Tata Motors razvija robusni kompaktni SUV Sierra inspiriran Land Roverom
INDIJSKI financijski div iza JLR-a priprema kompaktni SUV Sierra za indijsko tržište
Tata Motors možda nije prvo ime koje vam padne na pamet kad se govori o globalnim proizvođačima automobila, ali vjerojatno bi trebalo biti. Iako mnogima, čak i automobilskim entuzijastima, prolazi ispod radara, ova tvrtka sa sjedištem u Mumbaiju održava Jaguar i Land Rover na životu u današnjem turbulentnom automobilskom okruženju oblikovanom carinama, promjenjivim propisima i ekonomskom nesigurnošću.
Osim upravljanja britanskim luksuznim markama, Tata proizvodi širok raspon vozila pod vlastitim znakom. To uključuje cjenovno pristupačne kompaktne automobile, male SUV-ove i sve više električnih vozila. Tata je snažno ulagala u elektrificiranu mobilnost, nudeći pristupačne električne automobile koji počinju od iznimno niskih 11.600 dolara.
Sada je usmjerila pogled na kompaktni SUV segment s novim modelom dizajniranim za natjecanje s popularnim Kia Seltosom, koji će biti dostupan i u verzijama s unutarnjim izgaranjem i u električnoj verziji.
Robusni stav
Predstavljen u konceptnom obliku na Auto Expu u Delhiju 2023. i nedavno na ovogodišnjem Bharat Mobility Showu, konačni dizajn uvelike odražava Sierra show car. Njegov robusni izgled ima primjetne Land Rover utjecaje kao što su plutajući krovni dizajn, uvučene kvake na vratima i uspravan stav. Gotovo biste ga mogli nazvati malim Defenderom i ne biste bili daleko od istine.
Sjajna crna prednja maska uključuje uredno skrivena prednja svjetla s dnevnim svjetlima koja se protežu cijelom širinom prednjeg dijela, dok niže trapezoidni otvor služi za hlađenje. Oblikovanje lima izbjegava nepotrebne dizajnerske ukrase, a kvadratasti otvori za kotače u kombinaciji s robusnim oblogama potvrđuju njegovu svenamjensku namjenu.
Straga, stražnji bočni prozori omotavaju se oko donjih D-stupova prije nego što se besprijekorno spajaju sa staklom stražnjih vrata. Dizajn vrata u stilu školjke ima tanki LED sklop stražnjih svjetala pune širine s umetcima donjeg odbojnika u stilu legure.
Tehnološki napredan interijer
Unutra se fokus prebacuje na povezivost i udobnost. Očekuje se da će Sierra imati pet sjedala i biti opremljena digitalnim značajkama uključujući potpunu instrumentnu ploču, veliki zaslon osjetljiv na dodir s bežičnim Apple CarPlay i Android Auto te panoramski krovni prozor.
Druga očekivana poboljšanja uključuju ventilirana sjedala i paket sustava za pomoć vozaču razine 2, što mu daje prednost u segmentu gdje takve značajke postaju standard.
Pogonski sklopovi i platforma
Izvješća iz inozemstva sugeriraju da će Sierra biti ponuđena s dvije odvojene platforme: 'Atlas' za benzinske i dizelske modele te 'Acti.EV' za električnu varijantu. Međutim, trenutni pokazatelji sugeriraju da bi se Tata mogla usredotočiti na Atlas platformu, koja podržava različite konfiguracije pogona i pojednostavljuje proizvodnju.
Što se tiče onoga što se nalazi ispod poklopca, još uvijek čekamo konačne specifikacije. Neki izvori sugeriraju da će EV verzija nuditi domet do 500 km, što bi bilo impresivno za vozilo u ovom cjenovnom razredu.
Modeli s unutarnjim izgaranjem imat će benzinski 1,5-litreni turbo četverocilindraš od 168 KS i 2,0-litreni dizelski motor, s prijenosom snage putem šesterostupanjskog ručnog ili šesterostupanjskog automatskog mjenjača. Navodno je u pripremi i sedmerostupanjski DCT mjenjač.
Konkurenti i predstavljanje
Sierra neće ići u inozemstvo, barem ne u skoroj budućnosti. Dizajniran je za natjecanje na indijskom tržištu protiv dobro etabliranih konkurenata poput Kia Seltos, Hyundai Creta, Maruti (Suzuki) Grand Vitara, Hyundai Alcaza, MG Astor i Honda Elevate.
Očekuje se da će proizvodni model biti službeno predstavljen kasnije ove godine, a prodaja će uslijediti ubrzo nakon toga. Cijene i pune specifikacije vjerojatno će biti objavljene bliže lansiranju.
Bi li Tata imala uspjeha kada bi dovela Sierru ili nešto slično na tržišta izvan Indije? To je pitanje vrijedno postavljanja jer postoje kupci kompaktnih SUV-ova koji traže stilsku, ali pristupačnu opciju, što nije baš uobičajeno u ovom segmentu.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati