Tesla nema lojalne vlasnike. Mnogi se vraćaju dizelašima i benzincima

JOŠ UVIJEK nam je blisko doba kada su se tradicionalni proizvođači automobila borili održati korak s Teslom, dok su kupci masovno napuštali svoje benzince u korist električnih modela kalifornijske marke. Čini se da se situacija mijenja.
Najnoviji podaci pokazuju da je lojalnost marki Tesla osjetno pala, a sve veći broj vlasnika ne samo da prelazi na konkurentske brendove, već u nekim slučajevima potpuno napušta električna vozila i vraćaju se modelima koji ni malo nisu ekološki orijentirani.
Nova studija tvrtke S&P Global otkriva da je u drugom kvartalu 2025. godine lojalnost marki Tesla u SAD-u pala za 9,4 posto u odnosu na prethodnu godinu, dosegnuvši 58,1 posto. Ovim rezultatom Tesla se našla iza Forda (59,6 posto), ali je i dalje ispred Chevroleta (58 posto), Toyote (57,3 posto), Honde (54,9 posto) i Mercedes-Benza (54,2 posto).
Zastarjela ponuda i problemi s imidžem
Prema S&P Globalu, stope lojalnosti Tesli počele su opadati ranije ove godine, dijelom zbog zastarjele ponude i oslanjanja na samo dva modela velikog volumena - Model 3 i Model Y. Iako su oba ažurirana, njihovi temelji stari su nekoliko godina. Bez novih modela u ponudi, kupce sve više privlače konkurentske marke koje nude širi izbor. Dodatno, politički stavovi izvršnog direktora Elona Muska i dalje odvraćaju dio vlasnika.
Analitičari napominju da pad Tesle ne znači nužno odbacivanje električnih automobila, već odražava prelazak kupaca na marke koje nude raznovrsnije modele i opcije opreme. BMW, Mercedes-Benz i Toyota među najvećim su dobitnicima kada vlasnici Teslinih limuzina i SUV-ova odluče promijeniti marku, što dodatno naglašava Teslin nedostatak raznolikosti karoserijskih stilova.
Prelazak na druga goriva
Podaci pokazuju da je od onih koji napuštaju Teslu, 68,9 posto u prvoj polovici ove godine odabralo drugo električno vozilo. To je pad u odnosu na vrhunac od oko 75 posto tijekom 2023. godine. Preostalih 31,1 posto promijenilo je vrstu pogona, pri čemu je 28,2 posto prešlo na hibride, a neočekivanih 2,9 posto odlučilo se za dizel, što je neobičan potez za bivše vozače električnih vozila.
Zanimljivo je da je kod bivših vlasnika Tesle koji su prešli na Chevrolet, njih 55 posto vratilo se na benzin, 37 posto odabralo je drugo električno vozilo, a gotovo 8 posto završilo je s dizelskim motorom.
Sličan trend vidljiv je i kod prelazaka na Ford. Polovica je kupila benzinske modele, 29 posto ostalo je na električnom pogonu, 13 posto odabralo je hibride, a 5 posto odlučilo se za dizel. Ništa bolje za Teslu nije ni s BMW-om: 47 posto prebjega odabralo je benzin, 42 posto prešlo je na električna vozila, a 11 posto na hibride.
Kupci električnih vozila gube zamah
Općenito, lojalnost baterijskim električnim vozilima (BEV) pala je na 58,7 posto u 2025. godini, što je pad s gotovo 68 posto prije dvije godine. To ukazuje na šire usporavanje ponovnih kupnji električnih vozila. Tradicionalni modeli s motorima s unutarnjim izgaranjem i dalje imaju najveću lojalnost od oko 84 posto, iako ta brojka postupno opada. S druge strane, lojalnost jača među kupcima drugih električnih marki. Lojalnost pogonu za električna vozila koja nisu Tesla porasla je na 46,4 posto, što sugerira da su kupci izvan Teslinog ekosustava predaniji ostanku na struji.
Tesla i dalje osvaja mnoge kupce
Unatoč sve većem broju odlazaka, Tesla i dalje privlači značajan udio novih kupaca. Međutim, taj omjer je oštro pao s 4:1, koliko je iznosio prije samo godinu dana. Razlika je još izraženija u usporedbi s BMW-om. Teslin omjer osvajanja kupaca u odnosu na njemačku marku bio je oko 9:1. Danas, kada BMW nudi znatno širi raspon električnih modela, ta brojka je pala na samo 1,5:1.
Preferencije iznad cijene
Jedan ključni detalj se ističe: cijena nije glavni faktor. Podaci pokazuju da većina kućanstava koja napuštaju Teslu kupuje vozila u cjenovnom rangu od 60.000 do 75.000 eura. To ukazuje da je trend više povezan s preferencijama i raznolikošću proizvoda nego s uštedom novca.
"Lojalnost marki Tesla i dalje je jaka, ali više nije zadana opcija", zaključuje S&P Global. "Na konkurentnijem tržištu električnih vozila bogatijem stilovima karoserije, čak se i lideri kategorije drže viših standarda."

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati