Novi auti sve skuplji, ali jedna marka ima sve bolju prodaju

CIJENE novih automobila diljem svijeta neprestano rastu, a to nije samo subjektivan dojam.
Proizvođači dižu cijene i istodobno se bore s troškovima elektrifikacije, sve strožim emisijskim normama, inflacijom, carinama i općenito nepovoljnim ekonomskim okruženjem. U takvoj situaciji, uslijed rasta cijena, pristupačnost novih vozila sve češće pada u drugi plan. Jedan je proizvođač ipak uspio preokrenuti trend, a to je posebno vidljivo na njemačkom tržištu. Povećao je cijene, a istovremeno prodao više automobila.
Dacia: Rast cijena prati rast prodaje
Prema podacima JATO Dynamicsa, jedan proizvođač uspio je povećati prosječnu prodajnu cijenu svojih vozila za čak 48 posto, a pritom ostvariti i rast prodaje od 19 posto na njemačkom tržištu. Iako izvještaj ne navodi izravno o kojem je brendu riječ, prosječna cijena od oko 15.000 eura upućuje na rumunjsku marku Dacia.
Ovaj proizvođač stekao je reputaciju zbog jednostavnih, racionalnih i cjenovno prihvatljivih modela poput Sandera, koji je prošle godine bio najprodavaniji automobil u Europi.
Još uvijek među najjeftinijima
Unatoč znatnim poskupljenjima u proteklih nekoliko godina, Dacia i dalje nudi jedne od najpovoljnijih modela u svojim klasama. Marka se dosljedno drži filozofije funkcionalnosti i jednostavnosti, bez nepotrebne tehnologije ili dodataka koji poskupljuju vozilo – što odgovara kupcima koji traže osnovni prijevoz za svaki dan.
U Njemačkoj Sandero kreće od 12.490 eura, što je znatno ispod prosjeka konkurencije u segmentu malih gradskih automobila. Električni Spring dostupan je od 16.900 eura, Jogger od 17.990 eura, Duster od 18.990 eura, a novi Bigster dolazit će po cijeni od 23.990 eura. U vremenu kada su cijene novih vozila nerealno napuhane, Dacijina ponuda djeluje razumno.
Njemačko tržište u problemima
Dacijin uspjeh još je upečatljiviji kada se usporedi s ostatkom njemačkog tržišta, koje je pod sve većim pritiskom. Prema izvješću The Automotive Pricing Study, cijene novih automobila u Njemačkoj su od 2019. do 2024. narasle za 40 posto, dok je broj prodanih vozila pao za 22 posto.
Najveći pad zabilježen je u segmentu vozila ispod 30.000 eura, gdje su istinski pristupačne opcije sve rjeđe. Mnogi kupci tako su prisiljeni posegnuti za skupljim modelima ili potpuno odustati od kupnje novog automobila.
Sve teže do novog automobila
Znatni rast cijena u velikoj se mjeri može povezati s elektrifikacijom pogona, uključujući hibride svih vrsta, koji redovito dolaze s višom cijenom. Ipak, studija ističe da je otprilike trećina ukupnog poskupljenja izravno vezana uz potpuno električna vozila, dok ostatak otpada na šire ekonomske čimbenike.
Iako su prosječne neto plaće u Njemačkoj porasle za 24 posto u istom razdoblju, to nije bilo dovoljno da prate poskupljenja, pa je ukupna pristupačnost pala za 11 posto. Kao rezultat toga sve više kupaca okreće se drugim oblicima financiranja ili tržištu rabljenih vozila.
Automobilska industrija gubi širu bazu kupaca
Studija upozorava na dugoročni rizik: proizvođači se sve više oslanjaju na manji broj imućnijih kupaca. Kako se cijene penju, a broj prodanih vozila pada, krug potencijalnih kupaca se sužava. Ako se trend udaljavanja od pristupačnosti nastavi, ugrožava se i održiv rast.
Analitičari upozoravaju da je krajnje vrijeme da proizvođači i distributeri preispitaju svoje strategije. Tržište se ne može oslanjati isključivo na visoke marže – jer ako prosječni kupac više ne može sudjelovati, prodaja će i dalje imati negativan predznak.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati