Bizarna telefonska navika generacije Z koja dovodi poslodavce do ludila

PRIPADNICI generacije Z, popularno zvani "zoomeri", ponovno su uspjeli zbuniti starije generacije. Nakon prigovora o lošim manirama za stolom i izbjegavanju pozdravljanja kupaca, na red je došla nova navika: javljanje na telefon bez izgovaranja klasičnog "halo".
Čini se kako u novom trendu, koji starijima djeluje potpuno nelogično, mladi odgovornost za početak razgovora prebacuju na pozivatelja, igrajući svojevrsnu igru "telefonskog kukavičluka". Umjesto pozdrava, s druge strane linije često se čuje samo tišina.
"Čujem samo disanje"
Na ovaj neobičan fenomen nedavno je upozorila jedna regruterica na društvenoj mreži X. "Nešto što sam primijetila specifično kod generacije Z jest da se mnogi od njih jave na telefon i ne kažu ništa", napisala je.
"Kao da čujem njihovo disanje i pozadinsku buku, ali oni čekaju da ja prva kažem halo", pojasnila je. Ironično, nije se radilo o nenajavljenom pozivu, već o unaprijed dogovorenom razgovoru u terminu koji je kandidat sam odabrao.
Istraživanje potvrdilo priču
Da ovo nije samo anegdota, potvrdilo je i istraživanje YouGova provedeno prošle godine, koje je pokazalo da jedan od četiri Britanca u dobi od 18 do 24 godine smatra da je u redu javiti se na poziv bez ikakvog pozdrava. Starije generacije ovu naviku smatraju izrazito nepristojnom. Primjerice, samo 27 posto osoba od 25 do 34 godine smatra takvo ponašanje prihvatljivim, a taj postotak pada na samo 14 posto kod starijih od 45 godina.
"Svi kažemo halo kada se javljamo na telefon. Isto kao da otvarate vrata", komentirao je jedan milenijalac na Redditu. "Nije samo da se to smatra pristojnim, već u slučaju telefona, to znači da ste prisutni i da ste se javili na telefon. Osoba s druge strane vas ne može vidjeti, pa je glasovna indikacija korisna."
Problemi na radnom mjestu
Loše telefonske manire postale su jedan od razloga zašto se pripadnici generacije Z teže snalaze u uredskom okruženju, napisala je Pilita Clark u članku za Financial Times. Situacija je postala toliko ozbiljna da Mary Jane Copps, osnivačica kanadske konzultantske tvrtke The Phone Lady, naplaćuje tvrtkama i do 3.100 dolara za obuku "telefonski nepismenih" mladih zaposlenika.
Zašto vlada telefonska tišina?
Stručnjaci nude nekoliko objašnjenja. Za razliku od prethodnih generacija, "zoomeri" nisu odrasli uz fiksne telefone i stoga nikada nisu usvojili klasični telefonski bonton koji su njihovi roditelji prenosili milenijalcima i generaciji X. Pozive često doživljavaju kao smetnju u svijetu u kojem dominiraju tekstualne poruke.
Jedan od glavnih razloga za šutnju je oprez. "Razlog za čekanje u tišini je taj što sada postoji mnogo prevara s automatskim pozivima koji čekaju da čuju postoji li glas", priznao je jedan korisnik Reddita. U eri porasta sofisticiranih prevara, gdje umjetna inteligencija može klonirati glas, mladi radije čekaju da pozivatelj prvi progovori kako bi se uvjerili da nije riječ o prevari ili snimljenoj poruci.
>>>Starija ekipa požalila se na naviku gen Z-jevaca na poslu. Oni: Radimo grozne poslove
Paradoksalno, drugi razlog je taj što neki pripadnici generacije Z smatraju da je nepristojno nekoga nazvati nenajavljeno. Copps se prisjetila izjave mladića s jedne od svojih radionica: "Znate, Mary Jane, ako me netko nazove iznenada, to mi govori da on više cijeni svoje vrijeme nego moje vrijeme, i neću razgovarati s njim."

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati