnji, doznaje Reuters.
Zanimljivo je kako su iz kompanije istaknuli da je tehnologija spremna za upotrebu, no trenutno tržište nije dovoljno zrelo za njezinu implementaciju.
"Ono što je predstavljeno u veljači 2025. bila je tehnologija razine 3, za koju trenutačno postoji ograničena tržišna potražnja, pa stoga nije pokrenuta, ali tehnologija je dostupna i spremna za primjenu", izjavio je glasnogovornik Stellantisa.
Stellantis je u veljači ove godine predstavio svoj sustav STLA AutoDrive, dizajniran po principu funkcionalnosti bez „upotrebe ruku i očiju" ("hands-free and eyes-off functionality") u vožnji pri brzinama do 60 km/h. Tehnologija je trebala omogućiti vozačima da se nakratko posvete drugim aktivnostima poput gledanja filmova, čitanja ili dopisivanja.
Pri većim brzinama dopuštala bi se 2+ razina gdje bi vozač morao imati pogled na cestu. Također je predviđena buduća nadogradnja za vožnju pri brzinama do 95 km/h i u složenijim uvjetima.
Tko nudi razinu 3?
Stellantis s godišnjim prihodima većim od 155 milijardi eura i dobiti koja premašuje 5.5 milijardi eura ne može si priuštiti daljnji razvoj sustava autonomne vožnje razine 3.
Jedini koji trenutačno igra na kartu razine 3 je Mercedes čiji Drive Pilot se osim u Njemačkoj nudi i u nekim američkim državama. Honda ima Traffic Jam Pilot koji je dostupan u Japanu, dok BMW samo u Njemačkoj nudi Personal Pilot.
Ostale kompanije poput Waymo, Cruise, Tesla i dr. rade na autonomnim rješenjima, ali većinom unutar robotaksi usluga i na višim razinama (razina 4) ili s nadzorom. Tu spada i Rimčev Verne čiji sustav autonomne vožnje razvija izraelski Mobileye.
Posljednje informacije spominju razinu 4, kao i da bi nakon niza odgoda prvi primjerci na ceste trebali stići sljedeće godine.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati