Četiri navike starijih s mobitelom koje izluđuju mlađe generacije

Ranije generacije odrastale su u kućanstvima s jednim jedinim telefonom. Taj fiksni uređaj, obično pričvršćen na zid u kuhinji, imao je samo jednu "aplikaciju" - iznimno dugačak, zapetljani kabel. Korištenje telefona bilo je pod strogom kontrolom roditelja, koji su bez problema mogli prisluškivati svaki razgovor, osim ako se niste uspjeli sakriti u ormar.
Danas je situacija potpuno drugačija: svatko u džepu nosi uređaj koji neprestano pišti i vibrira, a odrasli koji su nekoć nadzirali naše razgovore sada su uronjeni u svijet fotografija unuka, Candy Crusha i teorija zavjere, piše HuffPost.
Između starijih koji su se morali prilagoditi tehnologiji koju nisu poznavali i digitalnih domorodaca koji su prve TikTok račune otvarali još u kolijevci, stvorio se dubok jaz. Taj se jaz ponajviše očituje u shvaćanju pravilnog korištenja mobitela i izbjegavanja onoga što mlađi smatraju nevjerojatno nepristojnim.
Kako generacije gledaju na svoje telefone
Koja je generacija najgora kada je riječ o korištenju mobitela? Za stručnjakinju za bonton Jo Hayes, odgovor je jasan: "Mrzim to reći, ali stariji ljudi, posebno Boomeri, imaju užasnu telefonsku higijenu. Kao opće pravilo, primjećujem da mlađi ljudi to rade puno bolje."
Jodi RR Smith, stručnjakinja za manire, objašnjava da stariji ljudi tehnologiju vide kao nešto odvojeno od sebe. "Jednom kada nešto instaliraju, rijetko će, ako ikada, pregledati ili izbrisati bilo što. Oni dolaze iz generacije koja je iskusila nestajanje čitavih dokumenata s računala i zbog toga imaju zdravu dozu nepovjerenja prema tehnologiji", kaže Smith.
S druge strane, mlađi nemaju takvih strahova. "Oni vide tehnologiju kao produžetak sebe, neku vrstu kombinacije zabavljača i stalnog prijatelja. Čim se pojavi nova aplikacija ili ažuriranje, spremni su je preuzeti", dodaje Smith. Ovi različiti stavovi značajno utječu na način korištenja telefona, a izdvojili smo četiri navike starijih koje posebno iritiraju mlađe.
1. Zovu bez prethodne najave
Za one koji su odrasli uz fiksne telefone, zvonjava je bila jasan poziv na akciju - digni slušalicu i saznaj što druga osoba želi. Mladi, s druge strane, smatraju da je jedini dobar razlog za poziv smak svijeta, a čak i tada, radije bi primili kratku poruku. Za digitalne domoroce, nenajavljeni poziv krajnje je nepristojan.
"Imam 44 godine i definitivno sam posljednja generacija koja 'zove'", kaže tehnološka trenerica Brittany Smith. "Iako sam odrasla razgovarajući s prijateljima na telefon, razumijem tjeskobu koju neočekivani poziv može izazvati. Ionako smo preopterećeni, a zvonjava samo dodaje napetost." Kao primjer navodi svog oca koji vjeruje da je pristojno javiti se na svaki poziv, čak i ako to znači prekidanje razgovora s kćeri. "Uvijek se javi i odmah započne razgovor, bez obzira gdje se nalazimo", kaže ona.
2. Šalju predugačke poruke
Stručnjakinja za bonton Diane Gottsman ističe da mlađe generacije ne vole primati poruke koje izgledaju kao pisma. "Ako je poruka toliko dugačka da je morate slati u više dijelova, radije izbjegnite pisanje romana i prijeđite na stvar", savjetuje ona. Siguran znak da poruku piše starija osoba jest predstavljanje u glasovnoj poruci ("Mama je") ili potpisivanje tekstualne poruke svojim imenom. Gottsman također predlaže da se izbjegavaju nepotrebni komentari u grupnim razgovorima i prosljeđivanje lančanih pisama. "I molim vas, naučite značenje emojija. Koristite ih štedljivo i ispravno", dodaje.
3. Ne zaključavaju zaslon telefona
"Primijetila sam da većina starijih ljudi pošalje poruku i odmah stavi telefon u džep ili torbicu bez zaključavanja zaslona", kaže Hayes. "Ne mogu izbrojati koliko sam puta primila slučajni poziv iz džepa od svog oca Boomera. Gotovo svaki put kad sam s njim, moram ga podsjetiti da samo klikne bočnu tipku." Rješenje je jednostavno, kaže Brittany Smith: "Postavite automatsko zaključavanje na najkraće moguće vrijeme, primjerice 30 sekundi, tako da se telefon sam zaključa što je brže moguće."
4. Slučajno pale svjetiljku
Jedna barista iz Chicaga primijetila je zanimljiv fenomen: što je kupac stariji, veća je vjerojatnost da mu je na mobitelu upaljena svjetiljka, a da toga nije ni svjestan. "Boomeri često uperi svjetlo ravno u oči uslužnih radnika dok naručuju kavu. Iskreno, ponekad je zasljepljujuće", kaže ona. Brittany Smith uspoređuje ovo s vožnjom s upaljenim žmigavcem kilometrima. Njezin savjet je jednostavan: "Na zaključanom zaslonu možete birati koje će se dvije ikone prikazivati. Uklonite svjetiljku i zamijenite je nečim manje nametljivim."
Smijte se sada, i vi ćete ostarjeti
Iako se sada možete smijati ovim navikama, stručnjakinja za bonton Jodi Smith nudi drugačiju perspektivu: "Jedna od najboljih stvari kod starenja jest spoznaja da se mladi sada mogu zabavljati na naš račun, ali će se njima jednog dana rugati buduće generacije." I doista, bit će zanimljivo vidjeti kako će se današnji mladi snaći kada budu pokušavali pokrenuti transporter kako bi posjetili svoje unuke u baznom kampu na Marsu.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati