Pet podcijenjenih filmova Clinta Eastwooda koje bi trebao pogledati svaki obožavatelj

CLINT Eastwood jedno je od najistaknutijih imena u povijesti američkog filma. Poznat kao neustrašivi Čovjek bez imena iz dolarske trilogije Sergia Leonea i kao legendarni detektiv Harry Callahan, Eastwood je kroz desetljeća izgradio karijeru koja nadilazi granice glume te je postao cijenjeni redatelj, producent i skladatelj.
Iako su filmovi poput Nepomirljivih (Unforgiven), Djevojke od milijun dolara (Million Dollar Baby) ili Gran Torina omiljeni filmovi publike i kritičara, brojna njegova ostvarenja nisu privukla dovoljno pažnje unatoč odličnoj kvaliteti.
U nastavku donosimo pet podcijenjenih filmova Clinta Eastwooda koje bi trebao pogledati svaki istinski obožavatelj koji želi otkriti dubinu i raznolikost njegova stvaralaštva.
Jeza u noći (Play Misty for Me)
Godine 1971. Eastwood je debitirao kao redatelj s napetim psihološkim trilerom Jeza u noći (Play Misty for Me). Osim što je režirao film, Eastwood glumi lokalnog radijskog DJ-a Davea Garvera, čiji se život počinje raspadati kada ga opsesivna obožavateljica (koju je odlično odglumila Jessica Walter) počne progoniti.
Film je bio prilično hrabar potez za glumca koji je tada bio poznat prvenstveno po ulogama u vesternima i akcijskim filmovima. Jeza u noći pokazuje Eastwooda kao redatelja koji se ne boji istraživati mračnije kutke ljudske psihe, a ujedno donosi napetost koja zadržava gledateljevu pažnju do samog kraja.
Savršeni svijet (A Perfect World)
Savršeni svijet (A Perfect World) iz 1993. godine često se navodi kao jedan od najpodcjenjenijih Eastwoodovih filmova, premda ga mnogi kritičari smatraju jednim od njegovih najboljih redateljskih ostvarenja. Kevin Costner briljira kao Butch Haynes, odbjegli zatvorenik koji u bijegu otima dječaka Philipa.
Eastwood u filmu tumači Texas Rangera koji pokušava sustići bjegunce, ali cijela priča daleko nadilazi klasičan lov na kriminalca. Film istražuje složenu vezu koja se razvija između otmičara i dječaka, prikazujući Butcha kao kompleksnog, duboko povrijeđenog čovjeka, a ne jednostavnog zločinca. Savršeni svijet emotivno je snažno, suptilno i tragično djelo koje ostavlja dubok dojam, ali je među širom publikom ostalo nepravedno zapostavljeno.
Dvije mazge za sestru Saru (Two Mules for Sister Sara)
Kad govorimo o Eastwoodovim vesternima, Dvije mazge za sestru Saru (Two Mules for Sister Sara) iz 1970. često ostaje u sjeni poznatijih naslova. Redatelj Don Siegel spojio je Eastwooda i Shirley MacLaine u neobičnoj kombinaciji vesterna, komedije i avanturističkog filma.
Eastwood igra plaćenika Hogana koji naizgled spašava časnu sestru Saru, no ubrzo otkriva da ona nešto skriva. Njih dvoje kreću na put kroz opasnu meksičku divljinu, a kroz njihove duhovite razgovore i neočekivane obrate film se pretvara u zanimljivu priču o preživljavanju i povjerenju.
Film nudi odmak od klasičnih, ozbiljnih vestern-priča i pokazuje Eastwoodovu sposobnost uklapanja u lakše, komičnije tonove, što ga čini filmom koji zaslužuje više pozornosti ljubitelja žanra.
Bijeli lovac, crno srce (White Hunter, Black Heart)
Jedan od najambicioznijih i najmanje cijenjenih filmova u Eastwoodovoj karijeri je Bijeli lovac, crno srce (White Hunter, Black Heart) iz 1990. godine. Film je inspiriran iskustvima redatelja Johna Hustona tijekom snimanja Afričke kraljice.
Eastwood u ovom filmu glumi Johna Wilsona, redatelja koji odlazi u Afriku snimiti film, ali opsesija lovom na slona polako ga odvaja od stvarnosti i vodi ga u moralnu i profesionalnu propast. Ovaj film nije samo klasična avantura, već duboka psihološka studija o egoizmu, umjetničkoj taštini i granicama ljudskih ambicija.
Nepoznati zaštitnik (High Plains Drifter)
Nepoznati zaštitnik (High Plains Drifter) iz 1973. godine jedan je od najmračnijih vestern filmova koje je Eastwood snimio, a ujedno i jedan od prvih koje je režirao. Film kombinira vestern s elementima gotičkog horora, stvorivši atmosferu osvetničkog mita koji nadilazi tipičan žanrovski okvir.
Eastwood glumi misterioznog Stranca koji dolazi u gradić Lago kako bi se suočio s mračnom prošlošću stanovnika. Kroz cijeli film provlači se tema kolektivne krivnje, moralne odgovornosti i kazne, a Stranac djeluje gotovo nadnaravno, kao utjelovljenje pravde ili sablasnog duha.
Nepoznati zaštitnik nije bio dobro prihvaćen kada je izašao, ali s vremenom je postao kultni film i pokazao Eastwoodovu spremnost da se odmakne od konvencija i istraži mračniju stranu vesterna.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati